ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افزوده شدن کنترلرهای جدید به پشت آیپد بر مبنای پتنت جدید اپل

در حالی که تبلت های امروزی ما با تاچ اسکرین هایی که در قسمت جلویی خود دارند هزاران کار مختلف را انجام می دهند، قسمت پشتی آنها یا در اصل پشت بدنه ی آنها کار ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۰:۳۰

در حالی که تبلت های امروزی ما با تاچ اسکرین هایی که در قسمت جلویی خود دارند هزاران کار مختلف را انجام می دهند، قسمت پشتی آنها یا در اصل پشت بدنه ی آنها کار خاصی را انجام نمی دهد. ولی حالا به نظر می رسد اپل نیز متوجه این قضیه شده و قصد دارد در مورد آن کاری انجام دهد.

اپل اخیراً پتنتی را به ثبت رسانده که بر مبنای کانسپت یا طرح مفهومی نمایش داده شده در اسناد مرتبط به آن، سنسورها در ردیف های منظم خطی در پشت تبلت قرار گرفته اند و استفاده از آیپد را بهینه تر می نمایند. بر مبنای چنین پتنتی آیپد می تواند مورد توجه قشر جدیدی از کاربران، مثلاً کسانی که به بازی های پیچیده تر ولی با شیوه های کنترلی ساده تر علاقه مند هستند قرار گیرد.

در حال حاضر تنها شیوه ی کنترلی بسیاری از بازی های موبایل مرتبط به پلتفرم اپل از طریق لمس صفحه ی نمایش است. از آنجایی که ابزارهای موبایل فاقد کنترلر های فیزیکی هستند بهره گیری از نوع جدیدی از کنترلرها در پشت این ابزارها می تواند تجربه ی بازی کردن توسط آنها را بیشتر به کنسول های بازی نزدیک نماید.

آیپد به عنوان دومین محصول درآمدزای اپل در روزهای جاری اندکی کاهش فروش را تجربه می نماید، و شاید وارد کردن قابلیت های جدید این چنینی باز بتواند مشتریان را به خرید مجدد این محصول یا ارتقای محصولات مشابهی که قبلاً تهیه کرده اند ترغیب نماید.

پتنت یاد شده همچنین به روشی اشاره می نماید که در آن کاربر اجازه می یابد بدون نگاه کردن به کیبرد اقدام به تایپ کند، اپل تا کنون حاضر نشده است توضیحات بیشتری را در مورد این پتنت به رسانه ها ارائه دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • علی
    علی | ۱۵ مرداد ۱۳۹۳

    گوشی oppo N1 هم قبلا از تاچ پشت صفحه استفاده کرده

    http://www.gsmarena.com/oppo_n1-5724.php

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی