ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

این تصویر نشان می دهد کدام حالات صورت جذاب، قابل اعتماد یا قاطع هستند

بسیاری از ما معمولا موقع خرید کتاب، بازی، فیلم، مجله یا هر چیز دیگری که اطلاعاتی در مورد آن ندارید، ابتدا به جلد آن نگاه می کنیم و بر این اساس محتوا را قضاوت می ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۸ مرداد ۱۳۹۳ | ۲۱:۰۰

بسیاری از ما معمولا موقع خرید کتاب، بازی، فیلم، مجله یا هر چیز دیگری که اطلاعاتی در مورد آن ندارید، ابتدا به جلد آن نگاه می کنیم و بر این اساس محتوا را قضاوت می کنیم. طبق تحقیقات روان شناسان، تقریبا یک دهم ثانیه طول می کشد که تشخیص دهید یک غریبه، قابل اعتماد، قاطع یا جذاب است و به طور خالص، 58 درصد احساسات ما بر اساس چهره آن ها شکل می گیرد.

مطالعات نشان می دهد که ویژگی های فیزیکی چهره، مثل فرم فک، دهان، چشم ها یا گونه ها، می تواند به مردم اطلاعاتی بر این اساس بدهد که شما چجور آدمی هستید، آن هم فقط با نگاه کردن به صورت.

تام هارتلی و همکارانش از دانشگاه یورک انگلستان، 1000 چهره کاملا متفاوت با یکدیگر از لحاظ ویژگی های فیزیکی را بررسی کردند و صفات اجتماعی هر چهره از سوی افرادی مستقل از پروژه امتیاز دهی شد.

این چهره های ترکیبی که در بالا مشاهده می کنید، 3 مدل صفت اجتماعی را به خوبی نمایش می دهند. ردیف اول قابل اعتماد، ردیف دوم جذاب و جوان و در ردیف سوم هم ترتیب قاطعیت چهره ها را می بینید. ضعیف ترین ها در سمت چپ هستند و به ترتیب هر چه به سمت راست متمایل می شوید این صفات در چهره ها قدرت پیدا می کنند.

نویسنده این طرح با ترکیب کردن 65 ویژگی فیزیکی مثل طول و عرض ابروها، منطقه ای که لب ها اشغال کرده اند، نحوه قرار گیری گونه ها، رنگ پوست و ... این 58 درصد را نمایش می دهد. در نتیجه، چهره و ویژگی های صورت هر فرد می تواند پایه تاثیراتی باشد که وی بر اجتماع می گذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • parsa
    parsa | ۳ بهمن ۱۳۹۴

    اونوقت حساب اونایی که عمل جراحی صورت انجام میدن چیه

  • افشین
    افشین | ۹ مرداد ۱۳۹۳

    بین خیلی از نقاشیا نمیشه تمایز گذاشت. صرفا تفاوتشون تو رنگ آمیزیه. مثلا جوونه پررنگ تره!
    ممکنه حالت چهره ت رو بتونی تغییر بدی، رنگ پوستتو که دیگه نمیتونی عوض کنی.
    تحقیق بی ربطی بود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی