ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

باز آلدرین: تا قبل از سال ۲۰۴۰ بر روی مریخ قدم خواهیم گذاشت

باز آلدرین (Buzz Aldrin) یکی از سه فضانورد حاضر در عملیات فضایی موفقیت آمیز آپولو ۱۱ بوده است، عملیاتی که منجر به دستاوردی بزرگ برای انسان یعنی گام نهادن بر روی کره ی ماه گردید. ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۷ مرداد ۱۳۹۳ | ۰۲:۰۰

باز آلدرین (Buzz Aldrin) یکی از سه فضانورد حاضر در عملیات فضایی موفقیت آمیز آپولو ۱۱ بوده است، عملیاتی که منجر به دستاوردی بزرگ برای انسان یعنی گام نهادن بر روی کره ی ماه گردید. روز جمعه آلدرین با حاضر شدن در مقر اصلی شرکت فیس بوک پاسخگوی یک سئوال و جواب عمومی بود.

آلدرین در این جلسه تقریباً به هر نوع سئوالی که از جانب کاربران فیس بوک پرسیده شد، از سئوالات فنی در مورد برنامه های فضایی گذشته و اخیر ناسا در زمینه ی فرستادن انسان به مریخ گرفته تا نوع ساندویچ مورد علاقه اش را پاسخ داد.

آلدرین بعد از بازدیدش از فیس بوک در اتاق ضد جاذبه ی اینستاگرام، جایی که میهمانان می توانند در آن سلفی های جالبی را بگیرند نیز توقفی داشت و از خودش یک سلفی گرفت.

2

در ادامه می توانید چند سئوال مهم تر پرسیده شده از آلدرین و پاسخ هایی که وی به آنها داده است را مطالعه کنید.

سئوال: سلام دکتر آلدرین، آیا فکر نمی کردید ما تا به امروز توانسته باشیم مریخ را نیز فتح کنیم؟

آلدرین: این سئوال بسته به زمان پرسش دارد. در سال ۲۰۰۹ نظری که من به کمیسیون آگوستین چشم انداز فضایی ایالات متحده ارائه کردم بر این مبنا بود که فضانوردان مان تا سال ۲۰۳۱ قادر به فرود بر روی مریخ خواهند شد، اما اعتقاد دارم رخ دادن این اتفاق ممکن است تا قبل از سال ۲۰۴۰ نیز طول بکشد.

سئوال: بهتر است در ابتدای فراهم شدن قابلیت سفر به مریخ اول افراد جوان به آنجا فرستاده شوند یا افراد مسن؟

آلدرین: ترکیبی از هر دو گروه سنی منطقی تر و بهتر است.

سئوال: چه کاری می توانیم انجام دهیم تا برنامه ی فضایی را به سال های خوش دهه ی ۶۰ بازگردانیم؟ دورانی که بر روی اکتشاف و پژوهش بیشتر پافشاری می شد.

آلدرینمن فکر می کنم نسبت به گذشته ای مانند دهه ی ۶۰ بسیار باهوش تر و داناتر شده ایم و بهبودهای زیر ساختی که در ۱۹۸۵ من نیز در آنها نقش داشتم منجر به ادامه ی چرخش بر روی مدارهای نه تنها زمین ماه بلکه مهم تر از آن بین زمین و مریخ شده است.

سئوال: ساندویچ مورد علاقه ی شما چیست؟

آردلین: ساندویچ  Quesadilla

سئوال: نظرات شما در مورد برنامه ی فضایی اسپیس-اکس (Space X) چیست؟

آلدرینابداع، نوآوری و جوانی، طرز فکرهای نو که بیش از هر زمان برای حل چالش های کهنه نیاز است.

3

سئوال: آقای آلدرین می دانم پرسشم ربطی به برنامه ی فضایی ندارد ولی می توانید کمی برای ما در مورد آموزش هایی که در پایگاه نظامی هوایی تگزاس دیدید بگویید؟

آلدرینهواپیمای آموزشی موستانگ T-28 ابزار فوق العاده ی بود هر چند وقتی بدون جی سوت (G-Suite) یا همان لباس های ضد شتاب در آن اقدام به یک مانور پیچیده و سنگین کردم از هوش رفتم و وقتی به خودم آمدم هواپیما داشت سقوط می کرد و دو کنترلر آن در درون دستان من بود به صورت غیر ارادی و ناخودآگاه آنها را به عقب کشیدم و همه چیز به خیر گذشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • انتقاد سازنده
    انتقاد سازنده | ۷ مرداد ۱۳۹۳

    سوال: آقای الدرین شواهد زیادی وجود داره که مأموریت آپولو 11 در حقیقت یک حقه هالیوودی بوده و هیچوقت شما یا هیچ انسان دیگه ای پاش رو روی ماه نذاشته. حتی ناسا هم پاسخ قانع کننده ای به برخی پرسش ها نداده. شما چی میگی؟ حاضری قسم بخوری؟ با توجه به اینکه نیل آرمسترانگ هم آخر عمرش حاضر نشد قسم بخوره.
    پاسخ: سکوت

    • علی
      علی | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

      توهم خود را درمان کنید.
      بنده همه این داستان ها رو خوندم و با کمی تحقیق متوجه شدم کاملا درست است، نگاهی به کاوشگرهای ده ساله اخیر که از محل فرود آپولو عکس انداختن بکنید.
      سفر به ماه ماموریت سنگینی بود اما کاملا امکان پذیر.
      اخیر از چیزی سر در نمی آوریم بدانیم علم آن را نداریم.

  • Shut Down
    Shut Down | ۷ مرداد ۱۳۹۳

    انصافا رقابت های فضایی که در دوران ج.اف.کندی بین آمریکا و شوروی رخ داد باعث پیشرفت هرچه بیشتر علوم فضایی در هر دو کشور بخصوص آمریکا شد.
    تو اون اتاق ضد جاذبه از ایمک استفاده میکنند!احتمالا 27 اینچی باشه!

  • ali_jalali
    ali_jalali | ۷ مرداد ۱۳۹۳

    پروژه ناسا برای سفر به مریخ که همون Mars1 نام داره پروژه ی بسیار عظیمیه و بیشتر مراحلش هم با سرعت داره پیش میره فقط چیزی که مهندسان نگرانشن اون مدت زمان سفر از زمین تا مریخه که حدودا یک سال زمینیه این یک سال از دو جنبه بسیار خطر افرین میتونه باشه برای پروژه :۱-نیاز عاطفی انسان به مکالمه و مصاحبت با اطرافیانش که در اون یک سال نمیتونه فضانورد چنین کاری رو بکنه۲-نیاز طبیعی انسان به راه رفتن و فعالیت که درون یک فضاپیما زیاد این کار نمیتونه رخ بده. البته برای مورد اول ناسا ازمایشی به نام mars500 انجام داد که در اون فکر میکنم ۶-۷ نفر رو ۵۰۰ روز از دنیا دور کرد و درون محفظه هایی برد با غذا و وسایلی که خود اون افراد لازم داشتن (در اندازه ی یه مقاله میتونم بنویسم ولی متن رو خیلی بلند میکنه) اگر دسترسی به UTube دارین میتونین با سرچ کلمه ی Mars500 فیلمهای جالبی رو ببینین
    به هرحال امیدوارم این پروژه و تمام پروژه هایی که به پیشرفت علم کمک شایانی میکنن موفق بشن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی