ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

Silent Power: کامپیوتری که از اسفنج مسی به جای فن استفاده می کند

برای افرادی امثال ما که هر روز زمان زیادی را با کامپیوتر خود سپری می کنند، صدای فن تبدیل به یک موسیقی پس زمینه شده است. صدایی که اگر به آن عادت نداشتیم، می توانست ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۳:۳۰

برای افرادی امثال ما که هر روز زمان زیادی را با کامپیوتر خود سپری می کنند، صدای فن تبدیل به یک موسیقی پس زمینه شده است. صدایی که اگر به آن عادت نداشتیم، می توانست بسیار آزار دهنده باشد و تمرکزمان را به هم زند.

اما به تازگی کامیپوتری ساخته شده که به کل فن را حذف کرده و موفق شده تا عملکردی بی صدا را با خود به همراه آورد. التبه حذف فن با یک جایگزین عجیب نیز همراه گشته است؛ در این دستگاه یک اسفنج مسی بر روی کیس قرار می گیرید تا نقش فن را ایفا نماید. این اسفنج در واقع جریان هوا را از خود عبور می دهد و بدون اینکه کوچکترین صدایی را تولید نماید، اجازه نمی دهد دمای دستگاه از ۵۰ درجه سانتی گراد، بالاتر رود.

silentpower-1-w600

این کامیپوتر به خاطر شکل عجیبی که دارد حتی می تواند به عنوان یک اثر هنری نیز در خانه شما قرار گیرد! عرض این دستگاه تنها ۱۶۰ میلی متر است و بر خلاف آن چیزی که در عکس به نظر می رسد، بسیار کوچک است. در داخل این کامیپوتر از پردازنده چهار هسته Core i7 با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز، رم ۸ گیگابایت و کارت گرافیکی NVIDIA GTX 760 استفاده شده است. پورت های USB ، Ethenet ، HDMI ، DVI و ... نیز در پشت این دستگاه قرار گرفته اند.

جالب اینکه کامیپوتر Silent Power از یک سنسور تشخیص حرکت نیز برخوردار است. به کمک این سنسور کامپیوتر می تواند حضور کاربر را تشخیص دهد. برای مثال هنگامی که از پشت دستگاه برخیزید، Silent Power این موضوع را متوجه می شود و بلافاصله محیط ویندوز را قفل می کند.

Silent Power که یک استارت آپ آلمانی به شمار می رود، در حال حاضر امیدوار است تا به کمک سرمایه گذاری های مردمی، به مبلغ ۴۵ هزار یورو برای تولید انبوه دست پیدا کند. پیش خرید این کامپیوتر در حال حاضر ۷۰۰ یورو برای کاربران هزینه دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • mahmood
    mahmood | ۱۱ مرداد ۱۳۹۳

    اگه میشه پیگیرِ این مطلب باشید و جزئیات بیشتری رو ان شاالل.. در اختیارمون بذارید.

  • scarface
    scarface | ۱۰ مرداد ۱۳۹۳

    700*5000*1.6=5600000من که دستم بهش نمیرسه
    بچه ها کسی نمیدنونه چرا وقتی کامپیوترمو روشن میکنم اولش صدای فن گرافیکمgt240 خیلی زیاده یه جورایی جیغ میکشه اما بعده یه مدت کم میشه اما نه خیلی

  • TROOL
    TROOL | ۱۰ مرداد ۱۳۹۳

    این کیس نمیزاره دمای داخلی بیش از 50 درجه بشه!!!!!!!
    اغا به نظرت اهواز با دمای معمولی 55 درجه جواب میده؟ اخه رویه کیس من الان پنکه زمینی وصله

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی