ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مشخصات آپدیت ۱ برای ویندوز فون ۸.۱ منتشر شد

همانطور که از مدت ها پیش انتظار داشتیم، مایکروسافت مشخصات آپدیت 1 برای ویندوز فون 8.1 را منتشر کرد و کاربران نسخه Preview از هفته آینده می‌ توانند این آپدیت را دریافت کنند. این آپدیت ...

آرمان حسینی
نوشته شده توسط آرمان حسینی | ۸ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۶:۰۰

همانطور که از مدت ها پیش انتظار داشتیم، مایکروسافت مشخصات آپدیت 1 برای ویندوز فون 8.1 را منتشر کرد و کاربران نسخه Preview از هفته آینده می‌ توانند این آپدیت را دریافت کنند. این آپدیت که با نام GDR1 خوانده می‌ شود، دارای قابلیت‌ های متعددی است. در سال 2014 دو آپدیت برای ویندوز فون 8.1 منتشر شود که آپدیت فعلی یکی از آنهاست.

با اینکه ویژگی های جدید معرفی شده در این آپدیت به اندازه ویژگی‌ های معرفی شده در ویندوز فون 8.1 در بهار امسال نبود اما هنوز شاهد قابلیت های کاربردی در آپدیت جدید مایکروسافت هستیم. بنابراین کسانی که نسخه 8.1 ویندوز فون(ویژه توسعه دهندگان) را دریافت کرده اند، از هفته آینده امکان آپدیت تلفن هوشمند خود را خواهند داشت. در ادامه با مهمترین ویژگی‌ های اضافه شده در این آپدیت آشنا خواهیم شد.

ویندوز فون

Live Folders

این برنامه که چندی پیش خبرهایی در رابطه با آن منتشر شده بود، این امکان را به شما می‌ دهد که اپلیکیشن ها و بازی ها را در یک فولدر گذاشته و آن را در صفحه اصلی قرار دهید. به این دلیل نام آن را Live Folders گذاشته اند که حتی با وجود قرار گرفتن اپلیکیشن ها در فولدر، باز هم به صورت زنده به روز رسانی می‌ شود و می توانید آخرین وضعیت آنها را مشاهده کنید. زنده بودن کاشی‌ های درون آن، مزیت بزرگ آن نسبت به اپلیکیشن App Folder است که برای تلفن های هوشمند لومیا تولید شد. تنها با کشیدن آیکون یک برنامه به بالای اپلیکیشن دیگر، امکان ساخت فولدر را خواهید داشت.

بهبود Xbox Music

RecentPlays

تیم مایکروسافت در کنار تیم ایکس باکس، دست به تغییراتی زدند تا عملکرد اپلیکیشن Xbox Music بهتر شود، از همین رو در آپدیت جدید شاهد وجود کاشی زنده برای این اپلیکیشن و امکان اضافه کردن آن به بخش Kid's Corner خواهیم بود. از دیگر بهبودهای این بخش نیز می توان به بهبود عملکرد "پخش سریع" و "آخرین فعالیت ها" اشاره کرد.

تغییرات در SMSها و کاشی زنده برای فروشگاه

apps-corner

با دریافت آخرین آپدیت ویندوز فون، این امکان را دارید که چند پیامک را با هم انتخاب و پاک کنید، همچنین چندین پیامک را همزمان انتخاب کرده و برای شخص دیگری ارسال کنید. با کاشی های زنده فروشگاه مایکروسافت نیز می توانید هر 6 ساعت یکبار آخرین اپلیکیشن ها و بازی های فروشگاه را ببینید.

اجرای وی پی ان با هات اسپات وای-فای، شارژ با ولتاژ بالا، کاورهای هوشمند و بهبود IE

وقتی که بر روی دستگاه خود آپدیت 1 را نصب کنید، می توانید وی پی ان را بعد از اتصال به اینترنت های هات اسپات عمومی هم اجرا کنید و از آن استفاده داشته باشید. همچنین رندر محتوا و تصاویر در Internet Explorer بهبود یافته است و در کنار این موضوع اگر کاربر از مرورگر دیگری استفاده کند برای بهبود وضعیت نمایش وب سایت ها، مستقیما آدرس را به اینترنت اکسپلورر انتقال می دهد.

فناوری Qualcomm Quick Charge 2.0 برای پردازنده‌های Snapdragon 800 قرار داده شده و این بدان معناست که کاربران ویندوز فون می توانند با استفاده از این فناوری و ولتاژ بیشتر، تا 75% سریع تر تلفن های همراه خود را با کابل USB شارژ کنند. مزیت این فناوری و افزایش سرعت شارژ را می توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

quickcharge_qualcomm

پشتیبانی از کاورهای هوشمند نیز یکی دیگر از مزیت های آپدیت 1 ویندوز فون است. همانند کیس های Dot View کمپانی HTC، این امکان برای تولید کنندگان کاور فراهم آمده تا بر اساس فعالیت و تشخیص کاور، تلفن همراه روشن یا خاموش شود.

با آپدیت 1 پشتیبانی از استاندارهای پیشرفته بلوتوث (PAN (personal area network) 1.0 profile) و کدک aptX برای پشتیبانی از فناوری A2DP فراهم آمده و حالت  AVRCP نیز در این آپدیت قرار داده شده است.

در آخر باید از پشتیبانی آپدیت 1 ویندوز فون از رزولوشن های مختلف گفت. در این آپدیت از صفحه ها و رزولشن های  1280 x 800 WXGA، 540 x 960 native qH و سایز صفحه 6.01 و 7 اینچی برای رزولوشن 280 x 768 WXGA پشتیبانی می شود. این موضوع به تولید کنندگان کمک می کند که تنوع بیشتری به محصولات خود داده و قیمت را کاهش دهند.

IE_Pin_LiveTile_WindowsPhone_81

انتشار اطلاعات این آپدیت در کنفرانس پکن مایکروسافت و عرضه آن در هفته آینده، نشان می دهد که مایکروسافت سرعت کار را بالا برده است و دوست دارد که هر چه سریع تر پلتفرم ویندوز فون را کامل کند. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که این چرخه چه زمانی کامل تر می شود و آپدیت 2 که انتظار می رود در ماه نوامبر عرضه شود، چه چیزهای جدیدی برای ما دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • اکبر اقا
    اکبر اقا | ۱ آذر ۱۳۹۴

    سلام بزرگترین مزیت وینفون به نظر من دوام باطری اوناست فوق العاده است دقت کردین هر که گوشی اندرویدی داره یه شارژر همیشه همراهش هست ولی وینفون عالیه

  • ali9zafar
    ali9zafar | ۸ مرداد ۱۳۹۳

    کی قراره ویندوزفون 8.1 برای گوشی هایی مثل 520 رسما بیاد و نیازی به حالت توسعه دهنده نباشه؟

  • Amirhossein
    Amirhossein | ۸ مرداد ۱۳۹۳

    در جواب اون دوست عزيزي كه از مشكلات Xbox Music گفت:
    منم منكر بد شدن اين بخش نيستم ولي الان خيلي خيلي كاربردي تر شده!
    نوار اسلايد بار
    جسچر هاي جديد
    دسترسي سريع تر به آلبوم و پلي ليست آهنگ در حال پخش
    اينا تو نسخه ي قبلي نبود.
    در مورد كاور آهنگ ها:
    مال منم بعد آپديت ٨.١ عكس هنرمند رو لاك اسكرين نمي انداخت ولي يه دور اين قابليت رو روشن خاموش كردم و درست شد.
    ولي سرعت برنامه افتضاح شده!طي يك آپديت عكس بكگراند خواننده ها رو آپديت كردن بعد طي آپديت هاي بعدي همون قديمي هاشونو اووردن مثل ش ك ي ر ا.
    يه نگاه به Review برنامه هم توي استور بندازيم جاي مايكروسافت بودم در افق محو ميشدم چون ريت برنامه شده ٢ ستاره!با كامنت هاي اعتراض آميز.
    براي استفاده بهتر از Xbox Music بهتره سرويس Xbox Music Pass رو خريداري بكنين با پرداخت ماهي ١٠$.
    اون دوستاني هم كه از كمبود دولوپر هاي ويندوزفون دم ميزنن خبري توي فروم ها و شبكه هاي خبري ويندوزفون (شايدم ديجياتو پوشش داده نمي دونم ولي من تو اون منابع خوندم) الان در حال حاضر ٢٤٪ دولوپر هاي پلتفورم هاي موبايل كه برنامه ساختن براي ويندوزفون شروع به ساخت برنامه كردم ولي منكر كمتر بودم برنامه هاي استور نيستم ولي از طرفي تخفيف هاي بي نظير نوكيا شعبه ي آمريكا هم نميشه شد.
    منم همون كاربر R3D اميرحسين ديجياتو هستم .

  • رامین
    رامین | ۸ مرداد ۱۳۹۳

    خیلی وقته منتظر lumia930 هستم, امیدوارم تا وقتی که میرسه htc one e8 هم تو بازار ایران باشه و بین ایندو یکی بخرم.
    بنظر شما کدوم بهتره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی