ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تماشا کنید: ویدئویی تبلیغاتی مایکروسافت که در آن کورتانا سیری را به تمسخر می گیرد

این روزها خبر عرضه ی ویندوز فون بر روی تلفن های هوشمند جذابی همچون لومیا ۹۳۰ و لومیا ۶۳۵ از گوشه و کنار دنیا به گوش می رسد و همین امر سبب ایجاد شور و اشتیاق ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۶ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۸:۰۰

این روزها خبر عرضه ی ویندوز فون بر روی تلفن های هوشمند جذابی همچون لومیا ۹۳۰ و لومیا ۶۳۵ از گوشه و کنار دنیا به گوش می رسد و همین امر سبب ایجاد شور و اشتیاق خاصی در بین هواداران مایکروسافت شده است. لومیا ۶۳۵ اما مسئولیتش کمی سنگین تر شده و وظیفه ی بازی در آخرین ویدئوی تبلیغاتی مایکروسافت را بر عهده گرفته است.

در ایالات متحده امریکا قیمت لومیا ۶۳۵ تنها ۹۹ دلار است ولی این امر سبب نگردیده تا مایکروسافت از قیاس این تلفن در کنار تلفن گران قیمتی چون آیفون فایو اس کوتاه بیاید و در ویدئوی یاد شده تلاش کرده است دستیار دیجیتالی آیفون یعنی سیری را در مقابل کورتانا دستیار دیجیتالی حاضر بر روی تلفن مایکروسافتی به چالش بکشد.

در این ویدئوی تبلیغاتی فردی از کورتانا می خواهد تا هر زمان همسرش با او تماس گرفت به وی یادآوری شود که سالگرد ازدواجشان را تبریک بگوید. این درخواست به صورتی مطرح می شود که هرگز گوینده نامی از همسرش نمی برد. کورتانا در جواب درخواست مذکور از بین فهرست مخاطبین موجود بر روی تلفن همسر گوینده را که کرولاین نام دارد شناسایی و با اعلام نامش یک یادآورنده یا ریمایندر برای زمانی که تماس برقرار کند به ثبت می رساند. سیری در سوی دیگر در مقابل چنین درخواستی می گوید قادر به پاسخگویی به آن نیست.

سپس گوینده از کورتانا می خواهد با رسیدن به یک فروشگاه گل فروشی این دستیار دیجیتالی به او یادآوری کند که گل رز بخرد و دستیار دیجیتال مایکروسافت یک یادآورنده دیگر را تنظیم می کند در حالی که سیری باز هم قادر به پاسخگوی به درخواست نیست. در آخرین ضربه بر پیکر سیری کورتانا بدون دخالت گوینده به وی خبر می دهد برای اینکه دچار ترافیک نشود و به موقع بتواند به رستورانی که قرار است در آن همسرش را ملاقات کند برسد لازم است اکنون محل کارش را ترک کند. این مسئله باعث هیجان سیری دستیار دیجیتالی موجود بر روی آیفون اپل می شود و سبب می گردد که وی بگوید: این یک تلفن هوشمند است!

در پایان از شما دعوت می کنیم به تماشای این ویدئوی تبلیغاتی ۳۰ ثانیه ای جذاب در دیجیاتو بنشینید و نظرات خود را در همین رابطه با ما در میان بگذارید.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Cortana-vs-Siri.mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (40 مورد)
  • scarface
    scarface | ۱۰ مرداد ۱۳۹۳

    من خودم طرفدار مایکروسافتم اما با این ویدیو 1 دقیقه ای نمشه سیری رو زیر سوال برد باید دیجیاتو یه بررسی تخصصی انجام بده

  • you're gonna absolutely love ios 8
    you're gonna absolutely love ios 8 | ۷ مرداد ۱۳۹۳

    اپل بیدی نیست که به این بادا بلرزه

  • علی
    علی | ۷ مرداد ۱۳۹۳

    سیری هیچ حرفی برای گفتن نداره

  • محمد کاظمی
    محمد کاظمی | ۷ مرداد ۱۳۹۳

    با احترامی که به ویندوزفون دارم و لومیا 620 داشتم چرت ترین گوشی و سیستم عامل جهانه.فقط میشد درست حسابی اس داد..کمبود برنامه خفه کرده بود.باطری گوشی رو یهو در آوردم گوشی دیگه روشن نشد.بردم نمایندگی گفتن بردش کلا سوخت و گیر نمیاد.اگه گیر بیاد 200 تومنه.این چه گوشیه چرتیه که با یه باطری کندن بردش سوخت کلا :|
    بعد رفتم htc Desire 500 خریدم واقعا از ویندوزفون بهتره و سریعتره..با یه لومیا 1020 تست کردم همه جوره...برنامه هم که ردیفه...واقعا ویندوزفون برنامه هاش همش ناقصه.درضمن رابط کاربری سامسونگ سنگینه و هنگی اما htc و LG خیلی روون تر ویندوزفون هست.
    ببخشید تند رفتم.ولی تجربه 6 ماه من از ویندوزفون میگه 2 سالی نباید خرید

    • hamid
      hamid | ۷ مرداد ۱۳۹۳

      باید واقعیت رو قبول کرد سابقه مایکروساقت توی دستورات صوتی خیلی از گوگل و اپل بیشتره پس به خاطر همین هم کورتانا موفق تر از اون دو تا خواهد بود.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی