ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دست مردی که در جیمیلش تصاویر کودک آزاری داشت توسط گوگل رو شد

اخیرا مردی ۴۱ ساله اهل شهر هیوستون ایالت تگزاس آمریکا، به اتهام کودک آزاری توسط پلیس آمریکا دستگیر شده است. در واقع گوگل با کشف تصاویر کودک آزاری در جیمیل این مرد، مچ او را ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۹:۰۰

اخیرا مردی ۴۱ ساله اهل شهر هیوستون ایالت تگزاس آمریکا، به اتهام کودک آزاری توسط پلیس آمریکا دستگیر شده است. در واقع گوگل با کشف تصاویر کودک آزاری در جیمیل این مرد، مچ او را گرفته و او ممکن است به اتهام تجاوز جنسی به حبسی تا ۲۰ سال محکوم شود.

جان هنری اسکیلرن متهم به آزار کودکان و همچنین اشاعه محتوای ویدئویی مرتبط است. پس از بازرسی های پلیس از خانه او، تعداد بیشتری تصویر، ویدئو، ایمیل و متون مجرمانه در رابطه با اتهامش کشف شده است.

تکنولوژی Hashing که توسط گوگل مورد استفاده قرار می گیرد عامل یافتن این محتوا در فایل های جیمیل او شده است. در این روش، در صورت مشاهده خودکار محتوای مجرمانه در هر یک از سرویس های گوگل، اخطارهایی داده می شود که کارکنان مربوطه را از مساله آگاه می کند.

در پستی که پیش از این دستگیری و در میانه ماه ژوئن ۲۰۱۳ در وبلاگ رسمی گوگل نوشته شده در این باره گفته شده که:

«ما در کسب و کارمان اجازه استفاده بخش اعظمی از اطلاعات را در اختیار کاربران قرار می دهیم؛ اما در این میان اطلاعات خاصی وجود دارند که هرگز نباید توسط سرویس های ما ساخته یا در سرورهامان کشف شوند. ما با اطلاعات آفلاین کاربران کاری نداریم، اما در صورتی که کسی سعی کند با کمک ابزارهایی که گوگل در اختیارش می گذارد اقدام به اشتراک گذاری این اطلاعات مشکوک و مجرمانه کند، تحت تعقیب قانونی قرار خواهد گرفت.»

گوگل در کنار اسکن هوشمند و خودکار محتوای کاربران، محتوای تبلیغاتی که در سرویس های تبلیغاتی گوگل ذخیره می شوند را بررسی می کند.

دقیقا مشخص نیست که گوگل تا چه حد و بر اساس چه فشار قانونی ای اقدام به وارسی اطلاعات کاربران می کند، اما این مساله قطعا سایر سرویس های آن مانند گوگل درایو را نیز پوشش می دهد.

میلیون ها نفر از جیمیل استفاده می کنند، اما به نظر شما گوگل ایمیل های چه تعداد از آنها را اسکن می کند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • AGHASINAAAAAA
    AGHASINAAAAAA | ۱۴ مرداد ۱۳۹۳

    اين فرد بايد اعدام بشه .

  • رضا
    رضا | ۱۳ مرداد ۱۳۹۳

    به نظر من، اسكن اطلاعات موجود در جيميل (يا گوگل درايو) توسط خود كامپيوترهاي Server ، حريم خصوصي را از بين نمي برد. قطعا پرسنل گوگل هم، حتي اگر بخواهند فقط مي توانند بخش بسيار اندكي از محتوا را ببينند. ضمنا براي ايميل هاي فارسي، كارشناس سخت تر است. (اين اتفاق در مورد شركت هاي ارائه دهنده ايميل هاي وطني دات Ir ، بسيار بيشتر مي تواند اتفاق بيفتد). در مورد اينكه گوگل چه حجمي از اطلاعات را اسكن مي كند، چون تعداد Server هاي بسيار زيادي دارد كه از هاردديسك هاي آنها براي فضاي ذخيره ايميل ها و گوگل درايو استفاده مي شود، حتي مي تواند همه محتوا را اسكن كند. گرچه حتما روش هايي براي كاهش زمان پردازش دارند، مثلا چند فريم از ويديوها را اسكن مي كنند. اما به هر حال در مورد فايل هاي رمزگذاري شده قاعدتا چندان موفق نخواهند بود.

    • رضا
      رضا | ۱۴ مرداد ۱۳۹۳

      اصلاح تای‍پی نظر خودم: "برای ایمیل های فارسی، کارشان سخت تر است"

  • زینب صادقی
    زینب صادقی | ۱۳ مرداد ۱۳۹۳

    من نه کار سیاسی میکنم نه رشتم حساسه و فقط از mailواسه رتباط با دیگران مخصوصا تو زمینه کاری و درسی استفاده می کنم مشکلی ندارم که اسکن بشه یا یه نفر دیگه بخونه مخصوصا اگه برای بررسی چنین مواردی باشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی