ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمار نت اپلیکیشنز می گوید فعالیت آنلاین کاربران iOS هفت برابر کاربران اندروید است

آماری که اخیراً نت اپلیکیشنز (NetApplications) ارائه کرده است حکایت از آن دارد که فعالیت آنلاین کاربران iOS هفت بار بیشتر از فعالیت آنلاین کاربران اندروید است. نت اپلیکیشنز دیتای مرتبط به ۴۰ هزار وب ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۱:۰۰

آماری که اخیراً نت اپلیکیشنز (NetApplications) ارائه کرده است حکایت از آن دارد که فعالیت آنلاین کاربران iOS هفت بار بیشتر از فعالیت آنلاین کاربران اندروید است. نت اپلیکیشنز دیتای مرتبط به ۴۰ هزار وب سایتی که مانیتور می کند و قادر به تشخیص پلتفرمی که کاربران توسط آن در این سایت ها آنلاین هستند را مورد بررسی قرار داده و سپس آمار مذکور را منتشر نموده است.

البته در بررسی های آماری این مجموعه، اندروید ۸۵ درصد سهم تلفن های هوشمند را در اختیار داشته و سهم آیفون از برند اپل تنها ۱۱.۹ درصد بوده. اطلاعات آماری نشان می دهند کاربران هر پلتفرم چقدر آنلاین بوده و چه فعالیت هایی داشته اند.

1

نت اپلیکیشنز اشاره داشته است میزان حضور و فعالیت آنلاین کاربران اندروید در وب سایت های تحت بررسیش ۴۴.۶۲ درصد بوده است در حالی که این میزان برای کاربران آیفون ۴۴.۱۹ درصد بوده. با توجه به تصاحب هفت برابری سهم بازار توسط ابزارهای اندرویدی، برابری فعالیت کاربران این دو گروه در اصل نشان از فعالیت آنلاین هفت برابری کاربران iOS دارد.

حدس بر این است دلیل این عدم توازن بهره گیری قشری از کاربران اندروید از تلفن های هوشمند سطح پائین تحت این سیستم عامل باشد، بسیاری از کاربران چنین تلفن هایی را با هدف اولیه ی برقراری ارتباط تلفنی و ارسال پیام تهیه می نمایند و در کنارش ممکن است برخی مواقع فعالیت های آنلاین جزئی نیز انجام دهند.

همچنین همین آمار گرایش فعلی و آتی توسعه دهندگان اپلیکیشن ها به سمت iOS برای نوشتن اپ های بیشتر و بهتر را نیز توجیه می نماید. نظر شما چیست؟ آیا تصاحب سهم بیشتر از بازار توسط تلفن های اندرویدی می تواند در آینده بر چنین آمارهایی نیز تاثیرگذار باشد یا کماکان شاهد فعالیت آنلاین بیشتر از جانب کاربران تلفن هوشمند iOS خواهیم بود؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • m0hammad_01
    m0hammad_01 | ۱۳ مرداد ۱۳۹۳

    به نظر من هر چقد از لحاظ فنی مثل سایز صفحه ی نمایش، مرورگر و تعداد دستگاه های اندروید یا آی او اس بررسی کنید، نمی تونید به نتیجه ی نهایی و قطعی برسید که چرا کاربران ای او اس 7 برابر بیشتر از کاربران اندروید از اینترنت استفاده می کنن. از نظر من چیزی که عامل اصلی این اتفاق هست، حسی که دارندگان دستگاه های اپل به دستگاهشون دارن و همچنین هسی که اون دستگاهها به کاربراشون میدین هستش. خود این حس رو نمیشه اندازه گرفت، اما از این آمارها میشه تاثیرش رو متوجه شد. این نوشته شرح یه مساله ی روانشناختی هست و هیچ تعصبی در کار نیست!

  • محمد کاظمی
    محمد کاظمی | ۱۳ مرداد ۱۳۹۳

    اندروید با اون همه مدل بازم عقبه :)))))))))))))))))))))))))
    عشق است اپل

  • AmerKhan
    AmerKhan | ۱۳ مرداد ۱۳۹۳

    ممنون آقای مقدری . عالی بود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی