ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رشد ۱۴ درصدی فروش رایانه های خانگی و کاهش فروش تبلت ها در سه ماهه دوم ۲۰۱۴

در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۴ بازار جهانی فروش لپ تاپ، تبلت و رایانه های خانگی با فروش ۱۲۳.۹ میلیون دستگاه نسبت به سال گذشته رشد ۱۴ درصدی را تجربه کرد. در این بین لپ تاپ ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۳:۰۰

در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۴ بازار جهانی فروش لپ تاپ، تبلت و رایانه های خانگی با فروش ۱۲۳.۹ میلیون دستگاه نسبت به سال گذشته رشد ۱۴ درصدی را تجربه کرد. در این بین لپ تاپ ها نسبت به سال گذشته یک تجدید حیات خفیف داشتند.

آخرین برآوردها از شرکت Canalys -که یک تحلیلگر مستقل است- خبر از رشد ترتیبی این بازار می دهد. به نظر می رسد تاثیرات مثبت تبلت ها به رایانه های خانگی در حال از بین رفتن است.

با وجود اینکه رشد فروش لپ تاپ ها نسبت به سال گذاشته نسبتا ثابت مانده، ولی باز هم نمودار این قطعات از تبلت ها پیشی گرفته است. این رخداد می تواند به دلیل کاهش حمل و نقل اپل و سامسونگ بوده باشد. چرا که در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۴ ارسال محموله های تبلت ۵ درصد کاهش یافته است.

20140804-Notebook-decline-eases-as-tablet-shipments-level-out

اپل توانست با در اختیار داشتن ۱۴ درصد از سهم بازار برتری خود را حفظ کند. همچنین این شرکت در فروش مک هم نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشت. در این بین یک شرکت رشد خوبی را در فروش محصولاتش از خود نشان داد و آن، لنوو است که حدود ۱۴ درصد نسبت به سال گذشته بهتر عمل کرده.

بنا به گزارش کانالایز لنوو حدود ۷۸۰هزار واحد از اپل عقب تر است و با این حال، اعداد و ارقام نشان از پیشرفت بسیار خوب سالانه این شرکت چینی می دهد.

دو شرکت دل و اچ پی هم به ترتیب ۱۱٪ و ۱۴٪ نسبت به سال گذشته در فروش محصولات رشد داشتند. ولی همچنان فاصله زیادی با دو شرکت برتر این آمار دارند.

با نگاهی به نمودار فوق دلیل را در خواهید یافت: عملکرد آنها در حوزه تبلت ها. شاید کاهش فروش تبلت ها و رشد فزاینده رایانه های خانگی و لپ تاپ ها نجات بخش این ۲ شرکت باشد.

تحلیلگر ارشد کانالایز، تیم کولینگ در یک بیانه ای اعلام کرد:

کاهش سرعت در نوآوری مشکلاتی را برای سازندگان تبلت ها ایجاد کرده. بازار تبلت ها به سرعت خود را در همان موقعیت چند سال پیش بازار لپ تاپ ها یافته، یعنی حداقل افزایش در عملکرد سخت افزار.

برآورد شما از این آمارها و اتفاقات چیست؟ به نظر شما چه اتفاقاتی برای این بازارها در آینده رخ خواهد داد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • AGHASINAAAAAA
    AGHASINAAAAAA | ۱۴ مرداد ۱۳۹۳

    فقط فبلت .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی