ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

راهنمای فعال سازی اینترنت 3G ایرانسل

همانطور که مطلع هستید، روز گذشته طی مراسمی مجوز نسل سوم و چهارم اینترنت موبایل به ایرانسل اعطا شد. طبق این مجوز، زین پس ایرانسل هم خدمات نسل سوم مخابراتی، ۳جی را به کاربران اش ارائه ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ | ۰۰:۴۱

همانطور که مطلع هستید، روز گذشته طی مراسمی مجوز نسل سوم و چهارم اینترنت موبایل به ایرانسل اعطا شد. طبق این مجوز، زین پس ایرانسل هم خدمات نسل سوم مخابراتی، ۳جی را به کاربران اش ارائه می دهد.

مرحله آزمایشی نسل‌های بالاتر اینترنت همراه ایرانسل از روز گذشته به بهره برداری رسید. مشترکین ایرانسل برای استفاده از خدمات این سرویس نیازی به تغییر سیم کارت های خود ندارند و این سرویس به صورت رایگان برای تمام مشترکین فعال سازی خواهد شد، بدین ترتیب مشترکین در صورت حضور در مناطق تحت پوشش، می توانند کیفیتی متمایز از اینترنت پرسرعت همراه را تجربه کنند.

این سرویس در حال حاضر به صورت آزمایشی در برخی مناطق در دسترس است و به مرور توسعه پیدا میکند. علامت های H، H+ یا 3G روی نمایشگر تلفن همراه نشان می دهد که مشترکین در شبکه اینترنت همراه پرسرعت هستند.

چرا ۳جی؟

برخی مزایای نسل های بالاتر اینترنت همراه پر سرعت عبارتند از:

  • کاهش زمان در نقل و انتقال دیتا
  • امکان تبادل حجم وسیعی از اطلاعات از جمله ارسال ویدیو کلیپ و موسیقی، دسترسی به برنامه های کاربردی متنوع، بازی های آنلاین و غیره با چندین برابر سرعت نسبت به نسل های گذشته
  • کیفیت متمایز در شنیدن و دیدن فایل های صوتی و تصویری

با راه اندازی این زیرساخت پیشرفته، ایرانسل این امکان را فراهم کرده تا دامنه گسترده ای از خدمات مبتنی بر دیتا، از جمله دولت الکترونیک، شبکه پرداخت دیجیتال، بانکداری الکترونیک و ... در اختیار مشترکین قرار گیرد و علاوه بر بهبود تجربه زندگی دیجیتال ، منجر به رونق بیشتر در بازار کسب و کار شود.

لازم به ذکر است که با توجه به سرعت بسیار بالای اینترنت در بستر نسل های بالاتر اینترنت همراه، مشترکین می توانند با خرید بسته های افزایشی مقرون به صرفه، نسبت به مدیریت هزینه های خود اقدام کنند.

در ادامه مطلب راهنمای فعال سازی اینترنت ۳جی ایرانسل و مناطق تحت پوشش این نسل از شبکه مخابراتی را خواهید خواند. 

تنظیمات لازم برای استفاده از نسل سوم اینترنت

اکثر گوشی های استاندارد موجود در بازار ایران بدون نیاز به انجام تنظیمات دستی قابلیت اتصال به شبکه اینترنت همراه ایرانسل GPRS را دارند، و مشترکین برای استفاده از سرویس 3G تنها کافی است گزینه مربوط به فعال سازی سرویس 3G (یا WCDMA) را در تلفن همراه خود فعال نمایند. در صورتی که تلفن همراه شما به صورت خودکار به شبکه اینترنت متصل نشد، لازم است تنظیمات زیر به صورت دستی انجام شود.

تنظیمات خودکار سرویس 3G

برای دریافت تنظیمات به صورت خودکار ابتدا به وب سایت ایرانسل مراجعه نمایید، از طریق منوی تلفن همراه> راهنمایی> گوشی هایی با قابلیت GPRS، اطمینان حاصل کنید که گوشی تلفن همراه تان قابلیت دسترسی به اینترنت را دارا است. همچنین می توانید با کلیک بر لینک موجود، تنظیمات مورد نظر خود را دریافت کنید و یا با شماره گیری کد #6*3*130* برای ارسال تنظیمات درخواست کنید. پس از چند لحظه این تنظیمات برای شما ارسال خواهد شد و کافیست آن را در گوشی خود ذخیره کنید.

لازم به ذکر است که تمام گوشی هایی که تنظیمات GPRS بر روی انها انجام شده است، قابلیت کارکرد در شبکه 3G را دارا می باشند و نیازی به انجام مجدد تنظیمات نیست و فقط میبایست گوشی از نظر فنی قابلیت پشتیبانی از نسل سوم را داشته باشد.

تنظیمات دستی سرویس 3G

برای استفاده از سرویس 3G، صرف نظر از سیستم عامل گوشی (Android یا iOS) مورد نظر، لازم است تا مراحل زیر انجام شوند:

  1. انجام تنظیمات مربوط به 3G
  2. فعال سازی سرویس 3G بر روی گوشی موبایل

تنظیمات برای گوشی هایی با سیستم عامل اندروید

مرحله اول: مراجعه به آدرس Setting، سپس More و بعد Mobile network، گزینه Access Point Name، در نهایت New APN و وارد کردن اطلاعات زیر:

apnsettings

مرحله دوم: مراجعه به آدرس زیر:

Setting>More>Mobile network>3G service>Network Mode

سپس Network Mode را در حالت Auto Mode قرار دهید تا مراحل فعال سازی با موفقیت انجام شود.

اما در اینجا باید به یک نکته اشاره کنیم: امکان دارد روال اشاره شده بر اساس نوع گوشی و اندروید آن، اندکی متفاوت باشد و شما به تنظیمات فوق در آدرس و اسامی دیگری دسترسی داشته باشید. اما در اساس و پایه آن تفاوتی وجود ندارد.

تنظیمات برای گوشی هایی با سیستم عامل iOS

برای انجام فعال سازی سرویس 3G بر روی تلفن همراه خود به روش زیر عمل نمایید:

به آدرس Settings سپس Cellular رفته و گزینه های Enable 3G و Cellular Data را فعال کنید.

 مناطق تحت پوشش ۳جی ایرانسل

طبق اعلام ایرانسل، در حال حاضر پوشش شبکه ۳جی ایرانسل در چند دانشگاه و ساختمان دولتی به صورت آزمایشی برقرار شده است و به زودی در دیگر مناطق ایران هم شاهد برقراری این شبکه خواهیم بود. در حال حاضر دانشگاه ها و ادارات دولتی تحت پوشش ۳جی ایرانسل به شرح ذیل است:

  • دانشگاه صنعتی شریف
  • دانشگاه علم‌ و صنعت
  • دانشگاه الزهرا
  • دانشگاه تربیت مدرس
  • دانشگاه تهران
  • دانشگاه شهید بهشتی
  • دانشگاه امیرکبیر
  • دانشگاه علامه طباطبائی
  • دانشگاه آزاد تهران جنوب
  • دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات
  • دانشگاه آزاد پزشکی
  • ساختمان نهاد ریاست
  • ساختمان مجلس شورای اسلامی
  • ساختمان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (96 مورد)
  • محمد
    محمد | ۲۶ آذر ۱۳۹۴

    ببخشید گوشیه من honor3cهستش من گوشیمو اپدیت کردم ب اندروید 4.4.2حالا میرم ب قسمت انتخاب شبکه ایرانسل 2gو 3gبا هم هستش من وقتی اینو انتخاب میکنم گوشیم فقط ب شبکه 2g متصل میشه من باید چیکار کنم؟؟؟؟؟؟ممنون میشم کمکم کنید بخدا خیلی وقته این مشکلو دارم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی