ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تماشا کنید: تاریخ تصویری مهاجرت افراد مشهور تاریخ

در طول تاریخ انسان های بسیاری به دلایل مختلفی همچون فرهنگی، اقتصادی یا اجتماعی اقدام به مهاجرت کرده اند. اما اگر بخواهید از میزان مهاجرت ها و نقاط هدف مهاجران آگاه شوید، راه حل چیست؟ ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۴:۲۰

در طول تاریخ انسان های بسیاری به دلایل مختلفی همچون فرهنگی، اقتصادی یا اجتماعی اقدام به مهاجرت کرده اند. اما اگر بخواهید از میزان مهاجرت ها و نقاط هدف مهاجران آگاه شوید، راه حل چیست؟

این کار انجام شده. در واقع تنها جابجایی افراد مشهور در طول تاریخ (از ۲۴۰۰ سال پیش تا سال ۲۰۱۲) در قالب یک ویدئوی جذاب ساخته شده که روند این مهاجرت ها را نشان می دهد.

همانطور که در این ویدئو تصویر شده نقاطی مانند پاریس، لندن، نیویورک، سانفرانسیسکو، لس انجلس و بسیاری شهرهای دیگر، مهاجران بیشتری را جذب کرده اند. مشخص است که این شهرها اهمیت بیشتری حداقل برای افراد سرشناس دنیا داشته اند.

نقاط آبی در این ویدئو نمایانگر محل تولد افراد و نقاط قرمز محل درگذشت آنهاست. برای مثال لئوناردو داوینچی در سال ۱۴۵۲ در ونیز به دنیا آمد، بعدها به پاریس رفت و سپس در ۱۵۱۹ میلادی در کاموز فرانسه درگذشت.

اولین مهاجرت های ثبت شده افراد سرشناس در حوالی رم انجام شده و سپس از اواخر قرن ۱۸ میلادی این مهاجرت ها گسترش یافته است. همچنین در مقطعی شهر های نیویورک و لس انجلس بیشترین ترافیک مهاجرتی را داشته اند که با رشد صنعت و بهبود وضعیت جاده ها و خط آهن این قضیه سرعت بیشتری هم گرفته است.

اطلاعات مربوط به این ویدئو از سایت Freebase که متعلق به گوگل است استخراج شده اند. توصیه می شود این ویدئوی پنج و نیم دقیقه ای را از دست ندهید.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/charting-culture.mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • AGHASINAAAAAA
    AGHASINAAAAAA | ۱۲ مرداد ۱۳۹۳

    جالب بود .

  • shahriyar24
    shahriyar24 | ۱۲ مرداد ۱۳۹۳

    چطوري اين امارو گرفتن :O

    • amirftma
      amirftma | ۱۲ مرداد ۱۳۹۳

      یه کم توجه میکردی آخر مطلب گفته بود "اطلاعات مربوط به این ویدئو از سایت Freebase که متعلق به گوگل است استخراج شده اند."

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی