ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مریخ پیمای ۲۰۲۰ ناسا در حین جستجو به دنبال نشانه های حیات بر روی مریخ اکسیژن نیز تولید خواهد کرد

ناسا طراحی کلی مریخ نورد یا مریخ پیمای بعدیش را تکمیل کرده است. در روز پنجشنبه آژانس فضایی ناسا ۷ ابزاری که در عملیات اکتشافی مریخ ۲۰۲۰ مورد استفاده قرار خواهند گرفت را معرفی نمود ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۰

ناسا طراحی کلی مریخ نورد یا مریخ پیمای بعدیش را تکمیل کرده است. در روز پنجشنبه آژانس فضایی ناسا ۷ ابزاری که در عملیات اکتشافی مریخ ۲۰۲۰ مورد استفاده قرار خواهند گرفت را معرفی نمود که شامل دو ابزار برای شناسایی و آزمایش ترکیبات آلی در سطح مریخ، سنسورهایی برای اندازه گیری و سنجش شرایط محیطی و یک ابزار آزمایشی به منظور تولید اکسیژن از اتمسفر یا جو مریخ می شدند.

علاوه بر این موارد مریخ نورد یاد شده دارای یک رادار الگو برداری سطحی است که می تواند نقشه ای با رزلوشن بالا و مقیاس سانتی متری از ساختار زمین شناسی مریخ و زیر سطوح آن را تهیه کند، و لازم به ذکر است که ناسا برای توسعه ی مجموعه ی این ابزارها نزدیک به ۱۳۰ میلیون دلار هزینه کرده است.

طراح اصلی این مریخ نورد بر مبنای مریخ نورد کنجکاوی یا همان Curiosity Rove بوده، که در حال حاضر مشغول فعالیت و کاوش بر روی سطح مریخ است.  تمرکز اصلی فعالیت آن نیز بر روی برآورد کردن جزئیات زمین شناسی سایت محل فرودش و جستجو برای نشانه های دیرینه ی احتمالی حیات بر روی مریخ خواهد بود و همچنین به بررسی میزان سازگاری این سیاره برای زندگی انسانی و فراهم کردن چنین شرایطی خواهد پرداخت.

2

چارلز بولدن (Charles Bolden) یکی از مدیران ناسا در همین رابطه می گوید: تحقیق و پیمایش مریخ توسط روبات ها میراث نسل ما برای آیندگان خواهد بود و این تحقیقات گام مهمی در جهت تحقق سفر انسان به مریخ محسوب می گردند.

روبات مریخ پیمای جدید نمونه هایی از خاک و سنگ های مریخی را تهیه و ذخیره خواهد نمود که در عملیات های بعدی احتمالاً به زمین بازگردانده خواهند شد. این روبات علاوه بر سایر وظایفش به دانشمندان ناسا کمک می کند تا درک بهتری راجع به نحوه ی تولید اکسیژن مناسب برای سیستم تنفسی انسان در مریخ به دست بیاورند.

آزمایشگاه پیشروی Jet در ناسا با کمک های بین المللی از گروه های تحقیقاتی در کشورهایی نظیر فرانسه، اسپانیا و نروژ وظیفه و مسئولیت تولید و مونتاژ روبات مریخ پیمای آتی را بر عهده دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • محمد جواد
    محمد جواد | ۱۲ مرداد ۱۳۹۳

    فکرشو بکن این مریخنورد روی مریخ کنجکاوی رو ببینه :)
    صحنه ی دیدار دو دوست ...

  • محمد کاظمی
    محمد کاظمی | ۱۱ مرداد ۱۳۹۳

    ناسا کارت خیلی درسته

  • AGHASINAAAAAA
    AGHASINAAAAAA | ۱۱ مرداد ۱۳۹۳

    طرح قشنگيه .
    اونجا اكسيژن توليد ميكنن اينجا CO2.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی