ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

چگونه از تابستانِ بدون بازی جان سالم به در ببریم [تابستان 93]

اگر گیمر باشید، با تابستان های بدون بازی غریبه نیستید. دنیای بی رحمی است، همه بازی های بزرگ آخر سال میلادی منتشر می شوند که می شود دقیقا اوج امتحانات مدارس و دانشگاه ها. تقریبا ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۹ مرداد ۱۳۹۳ | ۲۱:۴۵

اگر گیمر باشید، با تابستان های بدون بازی غریبه نیستید. دنیای بی رحمی است، همه بازی های بزرگ آخر سال میلادی منتشر می شوند که می شود دقیقا اوج امتحانات مدارس و دانشگاه ها. تقریبا نیمی از تابستان باقی مانده ولی نباید بگذاریم همین مدت هم سخت بگذرد.

بر هیچ گیمری پوشیده نیست که تابستان امسال می تواند یکی از کسل کننده ترین تابستان های تاریخ باشد، علاوه بر اینکه احتمالا هیچ خبر خوش مهمی تا اواخر این فصل منتشر نمی شود، هیچ بازی بزرگی هم بساطش را پهن نمی کند که حداقل چندین ساعت سرگرم مان کند.

اگرچه 1-2 ماه ابتدایی همیشه ساکت هستند اما ماه آخر تابستان می تواند اندکی وسوسه برانگیز باشد. امسال با عرضه Destiny در نیمه دوم شهریور ماه یخ بازار خواهد شکست. البته در این میان پیشنهادهای بی نظیری مثل The Last of Us: Remastered و Metro: Redux هم هستند که مدتی سرگرم تان می کنند.

لیستی که در زیر آماده کردیم، ترفندهای گیمری برای تابستان هستند. حالا که بازار نمی تواند پاسخگوی نیاز ما باشد، گیمرها خودشان باید راهی پیدا کنند که این تابستان گرم تبدیل به جهنمی واقعی برای اوقات فراغت شان نشود.

در ادامه با دیجیاتو همراه شوید.

روتین ها را فراموش کنید و به سراغ سبک های جدید بروید

lolgotmash_610

همیشه از این می ترسیم که به بعضی سبک های خاص علاقه نداشته باشیم در حالی که شاید حتی امتحان شان هم نکرده باشیم. تا به حال سعی کرده اید MMO یا MOBA را امتحان کنید؟ یا همیشه از بازی های نقش آفرینی می ترسیدید و زمان کافی برای آن ها نداشتید؟

حالا فرصت خوبی است تا تمامی این وحشت ها را کنار بگذارید و به سراغ عناوین نو بروید. تجربه های جدیدی کسب کنید و برای اولین بار یک شبیه ساز رانندگی را تجربه کنید و یا یک شانس دیگر به سری هیلو بدهید، شاید این بار از این عنوان خوشتان آمد و حتی باعث شد یک سال دیگر، همین موقع، تبدیل به یکی از طرفدارهای این سری شده باشید.

بازی های نقش آفرینی، جهان باز (مثل GTA و Watch Dogs) یا استراتژی ها می توانند گزینه های خوبی باشند. کنکاش کنید، در جستجوی عناوینی باشید که حس می کردید به آن ها علاقه ندارید اما هیچ وقت به آن ها فرصت خودنمایی نداده اید.

عناوین قدیمی را تکرار کنید

lastofus-556-610 - Copy

کالکشن ها و نسخه های بازسازی شده، یکی دیگر از تفریح های تابستانه هستند. حتی اگر این بازی ها را یک بار تمام کرده باشید، باز هم فرصت خوبی خواهد بود خاطرات خوب گذشته را تکرار کنید. البته این نسخه ها به جز گرافیک بهتر نسبت به نسخه اولیه، دارای محتوای گیم پلی بیشتر هم هستند، پس ارزش شان بیشتر می شود.

تابستان امسال یکی از مهم ترین باز سازی ها را به خودش دید. دو روز پیش نسخه ریمستر بازی The Last of Us برای کنسول پلی استیشن 4 عرضه شد و اگر اندکی در مورد خرید این کنسول شک دارید، بگذارید خیال تان را راحت کنیم. The Last of Us بدون ذره ای تردید، یکی از بهترین تجربه های زندگی تان خواهد بود؛ چه گیمر باشید و چه نباشید، این عنوان را باید بازی کنید.

از شاهکاری چون The Last of Us که بگذریم، در ادامه تابستان، بازسازی دو نسخه Metro 2033 و Metro Last Light برای پی سی و کنسول های اکس باکس وان و پلی استیشن 4 عرضه می شود. اگر با بازی های سبک وحشت مشکلی ندارید و عاشق شوترهای چالش برانگیز با اتمسفرهای بی نظیر هستید، Metro Redux بسته ای است که تجربه اش برای پایان بخشیدن یک تابستان گرم واجب است.

البته می توانید نگاهی هم به آرشیوتان بکنید. نسخه های بازسازی شده بسیاری طی سال های اخیر منتشر شده اند که احتمالا فرصت نکرده اید انجام شان دهید. چه زمانی بهتر از امروز برای اینکه دوباره به دنیای Metal Gear Solid بازگردید و یا اگر تا به حال هیچ تجربه ای از آن نداشته اید، این تجربه را رقم بزنید؟ عرضه Metal Gear Solid V: The Phantom Pain روز به روز نزدیک تر می شود و شما هنوز هیچ چیز از دنیای MGS نمی دانید؟ همین الان شروع کنید.

با انجام نسخه های پیشین یک سری، آماده عرضه نسخه جدید در پاییز شوید

witcher211.30.11610

فصل پاییز به یک باره دنیای بازی را تکان می دهد. عناوین ورزشی که مثل هر سال پشت هم عرضه می شوند و مشتری هر کدام که باشید سریعا بازی ورزشی مورد علاقه خودتان را تهیه می کنید اما در مورد بازی های داستانی ممکن است نیاز به یک یادآوری کلی داشته باشید.

برای مثال در فصل پاییز و زمستان فار کرای 4 یا نسخه جدید Assassin's Creed با پسوند Unity منتشر می شوند. یا Dragon Age و The Witcher مهره های قوی سبک نقش آفرینی هستند که داستان های بسیار قدرتمند با جزئیات فراوان دارند. وظیفه شما به عنوان یک گیمر اصیل این است که هیچ نکته ای را پشت سر نگذارید. خط به خط داستان بازی را بدانید و سپس پا به نسخه جدید بگذارید.

بسیاری از گیمرها وسواس خاصی در رعایت ترتیب انجام بازی ها دارند که در این یک مورد خاص، وسواس کاملا به جایی است. تصور کنید بدون اینکه The Godfather I را دیده باشید بخواهید شماره دوم را ببینید. خوب طبیعتا این کار عاقلانه ای نیست.

بنابراین یک لیست کامل از بازی های یک سال آینده تهیه کنید و ببینید نسخه های قبلی کدام یک را تمام نکرده اید و تا تابستان تمام نشده، به سراغ آن ها بروید و همچون سربازی که به جنگ اژدهاها می رود، آماده باشید که توفانی شدید از بازی های بزرگ در راه است.

کامیک، فیلم، کتاب و باقی مدیاهای مربوط به بازی مورد علاقه تان را دنبال کنید

2441171-shadowmordor1-w600

اغلب عناوین مطرح به بیش از چند عنوان بازی ویدیویی بسط پیدا می کنند و برای شان فیلم ساخته می شود (که معمولا گند می زنند) یا ده ها کتاب و کامیک خواهند داشت. اگر طرفدار یک بازی خاص هستید و چنین مدیاهایی اطرافش فعالیت دارند، از دست شان ندهید. کامیک ها و کتاب ها به شما کمک می کنند نگاهی گسترده تر به کاراکترها، اتفاقات حاشیه داستان و حتی طراحی های هنری بازی داشته باشید.

البته لزوما این بازی ها نیستند که به رسانه های دیگر می روند. بسیاری از بازی ها بر اساس داستان های موفق مدیاهای دیگر ساخته می شوند. برای مثال Shadow of Mordor که تا چند ماه دیگر منتشر می شود ارتباط مستقیمی با داستان ارباب حلقه ها دارد یا حتی سری The Witcher که بر اساس یک افسانه لهستانی ساخته شده. اگر واقعا می خواهید از گیمرهای دیگر بیشتر بدانید، به سراغ کتاب ها و کامیک ها بروید.

سری هیلو علاوه بر اینکه کتاب های سنگین و محشری بر اساس داستانش ساخته شده، کامیک های فوق العاده ای هم دارد که خواندن شان به هر طرفدار این سری توصیه می شود.

اگر مجبورید مسافرتی طولانی به ناکجا آباد داشته باشید و اینترنت هم در دسترس تان نیست، بهترین کار دانلود یک سری کتاب و کامیک مرتبط به یکی از بازی های مورد علاقه تان است. آن ها را به تبلت یا اسمارت فون خودتان منتقل کنید و از مسافرتی که دارید لذت تمام را ببرید.

به سراغ فرنچایزهای بزرگی که قبلا تجربه نکرده اید بروید و این خلا بزرگ را پر کنید

LttPWiiU-610

مسلما هیچ گیمری، هر چقدر هم که وقت آزاد داشته باشد، نمی تواند همه بازی ها را تجربه کند. تقریبا غیر ممکن است، اما حداقل در این مدت زمانی که چیزی جز سماق دم دست تان نیست، به فکر سری هایی باشید که واقعا خلاشان در زندگی گیمری شما دیده می شود.

امکان ندارد دوستان گیمر داشته باشید و وقتی متوجه شوند فلان بازی را انجام نداده اید به شما نگفته باشند نصف عمرت بر فناست. بیایید این فاصله را پر کنید تا دیگر نه نیمی از عمرتان بر فنا باشد و نه بیکار در گوشه ای نشسته باشید یا بی هدف فیسبوک را بالا و پایین کنید.

برای مثال، سری افسانه زلدا، یکی از موفق ترین سری بازی های ویدیویی تاریخ محسوب می شود که قدمت بسیاری دارد (از تصویر بالا متوجه قدمت بازی خواهید شد) اما هنوز بسیاری از گیمرها حتی یک نسخه از این شاهکار را هم بازی نکرده اند. پیش آمده که برخی از این گیمرنماها لینک، شخصیت اصلی بازی را زلدا می نامند در حالی که زلدا، شاهدختی است که لینک به دنبالش می رود. حالا از این مبحث که چگونه این دسته خودشان را گیمر می نامند بدون اینکه سری افسانه زلدا را بازی کرده باشند می گذریم.

به آرشیوتان مراجعه کنید

thevaultfeaturepic730

اکانت استیم دارید و یک پی سی گیمر ولخرج هستید؟ بنابراین امکان ندارد ده ها بازی بدون اینکه آگاه از حضورشان باشید، در حال خاک خوردن باشند. البته این اتفاق برای همه می افتد، شاید کاربران استیم این اتفاق را ده برابر بدتر تجربه کنند اما خاک خوردن بازی های آرشیو شتری است که جلوی کنسول های بازی یا پی سی هر کسی می خوابد.

یک بار که به آرشیوتان سر بزنید، هم خاطرات خوبی برای تان مرور می شود، هم متعجب می شوید از اینکه فلان بازی را کی خریده بودید و چرا تا به حال انجامش نداده اید. البته در حالت عادی این "فلان بازی" بیشتر از یکی خواهد بود و تصور کنید، در تابستان بیشتر از یک انتخاب دارید!

صادقانه داستان خودم را در چنین شرایطی برای تان می گویم. اگر بین چند بازی مردد باشم، در ذهن خودم به آن ها شماره می دهم و به سراغ نزدیک ترین شخص (از بعد مسافت) می روم و می گویم از بین این اعداد یکی را انتخاب کند تا آن بازی را انجام دهم. از آنجایی که همیشه یک بازی در این لیست حضور دارد که علاقه بیشتری به بازی کردنش دارم، مهم نیست شماره ای که انتخاب می شود چیست، دست آخر به سراغ همانی که بیشتر دوست دارم می روم؛ چند بار که این حرکت را تکرار کنید، برای دفعات بعدی با ضربات فیزیکی از شما استقبال می شود.

الماس گمشده را بیابید؛ To The Moon بازی کنید

To-The-Moon-2

بسیاری از بازی ها هستند که هیچ وقت این اقبال را پیدا نمی کنند تا در جامعه نامشان مطرح شود اما در حقیقت به اندازه چندین بازی بزرگ با تبلیغات میلیون دلاری ارزشمند اند. تبلیغات ضعیف، کوچک بودن بازی یا هر دلیل دیگری که در این بین مانع محبوب شدن بازی بین همه گیمرها می شود نباید شما را عقب بیندازد.

هر که هستید، هر کجا که زندگی می کنید، با هر سلیقه ای و با هر گجت و سخت افزاری برای پی سی، فراموش نکنید یک تجربه در دنیای بازی می تواند مسیر زندگی شما را به طور کلی تغییر بدهد. دنیای بازی تنها معنای سرگرمی ندارد، بگذریم از اینکه عده ای به صورت توهین آمیز آن را وقت تلف کردن می خوانند.

عنوان To The Moon گرچه توسط تعداد اندکی دیده شد، یکی از بازی های داستان محوری بود که به جرات می تواند زیباترین ساعات زندگی شما را رقم بزند. شاید اگر To The Moon را بازی نکنید نیمی از زندگی تان بر فنا نباشد، اما قطعا خودتان را از یک گنج بزرگ محروم کرده اید در حالی که برای انجامش تنها باید 4 الی 5 ساعت زمان بگذارید. با یک کامپیوتر قدیمی (به اصطلاح زغالی) هم می توانید چنین عنوانی را تجربه کنید در حالی که خود بازی 90 مگابایت بیشتر حجم ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (32 مورد)
  • محسن
    محسن | ۱۰ مرداد ۱۳۹۳

    یادش به خیر.
    از زمان IGI 2 تاالان هیچ بازی را کامل تمام نکرده‌ام!

  • amirftma
    amirftma | ۱۰ مرداد ۱۳۹۳

    گیمر نیستم ولی مفید بود مقسی
    البته بعضی اوقات بازی میکنم
    میرم به گیمر ها میگم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی