ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فروش مک به رشد کلی فروش پی سی کمک کرده است

فروش پی سی کاهش مداومی را تجربه می کند و علت آن چیزی نمی تواند باشد جز افزایش استفاده مردم از تبلت ها و اسمارت فون های بزرگ تر. IDC و گارتنر (سازمان های تحقیقاتی) ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۹ مرداد ۱۳۹۳ | ۰۹:۳۰

فروش پی سی کاهش مداومی را تجربه می کند و علت آن چیزی نمی تواند باشد جز افزایش استفاده مردم از تبلت ها و اسمارت فون های بزرگ تر. IDC و گارتنر (سازمان های تحقیقاتی) هر دو آمار مشابهی در رابطه با میزان فروش پی سی ارائه داده اند. آمار پی سی در مجموع افزایش داشته اما بدون حضور مک این اعداد اندکی متفاوت خواهند بود.

گارتنر گزارش داده که در 3 ماه دوم سال 2014، فروش پی سی رشد اندک 0.1 درصدی را تجربه کرده اما وقتی که بخواهیم آمار فروش کامپیوترهای ویندوزی را تنها در نظر بگیریم، درآمدزایی پی سی ها 0.8 درصد کاهش تجربه کرده. بنابراین مک به راحتی توانسته این 0.8 درصد سقوط را جبران کند و حتی بازار با به سوددهی هر چند اندک برساند.

graph-403x480

اپل از 32 کوارتر قبلی، در 31 ربع سال موفق تر از باقی تولید کنندگان پی سی قرار داشته. این یک کوارتر هم که مربوط می شود به 3 ماه آخر سال 2012، اپل مشکل تولیدی پیدا کرده بود و خریدن مک عملا غیر ممکن بود.

chart-600x415

براساس این 6 جدول، پی سی های غیر مک، 4 سال پیاپی سقوط را تجربه کرده اند. در صورتی که مک، بیشترین سود را کسب و بیشترین جریان مالی را ایجاد کرده. در واقع مک، پرسودترین برند بازار پی سی محسوب می شود و وقتی بخواهیم به پرسش "آیا پی سی بازگشته؟" پاسخ دهیم، اگر آمار مک را از آمار کل جدا کنیم باید بگوییم: هنوز نه.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • ازتسمشس
    ازتسمشس | ۹ مرداد ۱۳۹۳

    دلم میخوااااااااااااااااااااااااااااااد
    ولی در کل دستش درد نکنه

  • سوسن بهمنی
    سوسن بهمنی | ۹ مرداد ۱۳۹۳

    روزبه جان دقیقا همینطوره... یک زمانی مردم فقط PC میخریدن،حالا چه برای رفتن به اینترنت، دیدن فیلم، بازی های کامپیوتری، کلاس گذاشتن توی فامیل(شاید خیلی ها یادشون نیاد!!!) چون چاره ای جز این نبود تا اینکه ابزارهایی مانند آیفون و آیپد و گجت های مختلف اندرویدی وارد بازار شدن

    البته باید به این موضوع هم توجه کرد که طول عمر و دوره ی جایگزین کردن PC ها خیلی خیلی از گوشی ها و یا حتی تبلت ها بیشتره... مثلا فکر نکنم کسی باشه که هرسال لپ تاپ خودش رو عوض کنه، این دوره تا پنج سال هم میرسه

    در ضمن کسی که با visual Studio کار کرده باشه مطمئناً برتری توسعه نرم افزار رو به ویندوز میده

  • Hamed Tavana
    Hamed Tavana | ۹ مرداد ۱۳۹۳

    خدايا برسون يه مك بوك پرو رتيتا 13+يه مك بوك اير 2014 11.6
    حالا اگه دوست داشتي آيمك با مك پرو هم برسوني كه ديگه دست شما درد نكنه!

  • روزبه هستم
    روزبه هستم | ۹ مرداد ۱۳۹۳

    مردم براى رفتن به بوك فيس ؛) هم يه پى سى ميخريدن ولى ديگه تبلت و تلفن هميشه آماده به كار وجود دارن و سريع و بهتر اين كار ها رو در قالب اپ انجام ميدن :) و فقط ميمونه كه توليد محتوا بين مك و ويندز من مكو دوست دارم ويندز تو كار هاى نوشتارى مثل آفيس بهتر هست + بازى ، ولى مك تو صوت و تصوير (عكس و فيلم) بهتر عمل ميكنه و براى برنامه نويسى مك امكانات بيشترى ميده هم زمان ميتونى براى اندرويد و اى او اس و مك كه دوتاش بهترين سيستم عامل ها هستن برنامه بنويسى در صورتى كه تو ويندز فقط ميشه براى اندرويد نوشت و البته تو ويندز به جاش ميشه براى ويندز فون هم نوشت كه تو مك نميشه ولى ويندز فون پلتفرم برتر نيست ؛) فعلا (نظر شخصى)

    • Ali
      Ali | ۹ مرداد ۱۳۹۳

      دقیقا همینطوره
      الان دیگه میتونید با Parallel Desktop ویندوز مجازی رو هم رو دستگاه مکتون داشته باشید که شارژ هم زیاد مصر نمیکنه برعکس نصب ویندوز و خب با اون هم میشه برای وینفون برنامه بنویسی.
      من خودم چون هر دوش رو رو مکبوک داشتم و هر دو رو همزمان امتحان میکردم به مک بیشتر علاقه دارم چون هم زیباتره و هم سرعتش بالاتره.

مطالب پیشنهادی