ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معرفی ۵ اولترابوک شاخص بازار

خرید لپ تاپ مناسب جهت کار، بازی یا دانشگاه یکی از معضلاتی است که هر کسی با آن مواجه می شود. اما در این بین اوترابوک ها به دلیل ضخامت، وزن کم و قدرت سخت ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۵

خرید لپ تاپ مناسب جهت کار، بازی یا دانشگاه یکی از معضلاتی است که هر کسی با آن مواجه می شود. اما در این بین اوترابوک ها به دلیل ضخامت، وزن کم و قدرت سخت افزاری خوب تبدیل به گزینه های مناسبی برای خرید شده اند.

با کمی جستجو در بازار اولترابوک ها در خواهیم یافت که تنوع در این محصولات هم بسیار زیاد است و به همین دلیل، قصد داریم ۵ اولترابوک برتر بازار را معرفی کنیم.

با دیجیاتو همراه باشید.

Lenovo Yoga Pro 2

dusj9ti18hpovdaz6cwl

جدیدترین محصول سری "یوگا" یکی از بهترین اولترابوک های بازار است. وجه تمایز این دستگاه با دیگر اولترابوک ها این است که با چرخش نمایشگر، به یک تبلت ویندوزی سبک وزن تبدیل می شود. این دستگاه در حدود ۱۰۰۰ دلار قیمت دارد و یک صفحه نمایش لمسی ۱۳ اینچی IPS با رزولوشن ۳۲۰۰ در ۱۸۰۰ پیکسل (QHD+) دارد. این نمایشگر قادر به ثبت ۱۰ انگشت همزمان است که با توجه به دارا بودن ویندوز ۸.۱ امکانات لمسی بسیار خوبی در اختیار شما قرار می دهد. لنوو باتری بسیار خوبی در یوگا پرو ۲ قرار داده و با یک بار شارژ چیزی در حدود ۸ الی ۹ ساعت شما را همراهی می کند. پردازنده های Core i7 و Core i3، بالای ۸ گیگابایت رم، هارد SSD تا ۵۱۲ گیگابایت، وب کم، کیبورد با نور پس زمینه و رنگ های گوناگون از مواردی هستند که شما می توانید در یوگا پرو ۲ داشته باشید.

Asus Zenbook Prime

faqfsfdo8pycbfxpopve

زنبوک پرایم ایسوس تمام آن چیزی است که شما از یک اولترابوک انتظار دارید: نمایشگر ۱۳ اینچی IPS براق، زیبا و با رزولوشن بالا (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ یا ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ به انتخاب شما)، بدنه بسیار محکم و با کیفیت ساخت بالا، ضخامت نیم اینچی و وزن ۱.۴ کیلوگرم. پردازنده زنبوک از شرکت اینتل بوده و می توانید پردازنده دلخواه خود را انتخاب کنید. همچنین حافظه داخلی این دستگاه حداقل ۱۲۸ گیگابایت SSD است که می توانید در صورت نیاز زنبوکی با فضای بیشتر را انتخاب کنید. باتری زنبوک هم چیزی در حدود ۸ ساعت دوام دارد. نمایشگر زنبوک لمسی بوده به همین دلیل قابلیت های لمسی ویندوز ۸ را به طور کامل پشتیبانی می کند. این دستگاه از تکنولوژی WiDi اینتل پشتیبانی می کند، به همین دلیل شما می توانید فیلم های خود را به صورت بی سیم به نمایشگرهایی که از این تکنولوژی بهره می برند منتقل کنید.

همانند دیگر لپ تاپ ها و اولترابوک ها، زنبوک هم با کانفیگ های متنوعی عرضه شده است و شما بنا به نیاز و بودجه خود می توانید انتخاب کنید. اما حداقل قیمت این محصول ایسوس حدود ۱۰۰۰ دلار است.

Lenovo Thinkpad X1 Carbon

dsxvv0mtlf4ntcx3dcva

یک اولترابوک تجاری ولی مناسب برای تمام افراد. Thinkpad X1 Carbon حساسیت های طراحی سری تینک پد دوران IBM را به ارث برده. سری تینک پد هم از کیبورد خوش دست و تاچ پد بسیار خوب لنوو بهره می برد. این محصول دارای جنس بدنه بسیار خوب و خاص فیبر کربن است. صفحه نمایش ۱۴ اینچی تینک پد اکس ۱ کربن لمسی بوده و حداکثر ۱۰ نقطه را به صورت همزمان درک می کند. رزولوشن نمایشگر این محصول بنا به انتخاب شما ۱۶۰۰ در ۹۰۰ یا ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل است. تینک پد اکس۱ کربن دارای حداقل ۴ و حداکثر ۸ گیگابایت رم و پردازنده Core i5 و Core i7 است. حافظه داخلی هم از ۱۲۸ گیگابایت SSD شروع و تا ۵۱۲ گیگابایت قابل تغییر است.

بدنه اکس ۱ به دلیل استفاده از فیبر کربن در برابر تصادفات و سقوط های احتمالی بسیار مقاوم است. در عین حال وزن آن حدود ۱.۴ کیلوگرم است که یک اولترابوک سبک وزن محسوب می شود. باتری تینک پد اکس ۱ کربن چیزی در حدود ۹ ساعت دوام دارد. سنسور اثر انگشت یکی از امکانات اضافه ای است که شما می توانید در صورت نیاز در این دستگاه داشته باشید.

حداقل قیمت تینک پد اکس ۱ کربن چیزی در حدود ۱۳۰۰ دلار است. شاید این دستگاه جزو ارزان ترین ها نباشد اما از نظر کیفیت ساخت و بدنه و امکانات یکی از بهترین های بازار اولترابوک ها است.

Samsung Series 9

knup2yqjufv7ssntvlie

اولترابوک های سری ۹ سامسونگ به دلیل ظاهر زیبا و سخت افزار قدرتمند همیشه یکی از بهترین گزینه ها بوده اند. این سری دارای مدل های گوناگون و متنوعی است که تمام آنها از یک نمایشگر لمسی ۱۳.۳ یا ۱۵.۶ اینچی با پنل IPS و به ترتیب رزولوشن های ۳۲۰۰ در ۱۸۰۰ و ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی و ویندوز ۸ بهره می برند. پردازنده تمام آنها Intel Core i7 و مقدار رم هم ۸ گیگابایت است. همچنین شما می توانید فضای داخلی SSD مورد نیاز خود را ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت انتخاب کنید. نسخه های ۱۳ و ۱۵ اینچی در ظاهر کمی تفاوت دارند: نسخه کوچک تر سری ۹ کمی سبک تر و نازک تر است و نسخه بزرگتر بدنه ای آلومینیومی با وزن و ضخامتی بیشتر دارد.

سری ۹ بنا به انتخاب سخت افزار مورد نیاز شما قیمت های متنوعی هم دارند. ولی حداقل قیمت آن حدود ۱۳۰۰ دلار است.

Dell XPS 13 Ultrabook

olqhnxlltbijceecl32i

اولترابوک های ۱۳ اینچی دل با حداقل قیمت ۱۳۰۰ دلار به فروش می رسد اما با این هزینه شما یک لپ تاپ قدرتمند، نازک، سبک وزن و با امکانات بسیار خواهید داشت. XPS 13 با پردازنده های Core i5 و Core i7 عرضه شده و دارای ویندوز ۸.۱ است. حافظه داخلی 128 (یا ۲۵۶) گیگابایتی از نوع SSD و رزولوشن 1920 در 1080 پیکسلی نمایشگر، رم ۸ گیگابایتی و کیبورد با نور پس زمینه از دیگر مشخصه های فنی این محصول دل هستند.

جنس بدنه این دستگاه از آلومینیوم و فیبر کربن است و وزنی در حدود ۱.۴ کیلوگرم دارد. باتری XPS 13 حدود ۱۱ ساعت دوام دارد. همچنین شما با خرید این محصول می توانید از ۲۰ گیگابایت فضای رایگان در دراپ باکس بهره ببرید.


تا اینجای کار ۵ اولترابوک برتر بازار را معرفی کردیم ولی ۲ اولترابوک دیگر هم وجود دارد که برخی افراد از علاقه مندان آنها هستند: مک بوک ایر و سرفس پرو ۳

Apple Macbook Air

lkl8gszgmqga2dbroaxg

محصول اپل که دارای ۲ سایز نمایشگر ۱۱ و ۱۳ اینچی است و بدنه ای زیبا از جنس آلومینیوم دارد. باتری مک بوک ایر چیزی در حدود ۹ الی ۱۲ ساعت دوام دارد و از سیستم عامل Mac OS X بهره می برد. رزولوشن نمایشگر مک بوک ایر ۱۱ اینچی ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل و نسخه ۱۳ اینچی آن ۱۴۴۰ در ۹۰۰ پیکسل است. اما مشخصه بارز مک بوک ایر وزن و ضخامت بسیار کم آن است. باید به این نکته هم اشاره کنیم از چند جهت معرفی مک بوک ایر آغازگر بازار اولترابوک ها بوده.

در مورد سخت افزار هم باید گفت مک بوک ایر با ۲ رم ۴ و ۸ گیگابایتی، حافظه داخلی از نوع SSD تا ۵۱۲ گیگابایت و پردازنده های Core i5 و Core i7 عرضه می شوند. قیمت مک بوک ایر ۱۱ اینچی از ۹۰۰ دلار و نسخه ۱۳ اینچی از ۱۰۰۰ دلار شروع می شود.

Surface Pro 3

01dd9c8c-e40a-4b2b-a419-d2fbea76d0cd

در کنار مک بوک ایر سرفس پرو ۳ هم در بین ۵ اولترابوک برتر قرار نگرفت چرا که اساسا این محصول بیشتر شبیه به یک تبلت است تا اولترابوک. اما به هر جهت این محصول مایکروسافت هم از ضخامت و وزن بسیار کم و همچنین سخت افزاری قدرتمند بهره می برد. سرفس پرو از پردازنده های اینتل Core i3، i5 و i7 بهره می برد. صفحه نمایش این دستگاه ۱۲ اینچ بوده که دارای رزولوشن 2160 در 1440 پیکسل است. عمر باتری سرفس پرو ۳ در حدود ۹ ساعت است. حافظه داخلی از 64 گیگابایت SSD آغاز می شود و در صورت نیاز می توانید تا ۵۱۲ گیگابایت آن را بالا ببرید. رم این دستگاه هم ۴ و ۸ گیگابایت است. در انتها باید گفت سرفس پرو ۳ با حداقل قیمت 800 دلار به فروش می رسد.

اگر شما قصد تهیه یک اولترابوک داشته باشید، ملاک تان (بعد از قیمت) چیست و انتخاب تان کدام اولترابوک خواهد بود؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • shayan_Q9
    shayan_Q9 | ۱۴ مرداد ۱۳۹۳

    Surface Pro 3 عالیه اما قیمتش زیادی بالاســــــــــــــــــ

    اما
    Apple Macbook Air

    یه چیز دیگس

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی