ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معرفی 5 ابزار برای ساخت اینفوگرافیک های خیره کننده

در چند سال اخیر، تصویر سازی داده یا اینفوگرافیک ها سهم گسترده ای از دنیای انتقال اطلاعات را به خودشان اختصاص داده اند. قبلا، ایجاد این تصویر سازی ها نیاز به طراحان بسیار فنی و ...

میترا تهرانی
نوشته شده توسط میترا تهرانی | ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۰

در چند سال اخیر، تصویر سازی داده یا اینفوگرافیک ها سهم گسترده ای از دنیای انتقال اطلاعات را به خودشان اختصاص داده اند. قبلا، ایجاد این تصویر سازی ها نیاز به طراحان بسیار فنی و یا تیمی متشکل از برنامه نویسان و طراحانی داشت که در کارشان بسیار دقیق بوده و آن را به زیبایی انجام می دادند.

اما به تازگی، چندین ابزار تصویر سازی داده بر پایه ی وب ایجاد شده اند که دردسر های ساخت اینفوگرافیک ها را کم رنگ کرده و با کمک آن ها می توان بدون نیاز به طراحانی با دانش فنی بسیار بالا، تصویر سازی های بسیار زیبایی را خلق کرد.

در ادامه ما 5 تا از این ابزار ها را برای شما معرفی کرده، و در مورد کارهایی که انجام می دهند و جایگاه استفاده از آن ها شرح مختصری داده ایم. برای آشنایی با ابزار ها، همراه دیجیاتو باشید.

Data Visual

1

جدای همه این ابزار ها، دیتا ویژوال دقیقا برای حل مشکلات طراحان اطلاعات ساخته شده است. هم اکنون نسخه ی بتای این برنامه به اتمام رسیده و در حال حاضر استفاده از آن به روی عموم باز است. ویژگی های اصلی دیتا ویژوال، طراحان را از قالب بندی های تکراری راحت کرده و فرمت های خروجی که در اختیار آن ها می گذارد، در برنامه های دیگر به راحتی قابل ویرایش هستند. از دیتا ویژوال هنگامی استفاده کنید که می خواهید حس زیبایی شناسی را در نمودارهایی به تعداد زیاد لحاظ کنید.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/visualization1.MP4"]

 

RW

rw

رویکرد اتخاذ شده توسط «دنسیتی دیزاین» هم برای طراحان فوق العاده است. این یکی برای ایجاد تصاویر داده ای پیچیده تر مناسب است، و فرمت هایی به شما می دهد که برای ویرایش های بعدی در دیگر ابزار های طراحی راحت باشند. کدهای RAW توسط اعضای انجمن برای توسعه بیشتر قابلیت هایش در آینده، نوشته شده است. در حال حاضر تنوع های قابل توجهی در انواع تصویر سازی های پیچیده دارند که برای خیلی از موارد قابل استفاده است.از نمودار های موزاییکی ورونوی گرفته تا نمودار های شش ضلعی نقشه های گرمایی. Raw را در جاهایی استفاده کنید که به تصویر سازی های پیچیده نیاز دارید، آن هایی که ساختن شان معمولا مشکل است.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/visualization2.MP4"]

 

Infoactive

کیک استارتر تبدیل به مکان محبوبی برای ارائه ایده های نوین شده است، از جمله ابزار های خلق اینفوگرافیک. کمپین اینفواکتیو هم اکنون در این سایت به پایان رسیده و این برنامه ی عالی برای ساخت اینفوگرافیک های تعاملی سفارشی ارزان را آماده کرده است که اینفوگرافیک هایی با طراحی آبرومندانه خلق می کند. اگر نمی خواهید از نرم افزار های طراحی استفاده کنید و یا یک طراح حرفه ای برای اینفوگرافیک تان استخدام کنید، از این ابزار استفاده کنید. ماوس خود را روی تصویر زیرین ببرید تا کارایی فوق العاده اش را ببینید.
Make your own infographics at Infoactive.

Visage

3

ویزج، پاسخی است که  Column Five Media به خلق اینفوگرافیک و گزارش های بصری برای نمودار های سنگین می دهد. این ابزار تجسم داده هم اکنون در نسخه ی بتای خود عرضه شده و به زودی نسخه عمومی آن نیز به بازار خواهد آمد. اگر شما برند بزرگی هستید که نیاز به خلق حجم عظیمی از اینفوگرافیک ها و گزارش های دیداری برای برندتان دارید، از ویزج استفاده کنید.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/visualization3.MP4"]

 

Plotly

4

تعامل چیزی کاملا ارزشمند است. و مثل همه پلاتلی هم این را خوب می داند. ابزار های آن طراحی فوق العاده و منعطفی در اختیار شما می گذارد، به همراه ایجاد تعامل در هر نمودار. از پلاتلی هنگامی استفاده کنید که نیاز به نمودار تعاملی قابل درج (embeddable) دارید و می خواهید که این نمودار با استایل و سبک برندتان نیز، هماهنگ باشد.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/visualization4.MP4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • sara
    sara | ۴ آبان ۱۳۹۴

    سلام . من برنامه اینفوگرافی و دانلود کردم . میخوام زبان برنامه و فارسی کنم ولی نمی تونم . میشه کمکم کنید...

  • AGHASINAAAAAA
    AGHASINAAAAAA | ۱۵ مرداد ۱۳۹۳

    مطلب خوبي هست حتما بخونيد .

  • مجله انلاین حقوق
    مجله انلاین حقوق | ۱۵ مرداد ۱۳۹۳

    ممنون بابت این مطلب.خیلی بدرد بخور وارزنده است .پایید جاودانه

  • ali.n
    ali.n | ۱۴ مرداد ۱۳۹۳

    منتظر اینفوگرافیک های خیره کننده بیشتر در دیجیاتو هستم.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی