ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اردکی غول پیکر با پنل های خورشیدی؛ نمادی جذاب برای شهری پاک

این اردک غول پیکر که با پنل های خورشیدی پوشانده شده است طرحی مفهومی است که با هدف تولید انرژی پاک طراحی شده است. طرحی که ممکن است روزی در آینده واقعیت پیدا کند. این ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۷:۰۰

این اردک غول پیکر که با پنل های خورشیدی پوشانده شده است طرحی مفهومی است که با هدف تولید انرژی پاک طراحی شده است. طرحی که ممکن است روزی در آینده واقعیت پیدا کند.

این اردک نتیجه طراحی چهار طراح و هنرمند بریتانیایی است و به عنوان نمادی برای پایتخت دانمارک در رسیدن به هدف نخستین پایتخت پاک جهان طراحی شده. قرار است شهر کپنهاگ تا سال ۲۰۲۵ این عنوان را از آن خود کند.

قرار است این اردک که به اندازه یک ساختمان ۱۲ طبقه ارتفاع دارد در لنگرگاه شهر کپنهاگ قرار گیرد. نکته مهم آن اما پوشانده شدنش با تعداد بسیاری پنل خورشیدی است که برای تولید الکتریسیته بر روی آن نصب خواهند شد. این طرح به عنوان یکی از طرح های پیشنهادی به Land Art Generator Initiative فرستاده شده بود، به عنوان طرح برتر تایید شد. طرحی که ترکیبی از هنر و طراحی مدرن و در نظر گرفتن انرژی پاک است.

copenhagen-solar-duck-plan-640x640

وبلاگ دیزاین بوم در خصوص این اردک نوشته که اندازه ۴۰ متری آن قدرت تولید برق مورد نیاز یک شهرک را دارد.

این حجم عظیم همچنین می تواند به عنوان یک جاذبه گردشگری نیز مورد استفاده قرار گیرد. همچنین امکان تزئین آن با لامپ های ال ای دی و تامین برق آنها با انرژی پاکی که جناب اردک غول پیکر خودش تولید می کند، در طرح گنجانده شده است. لامپ هایی که بسته به مناسبت های مختلف ظاهرهایی متفاوت به آن بدهند.

renewable-energy-duck-designboom-02

دولت دانمارک در استفاده از انرژی های پاک در پایتختش بسیار جدی است و تا به حال پروژه هایی مانند نصب ۱۰۰ توربین بادی در بخش های مختلف شهر به همین منظور اجرا شده اند. اما به طور قطع اجرای طرح چنین اردک عظیم و چند منظوره ای، در کنار رساندن مقامات دانمارکی به اهدافشان، نمادی مناسب برای آن شهر ایجاد می کند. نمادی که کپنهاگ و کشور دانمارک را بیش از پیش به عنوان سرزمینی پیشرو در استفاده از انرژی های پاک و تجدیدپذیر به جهانیان می شناساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Lord
    Lord | ۲۷ شهریور ۱۳۹۳

    خیلی خوبه واقعا!

  • محمد کاظمی
    محمد کاظمی | ۱۳ مرداد ۱۳۹۳

    کشور دانمارک دارای دولت رفاه‌است و از نظر کم بودن اختلاف درآمد مردم، در رتبه اول جهان قرار دارد. دانمارک از نظر درآمد سرانه در رتبه هفتم جهان قرار دارد و در بررسی‌های سالانه، مردم آن مکرراً به عنوان «راضی‌ترین» مردم جهان اعلام می‌شوند و این کشور به عنوان کشوری با کمترین فساد اداری در جهان به شمار می‌آید.

  • زاخار
    زاخار | ۱۳ مرداد ۱۳۹۳

    جدای فن اوری دلیل ساختش یه اثر هنریه مثه اون سگه ولی امیدوارم 58 میلیون نباشه :))))

  • حامی اندروید
    حامی اندروید | ۱۳ مرداد ۱۳۹۳

    یکی میشه بگه کاربرد این اردک که با پنل های خورشیدی پوشانده شده چیه ؟

    • حامی اندروید
      حامی اندروید | ۱۳ مرداد ۱۳۹۳

      ببخشید منظورم این نبود.
      منظورم اینه که الکتریسیته تولید شده توسط این اردک چجوری به خونه ها میرسه؟

مطالب پیشنهادی