ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

نکاتی مهم در رابطه با کار در خانه

شاید شما هم در بخش هایی از زندگی کاری تان یا حتی همین حالا به دلایلی مشغول کار در خانه باشید. مزایا و معایب کار در خانه بسیار متفاوت از محل کار است. خصوصیات کار ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۷ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۱:۰۰

شاید شما هم در بخش هایی از زندگی کاری تان یا حتی همین حالا به دلایلی مشغول کار در خانه باشید. مزایا و معایب کار در خانه بسیار متفاوت از محل کار است. خصوصیات کار در خانه ممکن است روی بازدهی تاثیر داشته باشد، به همین دلیل برای بهبود راندمان به هنگام کار در خانه بد نیست از برخی نکات آگاه باشید.

بخشی در خانه را به دفتر کار تبدیل کنید
شما باید به هنگام کار در خانه محیطی با کمترین میزان حواس پرتی ایجاد کنید که بتوانید بهتر کار کنید. معمولا در اکثر محل های کاری، سر و صدا کمترین حد ممکن را دارد، اما در خانه اینگونه نیست. تمرکز روی کار به موارد بسیاری وابسته است. ایجاد محیطی شبیه دفتر کار، در خانه، بر روی عملکرد شما موثر است. میز و صندلی کارتان را به یک اتاق یا بخشی از خانه ببرید که کمترین سر و صدا و بیشترین سکوت ممکن را داشته باشد.

همچنین اگر فرزندان کم سن و سال دارید لازم است به آنها بفهمانید که وقتی شما مشغول کار هستید باید کمی رعایت شما را بکنند. همچنین می توانید از همسرتان بخواهید در طول مدت زمانی که کار می کنید با توجیه بچه ها و سرگرم کردن آنها به شما کمک کند.

برای مطالعه ی سایر نکات از شما دعوت می نمائیم تا در ادامه ی مطلب با دیجیاتو همراه شوید.

بهترین صندلی را برای کار در خانه انتخاب کنید
یک صندلی مناسب برای کار ممکن است چند صد هزار تومان قیمت داشته باشد اما داشتن آن از الزامات است. شما قرار است ساعت ها روی صندلی نشسته و کار کنید و داشتن یک صندلی خوب از هر جهت برای شما و کارتان جنبه مثبت دارد.

چنین صندلی ای بهتر است همه اهرم های مربوط به تنظیم ارتقاع، زاویه پشت، تنظیم میزان نرمی یا سفتی و سایر اهرم های تنظیم را داشته باشد.

سعی کنید نسبت به ساعت کارتان دقیق باشید
بزرگترین تله ای که اغلب افراد در آن می افتند این است که تصور می کنند کار در خانه به این معنیست که هر زمان که بخواهند می توانند کار کنند! اما این تصور اشتباه است.

سعی کنید حتما ساعت کاری مشخص با رئیس تان یا برای خودتان تعیین کنید و وقتی که باید برای کار بگذارید را به همان ساعات محدود کنید. برای مثال اگر صبح را انتخاب می کنید، پس از بیداری و آماده شدن، کار را شروع کنید و تا پایان ساعت معقول و مشخصی که تعیین کرده اید، مشغول کار شوید. دقیقا گویی که برای کار به اداره یا محل کارتان میروید. بدین ترتیب نه تنها اوقات آزاد بیشتری برای رسیدگی به سایر امور زندگی تان دارید، بلکه از بروز مسائل منفی مانند زدگی از کار یا افسردگی به واسطه کار نامنظم نیز پیشگیری کرده اید.

تا می توانید به خود استراحت های کوتاه دهید
بسیاری از افراد به هنگام کار، احتمالا برای مدت زمان های طولانی درگیر کار می شوند. شاید به نظر شما این نشانی از بازدهی بالا باشد، اما در دراز مدت منجر به بروز برن اوت در شما می شود.

مهم نیست در طول این استراحت های کوتاه چه کاری انجام می دهید. می توانید در حیاط یا خانه برای دقایقی قدم بزنید، به بهانه آب خوردن به آشپزخانه بروید، چند خط کتاب بخوانید و هر کار دیگری غیر از کارکردن انجام دهید. نکته مهم، آزاد کردن ذهن از آنچه مشغولش بودید است. در این صورت ذهن شما دوباره پس از بازگشت به کار آماده است و اینگونه بازدهی شما در درازمدت بسیار بیشتر خواهد بود.

هر روز با همکاران خود در تماس باشید
قرنطینه شدن عامل تخریبی ای فعال، برای کسانی است که در خانه مشغول کار هستند. و یکی از بهترین کارها جهت جلوگیری از آن، تماس صوتی یا تصویری با همکاران تان است. حتی می توانید به بهانه همکاری در انجام بخشی از کار یا برای محول کردن برخی کارها به همکاران، این ارتباط را به صورت صوتی یا تصویری ایجاد کنید.

این مساله به همکارانتان هم کمک می کند شما را از یاد نبرند. همچنین باعث می شود شرایط کار در خانه بیشتر و بیشتر به شرایط محل کار شبیه شود.

طوری رفتار کنید که انگار در محل کارتان هستید
علاوه بر نکات فوق، موارد بسیاری به هنگام کار در خانه هستند که باید رعایت کنید تا بتوانید بین زندگی شخصی و شغلی تان مرز قائل شوید. آنها که اشاره شد، مهمترین نکاتی بودند که باید برای شروع رعایت کنید. اما کلید اصلی این است که شما به کارتان در خانه مانند کار در یک محل کار نگاه کنید. شاید مکان ها متفاوت باشند، اما کار همان کار است.

اگر کار شما اجازه می دهد، شاید بتوانید در محلی خارج از خانه بهتر کار کنید؛ برای مثال در کافی شاپ یا مکان های دیگر. بله؛ در بعضی مواقع این مورد به شدت جوابگوی بازدهی مورد نیاز شماست.

شاید موارد فوق به شما کمک کنند، اما به هر شکل موقعیت هر فرد که می خواهد در خانه کار کند، ممکن است منحصر به فرد باشد. اگر شما هم در خانه برای خودتان یا یک شرکت کار می کنید، تجربیات خود را در نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • م
    م | ۱۴ اسفند ۱۳۹۴

    من تقریبا شش ماه کار در خانه را شروع کردم، که تقریبا همه این شش ماه کارم با تاخیر بوده و اغلب بحران، وبگردی اولین بحرانی است که کار در خانه به دنبال داره، که شکر خدا ازش رها شدم، ولی خوب زود رنجی و تنیبلی دومین افت کار در خانه است، که به دنبال رها شدن از ان هستم.
    بنظر من می شه از خونه هم یک محل کار مناسب ساخت، ولی خوب بزرگترین عیب کار در خانه اینه که از اجتماعات و مردم دور می شی. و شاید نتونی هیچ وقت ازدواج کنی!

  • Ali Reza Gholami
    Ali Reza Gholami | ۲۴ مرداد ۱۳۹۳

    اتفاقا من تو خونه بیشتر تمرکز دارم. همه چی دم دسته و هر چی هم بخوای همون جا حاضر میشه.
    ساعات کار مفید هم بالا میره

  • mohsen_elhamian
    mohsen_elhamian | ۷ مرداد ۱۳۹۳

    منم یک فروشگاه اینترنتی دارم و چون هنوز کارم خیلی رسمیت پیدا نکرده، کار خودم و مشاورانم در خانه هست. بدترین عامل، حواس پرتی و عدم تمرکز هست. اعتراف می کنم که هنوز برای کار در خانه آماده نیستم.

  • Arvant
    Arvant | ۷ مرداد ۱۳۹۳

    من که ماهیانه 250 هزار تومان اجار میدم فقط به خاطر اینکه خونه نباشم :)
    تو خونه نمیشه کار کرد

    • احسان
      احسان | ۷ مرداد ۱۳۹۳

      بهونه نیار !
      خودم تو خونه کار طراحی سایت انجام میدم . دو سال هست هفتاد نمونه کار !
      به نظرم مهم مکان نیست مهم وجود یه pc یا laptop مجهز به os ویندوز و یه خط اینترنته !

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی