ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل اپلیکیشن Swell را می خرد

چند روز قبل، سایت Re/Code از خرید اپلیکیشن Swell توسط اپل خبر داد. به نظر میرسد این خبر تایید شده و اپل این اپلیکیشن را با قیمت ۳۰ میلیون دلار خریده است. Swell برنامه ای برای ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۹ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۵:۴۵

چند روز قبل، سایت Re/Code از خرید اپلیکیشن Swell توسط اپل خبر داد. به نظر میرسد این خبر تایید شده و اپل این اپلیکیشن را با قیمت ۳۰ میلیون دلار خریده است. Swell برنامه ای برای شخصی سازی پخش رادیوها و پادکست هاست.

پس از خرید ۳٫۲ میلیارد دلاری Beats توسط اپل، به نظر می رسد اپل قصد دارد سرمایه گذاری بیشتری روی نرم افزارهای مرتبط با حوزه موسیقی و پادکست انجام دهد. با وجود اینکه تمرکز Swell بیشتر بر روی پادکست ها و رادیوهای بدون موسیقی است، اما به نظر می رسد امکانات شخصی سازی آن به قدر کافی برای اپل جذابیت داشته که اقدام به خرید آن کرده است.

اپلیکیشن Swell امکان دسترسی به اخبار و شبکه های رادیویی شناخته شده ای همچون NPR ،ABC ،ESPN ،BBC ،CBC و TED را می داد.

این اپلیکیشن با توجه به درک ذائقه خبری یا موسیقیایی در طول زمان، پلی لیست هایی را برای کاربر ایجاد می کرد. هم اکنون در تایید این خبر، در سایت این اپلیکیشن از کاربران فعلی آن تشکر شده است.

Screen Shot 2014-07-30 at 9.17.28 PM

سازندگان این اپلیکیشن اخیرا سرمایه ای ۷٫۲ میلیون دلاری نیز جذب کرده بودند و مشغول آماده سازی نسخه اندرویدی آن بودند که با این خرید توسط اپل احتمالا به سرانجام نخواهد رسید.

گزارش شده که پس از این خرید از اغلب کارمندان Swell دعوت شده که به اپل بپیوندند. احتمالا اپل از قابلیت های اختصاصی این برنامه در اپلیکیشن Podcast خود بهره خواهد برد. اپلیکیشن Podcast اپل تنها ۱٫۵ ستاره از کاربران اپ استور امتیاز گرفته است در حالیکه این امتیاز برای Swell بسیار بیشتر و ۴٫۵ است. همچنین ۴۰۰ کاربر در مورد آن در اپ استور نظر داده اند.

اپل پیش از این و همزمان با عرضه iOS 5، بخش پادکست های iTunes را در اپلیکیشینی جداگانه با نام Podcast به کاربران این سیستم عامل عرضه کرد.

با توجه به خرید اخیر Booklamp توسط اپل در حوزه کتاب و این خرید تازه، به نظر میرسد اپل در حال جذب گزینه های جدید برای قدرت بخشیدن بیشتر به بخش های مختلف اکوسیستمش در حوزه کتاب، موسیقی و پادکست دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • محمد کاظمی
    محمد کاظمی | ۹ مرداد ۱۳۹۳

    عاشقتم اپـــــــــــــل

  • scarface
    scarface | ۹ مرداد ۱۳۹۳

    من با اینکه طرفدار وین فونم اما اپل تو بخش موسیقی واقعا خوب کار کرده(تو بخشای دیگه هم خوب کار کرده تو این یکی بهتر از باقی)

  • AmerKhan
    AmerKhan | ۹ مرداد ۱۳۹۳

    اپل داره همه رو دور هم جمع میکنه تو ios 9 باید ترسید ازش چون همه خوبارو داره دور هم جمع میکنه

  • سیب کوچولو
    سیب کوچولو | ۹ مرداد ۱۳۹۳

    اپل به امتیاز نرم افزار در اپ استور توجه خاصی دارد
    همین توجه باعث اهمیت و ارزش قائل شدن برای مشتریان اپل است

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی