ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چگونه به شغل مورد علاقه تان دست پیدا کنید، حتی وقتی فرصت شغلی وجود ندارد.

آیا دست روی دست گذاشته اید که شغل رویایی تان آگهی استخدام بدهد؟ کارتان اشتباه است. بیایید ببینیم برای به دست آوردن موقعیت شغلی دلخواه مان چه کار هایی می توانیم انجام دهیم. [digipullqoute place="right"]او ...

میترا تهرانی
نوشته شده توسط میترا تهرانی | ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۰

آیا دست روی دست گذاشته اید که شغل رویایی تان آگهی استخدام بدهد؟ کارتان اشتباه است. بیایید ببینیم برای به دست آوردن موقعیت شغلی دلخواه مان چه کار هایی می توانیم انجام دهیم.

او اعتقاد داشت در خلق این شغل جدید موفق خواهد بود، چرا که نقاط قوت و ارزش خود را شناخت و از آن ها دست نکشید.

جان بلومبرگ، حرفه ی تلویزیونی اش را در سال 2004 به عنوان یک تولید کننده ی فریلنسر برای شبکه هایی مثل دیسکاوری، نشنال جئوگرافی و اسمیت سونیان آغاز کرد. او در برخی برنامه های بسیار موفق از جمله برنامه «کشنده ترین اشتباهات»در کانال دیسکاوری و برنامهMythBusters و همچنین روی برنامه های بازنده هم کار کرد و خیلی زود توانست قوی ترین عناصر موفقیت در کسب و کار های نمایشی را درک کند. او در سال 2011 در جستجوی یافتن تعادلی بین ارائه هایش، به دانشگاه بازگشت تا در رشته MBA تحصیل کند.

با استفاده از چیزهایی که در دانشگاه در مورد کسب و کار آموخت، با شبکه های زیادی تماس گرفت و ایده ی خود در مورد ایجاد سرگرمی هایی با برندها و اسپانسر های مختلف را با آن ها در میان گذاشت. "من با مدیر اجرایی شبکه ملاقات کردم و به آن ها پیشنهاد دادم که من را استخدام کنند تا یک موقعیت ترکیبی از برنامه سازی و داستان سرایی خلق کنیم." خیلی از مدیرانی که او با آن ها صحبت کرد، اهمیتی ندادند. اما بالاخره بلومبرگ، بیل هوارد را ملاقات کرد؛ مدیر برنامه ریزی و همکاری در تراول چنل.

او اعتقاد داشت در خلق این شغل جدید موفق خواهد بود، چرا که نقاط قوت و ارزش خود را شناخت و از آن ها دست نکشید. اگر با افراد بیشتری صحبت کنید، موقعیت های عالی بیشتری خواهید داشت. او می گوید: "من با 200 نفر تماس گرفتم و موفق شدم تنها با 100 نفرشان صحبت کنم. بالاخره کسی که مثل شما فکر می کند را پیدا می کنید؛ کسانی که ایده های شما را می پذیرند."

اگر با افراد بیشتری صحبت کنید، موقعیت های عالی بیشتری خواهید داشت.

جو وینلیک معاون رییس بازایابی در شبکه شغلی Beyond.com می گوید: حتی هنگامی که شرکت مورد نظر شما در حال استخدام نیست، می توانید به شغل رویایی تان دست یابید. برای این کار علاوه بر روشی که بلومبرگ انجام داد --یعنی بالابردن تعداد کسانی که در این بازی سهیم شان می کنید، شناخت خود و ایده تان و همچنین پافشاری، مداومت و پیگیری-- سه مورد دیگر هم وجود دارند تا شمارا به سر منزل مقصودتان برسانند.

برای خواندن این سه مورد، با دیجیاتو همراه باشید.

 

job21

۱- پیشنهاد کار رایگان دهید.

برخی از موفق ترین ها، ورود به زندگی حرفه ای را با پیشنهاد کار بدون دستمزد برای شرکت مورد نظرشان آغاز کردند.

وینلیک می گوید: "اگر شما جوان هستید و شرکت مورد نظرتان هم کارآموز می پذیرد، وضعیت عالی است." اما تصور نکنید که کار رایگان یعنی کار راحت، "حتی در اگر شما به رایگان هم کار می کنید، باید سخت کوش ترین فرد  شرکت باشید."

 

Business women in meeting

۲- درخواست ملاقات کاری بدهید.

شرکت کردن و انتخاب شدن در مصاحبه ای که برای فرصت شغلی موجود انجام می شود، به اندازه کافی مشکل است. چه برسد به این که فرصت شغلی در کار نباشد. شانس شما تقریبا نزدیک به غیر ممکن می شود. اما خیلی از حرفه ای ها خوشحال خواهند شد اگر بتوانند برای کمک به کسی، یک ملاقات کاری در حیطه کاری خودشان ترتیب دهند.

وینلیک می گوید: "اگر رهبران سازمان هایی که شغل دلخواهتان را ارایه می کنند، می شناسید، برایشان یادداشت مودبانه ای بنویسید و خواهش کنید که اگر مایل هستند برای نوشیدن یک قهوه یا چای ملاقاتی داشته باشید، تا در مورد دیدگاه هایی که در حیطه شغلی بدست آورده اند و چگونگی کار در شرکت شان صحبت کنید. در ملاقات تان سوال ها را بپرسید و روی گفتگو با رهبر تمرکز داشته باشید."

فراموش نکنید که در پایان حتما یک یادداشت تشکر بنویسید. اگر توانستید رابطه ای را آغاز کنید، در تماس بمانید و اجازه دهید از علاقه ی شما نسبت به هر موقعیت پیش آمده باخبر باشند. اگر آن ها از گفتگو با شما لذت برده باشند، مسلما هنگام خالی شدن اولین فرصت شغلی، به یاد شما خواهند افتاد.

 

become-a-fan

۳- مدافع برندتان شوید.

وینلیک می گوید یکی از راه های بالقوه ای که می توان به وسیله آن توجه یک شرکت را جلب کرد، تبدیل شدن به مدافع سرسخت این شرکت در رسانه های اجتماعی است.

"اگر شما احساس تعلق خاطر شدید به یک برند می کنید و در زمینه فعالیت های اجتماعی هم زرنگ هستید، در مورد برند مورد نظرتان تبلیغ کنید یا بلاگی برای صحبت در مورد آن راه بیندازید. از کانال های اجتماعی مختلف مثل شبکه های اجتماعی (مثلا لینکدین) استفاده کنید. اصیل باشید. تجربیات واقعی یا زاویه هایی که در دیگران ایجاد ارزش و علاقه می کند را به اشتراک بگذارید."

ممکن است فعالیت شما باعث نشود که تلفن تان زنگ بخورد و آن ها درخواست همکاری برای شما ارسال کنند. اما هنگامی که برای تصدی شغلی در آن شرکت، یا ملاقات کاری با رهبران درخواست می فرستید، کار خودش را خواهد کرد. مسلما شرکت بسیار علاقمند است کاندیدی پیدا کند که با این برند و ارزش های آن، ارتباط برقرار کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (27 مورد)
  • حمید
    حمید | ۱۴ فروردین ۱۳۹۵

    خواستن توانستن است

  • Moh7n
    Moh7n | ۱۴ مرداد ۱۳۹۳

    امثال (بیا و برکن ریشه ظلم را ) باید نابود بشن تا ما یه جامعه رو ب پیشرفت و سالم داشته باشیم.. برووو بمــــــــــیر.. تا ریشه ظلم برچیده بشه.. عاره.. اینه

  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۱۳ مرداد ۱۳۹۳

    ۱- پیشنهاد کار رایگان دهید.
    به نظر من این یهوئن مثبه. چون حداقلش ایمنه که کارو یاد میگیره و این برای یه آدم همون حداکثریه که میخواد بهش برسه.

    اینو صد درصد قبول دارمش. حداقل راجع به افراد مختلف که جواب داده.
    یکی از راه های بالقوه ای که می توان به وسیله آن توجه یک شرکت را جلب کرد، تبدیل شدن به مدافع سرسخت این شرکت در رسانه های اجتماعی است.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی