ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ گزارش مالی سه ماهه دوم خود را اعلام کرد؛ بیش از ۱ میلیارد دلار کاهش سود نسبت به سال گذشته

سامسونگ به تازگی گزارش مالی خود از فصل دوم ۲۰۱۴ را منتشر کرده است. بر اساس این گزارش غول، غول کره ای برای اولین بار در سه سال گذشته، با کاهش سود خالص خود مواجه ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۹ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۰:۲۸

سامسونگ به تازگی گزارش مالی خود از فصل دوم ۲۰۱۴ را منتشر کرده است. بر اساس این گزارش غول، غول کره ای برای اولین بار در سه سال گذشته، با کاهش سود خالص خود مواجه گشته است.

بر اساس اعلام سامسونگ، این شرکت در سه ماهه دوم ۲۰۱۴ توانسته به درآمد ۵۱.۰۲ میلیارد دلار دست پیدا کند. این میزان درآمد، سود خالص ۶.۱ میلیارد دلار را برای سامسونگ به همراه داشته است. کره ای ها در بازه زمانی مشابه در سال گذشته، موفق شده بودند به ۷.۵۸ میلیارد دلار سود خالص  دست پیدا کنند.

مانند همیشه، بخش موبایل سامسونگ درآمدزا ترین دپارتمان شرکت بوده است. کره ای ها از طریق فروش موبایل توانسته اند ۲۷.۷۲ میلیارد دلار درآمد کسب کنند و از این میزان سود عملیاتی ۴.۳۱ میلیارد دلار را روانه شرکت کنند.

مدیران سامسونگ اعلام کرده اند که نیمه بعدی سال ۲۰۱۴ نیز آسان نخواهد بود و از لحاظ مالی دشواری هایی را با خود به همراه خواهد داشت. با وجود اینکه فصل خرید نزدیک است و بازه زمانی تعویض محصولات توسط کاربران، آرام آرام از راه می رسد، اما سامسونگ معتقد است که افزایش رقبا در بازار تبلت ها و موبایل، باعث شده تا فروش با سختی هایی همراه باشد.

در حالی که سامسونگ هنوز هم عنوان بزرگترین تولید کننده جهان را در کنار نام خود یدک می کشد، اما دیگر سازندگان، مانند هوآوی، موفق شده اند سهم بازار سامسونگ را کاهش داده و فروش این شرکت را تحت تاثیر قرار دهند.

سامسونگ مدعی است که ارائه محصولات جدید در طول ادامه سال می تواند به فروش تبلت ها و تلفن های هوشمند کمک کند؛ اما نباید فراموش کرد که در طول همین سه ماهه دوم نیز، محصولاتی همچون گلکسی اس ۵ و تبلت نوت ۸ معرفی شدند، که در نهایت نتوانسته اند از کاهش سود سامسونگ جلوگیری به عمل آورند.

به نظر شما سامسونگ تا چند سال دیگر می تواند عنوان بزرگترین تولید کننده موبایل را حفظ کند؟ آیا کره ای ها نیز روزی مانند نوکیا به زیر کشیده خواهند شد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (30 مورد)
  • mahyar_torabi
    mahyar_torabi | ۲۲ مرداد ۱۳۹۳

    بیشتر این تعدیل منفی که در این گزارش اومده مربوط به شرکت هواوی میباشد که بعد از اپل و سامی سومین تولید کننده گوشی در جهان شده .متاسفانه سامسونگ طراحی قدیمی وخسته کنندی دارد و به قول بعضی از دوستان محصولات ارزان و گران شرکت تفاوت زیادی از لحاظ طراحی ندارند وقتشه که دیگه بیاد یه نوآوری داشته باشه بدنه گوشی ها رو از فلز یا فیبر کربن بسازه تا دوباره بیاد صدر جدول

  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۹ مرداد ۱۳۹۳

    با این همه Copy/paste که سامی کرده، کلاهشم باید بندازه بالا.

    ضررکمبود خلاقیت و نوآوریشو داره میده. جای بزرگان نشستن همینه دیگه. یه جورایی اوخه. آره عمو.

  • ازتسمشس
    ازتسمشس | ۹ مرداد ۱۳۹۳

    سامسونگ با طراحی تکراری و گوش نکردن به حرف مشتری به این روز افتاده دیگه اپل هم مجبور شده به حرف کاربرا گوش بده
    و دوم تبلیغات
    گلکسی اس پنج!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • ارتین
    ارتین | ۹ مرداد ۱۳۹۳

    وقتی سامیونگ میاد رو گوشی ای ۵. که قیمت توم شدش ۲۸۰. یورو ۳۰۰ یورو سود از مشتری میگیره حقش که نابود بشه . اگر شیاومی وان پلاس وان که کیفیتشون از سامی بهتره تولید جهانی بشن قطعا سامی میاد پایین و کسی میخره وان پلاس وان هم طرح قشنگ هم کارایی و کیفیت با ۳۰۰ یورو

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی