ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

راهنمای استراتژی های موثر در Clash of Clans: چگونه حمله کنیم به همراه 5 نکته ساده

اگر مدت کمی است که Clash of Clans بازی می کنید باید بدانید که فارم کردن، یعنی حمله به قبایل دیگر و چپاول منابع آن ها، تنها راه بقا است. بنا کردن اغلب ساختمان ها ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ | ۰۲:۰۰

اگر مدت کمی است که Clash of Clans بازی می کنید باید بدانید که فارم کردن، یعنی حمله به قبایل دیگر و چپاول منابع آن ها، تنها راه بقا است. بنا کردن اغلب ساختمان ها و تهیه ارتش های قابل اعتماد برای حمله، همه هزینه بر هستند و منابع داخلی شما کفایت نمی کنند. به نقطه ای می رسید که باید فراتر از دیوارهای کمپ خودتان را نگاه کنید و دنبال منابع جدید بگردید.

حقیقت دیگری وجود دارد که مربوط به سطوح بالاتر است. هر چه بالاتر بروید، حتی تماشا کردن آن سوی دیوار هم ترسناک است، چه برسد به حمله کردن. هر بار که بخواهید پیروز شوید، باید انرژی بسیار و تفکر عمیقی داشته باشید. دشوار خواهد بود که منابع لازم را برای ارتقا ساختمان ها و تشکیل نیروهای نظامی به دست آورید.

بنابراین چکار می کنید؟ احتمالا مثل اغلب بازندگان، حمله های مصنوعی می کنید تا امتیاز از دست بدهید و سپس با بازیکنان پایین تر از خودتان درگیر شوید. خوشحال از اینکه راه جدیدی پیدا کرده اید و می توانید کلی منبع اکسیر و طلای جدید به دست آورید اما سخت در اشتباهید. سوپرسل برای جلوگیری از این راه تقلب که فقط لوزرها به آن متوسل می شوند، سیستم Pyrrhic Victory را راه انداخته.

در این حالت، شما می برید اما منابعی که به دست آوردید از منابعی که از دست داده اید کمتر خواهد بود. پس چگونه باید تصمیم بگیرید که شخص مناسب برای حمله کردن کیست؟ این 5 نکته ساده را در نظر داشته باشید تا در فارم کردن استاد شوید.

در ادامه این سری مطالب در خصوص راه های موفقیت بیشتر در Clash of Clans حرف های زیادی داریم. از مقدمه ای برای مبتدیان آغاز کرده‌ایم و به چگونه حمله کردن، چگونه عمل کردن در جنگ های قبلیه ای و رازهای نهان این بازی معرکه می رسیم.

  • قسمت اول - چگونه به عنوان یک مبتدی موفق عمل کنیم؟‎
  • قسمت دوم - چگونه حمله کنیم به همراه 5 نکته ساده
  • قسمت سوم - 5 نکته که لازم است در مورد جنگ های قبیله ای بدانید
  • قسمت چهارم - 10 راز نهان برای کسب موفقیت بیشتر
  • قسمت پنجم - 10 راهبرد، تاکتیک و حقه برای بهتر بودن

CC9

اگر مشتاق دانستن این 5 نکته هستید، در ادامه دیجیاتو را دنبال کنید.

قیمت نیروهای تان را بدانید

2

اگر به مقدار منابع موجود در یک دهکده نگاه می کنید، حواستان باشد که نیروی نظامی ای که تربیت کردید چقدر هزینه داشته. دو چیز را به یاد داشته باشید، کل مبلغ ارتش و 1/3 مبلغ آن. این سایت را هم در صورت امکان همیشه در کنار خود داشته باشید و از آن استفاده کنید. هزینه ها را وارد کنید و تک تک ارقام را حساب و کتاب شده به خاطر داشته باشید. همیشه به یاد داشته باشید که حمله کردن فقط برای به دست آوردن امتیاز نیست، شما باید اکسیر و طلا (مخصوصا اکسیر برای تربیت نیروهای نظامی) به دست آورید و برخی از این نیروها بسیار گران هستند.

 

زمان تربیت نیروها را بدانید

4

می دانید که بهتر است همیشه سربازخانه ها و کمپ تان سرریز باشد؟ یعنی هیچ وقت سربازخانه شما نباید بیکار باشد. حتی اگر کمپ شما پر شده، باز هم به تناسب حملات آینده سرباز تربیت کنید. این را هم باید در نظر داشته باشید که ممکن است پس از هر حمله تعدادی سرباز باقی بماند و لزومی به استفاده از آن ها در نبرد نباشد.

به هر حال، زمان حمله شما اندکی زمان می برد. تقریبا 5 ثانیه طول می کشد تا سیستم یک رقیب برای شما پیدا کند، 30 ثانیه زمان می برد تا دهکده رقیب را تماشا کنید و حمله را شروع کنید و به طور کلی نهایتا 3 دقیقه جنگ به درازا خواهد انجامید. ما این مدت زمان را به طور میانگین 3 دقیقه در نظر میگیریم. پس از اینکه همه نیروهای تان از کمپ خارج شوند، سربازخانه که منتظر خالی شدن کمپ بود، شروع به تربیت سربازها می کند. بنابراین اگر 4 سربازخانه داشته باشید (با یک یا دو سربازخانه نمی شود یک یاغی درجه یک بود)، در این مدت 3 دقیقه می توانید 28 آرچر را در یک شورش به کار بگیرید و دوباره پشت سر این حمله، یک حمله دیگر بدون توقف.

 

هدفمند بازی کنید

3

دیدن پایگاه یک دشمن با منابع گسترده می تواند در طول این 30 ثانیه که فرصت تصمیم گیری دارید چالشی ذهنی ایجاد کند. زمانی که برای آپگریدهای رده بالا فارم می کنید، این موضوع به شما کمک می کند که روی یکی از 3 منبع به عنوان هدف تمرکز کنید. این نکات را فراموش نکنید و در موقعیت های متفاوت به کار بگیرید:

  • حمله های بی هدف چیزی به جز دیوار را برای تان به ارمغان نمی آورند.
  • بیلدرهای شما (معمارها) در سطوح بالاتر برای مدتی طولانی درگیر ساخت یک ساختمان می شوند و شما قادر نیستید که به جز یک ماده، مثلا اکسیر، بیشتر هزینه کنید.
  • داشتن یه مقدار اندک از همه منابع شما را تبدیل به هدف همه فارمرها می کند، نه فقط آن هایی که دنبال یک منبع می گردند.
  • هزینه کردن بیش از حد روی منبعی که برای تان قابل استفاده نیست، این شانس را به شما می دهد که در حمله بعدی بتوانید منبع مورد نظرتان را به دست آورید.

همه دلایل بالا را به کار بگیرید و در این مدت زمان 30 ثانیه که فرصت دارید از پایگاه دشمن بگذرید یا به آن حمله کنید، تصمیم درستی بگیرید.

 

در یک محدوده شناور شوید

5

تفاوت بین چندصد تروفی تاثیر زیادی روی قدرت فارم شما خواهد داشت:

  • منابع خاص در رده های خاصی تداول بیشتری دارند.
  • لایه دفاعی رقیب به تعداد تروفی ها وابسته است.
  • شخصی که به شما حمله می کند تعداد تروفی های تقریبا برابر با شما دارد.

وقتی یک محدوده پیدا کردید که به نظرتان برای شما خوب است تا به سطحی از پیشرفت برسید، در آن محدوده باقی بمانید. از آنجایی که حین جمع آوری منابع احتمالا اندکی تروفی از دست می دهید (چون هدفتان از بین بردن پایگاه حریف نیست)، پس هر از چند گاهی هم به قصد تروفی گرفتن حمله ای ترتیب دهید.

 

زمان حمله و دفاع را بدانید

6

در بسیاری از جهات، Clash of Clans مثل پوکر بازی کردن است. هیچ کس نمی داند که طرف مقابل می خواهد چکار کند وقتی که یورش آغاز می شود. پول روی میز است و المان شانس هم وجود دارد در حالی که یک سمت ماجرا بازی را با برتری آغاز می کند. همینطور که زمان می گذرد، چیزی که به نظر خیلی ساده بود، دشوارتر از آنچه فکر می کنید می شود. در اینجور موارد، یک فارمر خوب می داند که چه زمانی دست بکشد و چه زمانی هم پول بیشتری وسط بگذارد.

اگر این روش ها را به کار گیرید در اندک زمانی مقدار زیادی از منابع را به دست خواهید آورد. البته فراموش نکنید که برای حفظ روند پیروزی، ساختمان اصلی را هر از چندگاهی در معرض خطر قرار دهید تا 12 ساعت محافظت را دریافت کنید (پیرامون این نکته در قسمت چهارم صحبت می کنیم).

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (91 مورد)
  • محمد ابرلاقی
    محمد ابرلاقی | ۳ بهمن ۱۳۹۴

    ببخشید چند بار باید توی اتک زدن نکست بزنیم تا اتک خوب با منابع بالا گیرم بیاد

  • amir
    amir | ۳ دی ۱۳۹۴

    زود فیلترش کنید معتاد شدیم

  • مهسا
    مهسا | ۲۷ مهر ۱۳۹۴

    من یک مبتدیم در کلش می خواستم بدونم آیا امکان داره از کلنی بازدید کرده باشیم افراد آن کلن متوجه بازدید ما بشن در کلن خود؟
    و سوال دیگر آیا امکان داره به اکانتی که خودمون در سرچ و پلیرها پیدا کردیم حمله کنیم؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی