ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همه ی آنچه که می توان از آیفون ۶ انتظار داشت – قسمت اول

باورش شاید بسیار دشوار باشد که یکسال از معرفی آیفون 5S گذشته است، ولی به هر صورت این روزها شنیده می شود که اپل قرار است هجدهم شهریور سال جاری دست به معرفی آیفون نسل ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۰

باورش شاید بسیار دشوار باشد که یکسال از معرفی آیفون 5S گذشته است، ولی به هر صورت این روزها شنیده می شود که اپل قرار است هجدهم شهریور سال جاری دست به معرفی آیفون نسل بعدی بزند. در حالی که از زمان نگارش این مطلب تا تاریخ یاد شده تنها یک ماه باقیست، بازار شایعه پیرامون این تلفن هوشمند بسیار داغ گردیده و منابع مختلف در تلاشند تا حدس و گمان های خودشان را در این رابطه مطرح نمایند.

از سال ۲۰۰۸ و زمان معرفی آیفون 3G، نسخه هایی از آیفون که در سال های زوج معرفی شدند دچار تغییرات جدی در طراحی بودند و نسخه هایی که در سال های فرد معرفی گشتند از نظر سخت افزاری بیشتر بهینه شده بودند و قابلیت هایشان بیشتر توسعه داده شده بود. از آنجایی که در سالی با عدد زوج به سر می بریم می توان حدس زد آیفونی که امسال معرفی خواهد شود تحولاتی عمده را در زمینه ی طراحی تجربه خواهد نمود و از همین رو افراد بسیاری مشتاق هستند تا هر چه زودتر پیشرفتهای به دست آمده در طراحی پلتفرم تلفن هوشمند اپل را مشاهده نمایند.

البته نباید فراموش کرد با نزدیک شدن به تاریخ معرفی آیفون بعدی شایعات در مورد بهینه سازی ها و ارتقای جدی سخت افزاری نیز قدرت گرفته است. عامل اصلی شکل گرفتن شایعات در مورد تلفن هوشمند بعدی اپل و درز اخبار آن به بیرون را، می توان زنجیره ی عظیم تامین کنندگان و تولید کنندگان قطعات مورد نیاز این کمپانی دانست. از همین رو تا قبل از معرفی رسمی نسل فعلی آیفون یعنی 5S و 5C، بسیاری از جزئیات مرتبط به این دو تلفن منتشر گردیده بود و کاربران از آنها آگاه شده بودند، در مورد آیفون ۶ نیز به نظر نمی رسد استثنایی وجود داشته باشد و در روزهای آینده مسلماً هر روز جزئیات بیشتری از آن منتشر خواهد شد.

حال که تاریخی نسبتاً دقیق را در مورد زمان معرفی آیفون بعدی می دانیم، بر آن شدیم تا در مجموعه پست هایی سه قسمتی به بررسی دقیق ترین شایعات و اخبار منتشر شده در مورد تلفن هوشمند نسل بعد اپل، یعنی آیفون ۶ بپردازیم. و البته برخی از این شایعات با حدس و گمان ها و احتمالاتی که از جانب خود ما نیز مطرح است آمیخته شده اند. در طی این پست ها سعی شده است به موثق ترین منابع ممکن تکیه گردد و از بررسی مواردی که احتمال زیادی می رود تنها مفهومی بوده یا واقعیت نداشته باشند پرهیز شده است.

در ادامه از شما دعوت می نماییم تا با اولین قسمت از این مجموعه همراه شوید و با آنچه که می توانیم از آیفون نسل بعدی انتظار داشته باشیم بیشتر آشنا گردید.

صفحه نمایشی بزرگتر و مستحکم تر

2

تقریباً همگان انتظار صفحه نمایشی بزرگتر را از آیفون بعدی دارند و شایعه ی مجهز بودن آن به چنین صفحه نمایشی نیز همواره در راس اخبار بوده است. این روزها اگر به سراغ پرچمداران اندرویدی بروید تقریباً همگی و بدون استثنا دارای صفحه نمایشی نسبتاً بزرگ هستند و حالا به نظر می رسد اپل نیز ناچار شده است از این خط مشی پیروی نماید.

تقریباً اکثر شایعات و شایعه کنندگان با یکدیگر توافق دارند که نسخه ای ۴.۷ اینچی از آیفون بعدی منتشر خواهد شد، یا نسخه ی اولیه این آیفون دارای چنین سایز صفحه نمایشی است. از دیدگاه ما این سایز برای بسیاری از کاربران معقول است و دقیقاً مشابه سایز تلفن هوشمندی مانند Moto X‌ محسوب می گردد، سایز ۴.۷ اینچی مرزی محسوب می شود بین تلفن های هوشمندی که صفحه نمایشی کوچک دارند و مطالعه بر روی آنها دشوار است و تلفن هایی که به خاطر داشتن صفحه نمایش بزرگ نگه داشتنشان در دست دشوار بوده و یک دستی کار کردن با آنها غیر ممکن.

بخش دیگری از شایعات می گویند نسخه ی ۴.۷ اینچی همراه دیگری نیز خواهد داشت، که این همراه صفحه نمایشی ۵.۵ اینچی دارد و هدفش رقابت جدی با بزرگانی از بازار اندروید مانند گلکسی نوت است، هر چند در اکثر موارد گفته شده است احتمالاً اپل ابتدا به معرفی نسخه ی ۴.۷ اینچی پرداخته و شاید کمی بعد تر نسخه ی ۵.۵ اینچی را وارد صحنه ی رقابت کند. این توصیف در مورد روش معرفی آیفون ۶ را، تا حدی می توان الهام گرفته شده از شیوه ی معرفی آیپد ایر دانست. در سناریوی یاد شده اپل ابتدا به معرفی آیپد رتینای مینی پرداخت و چند هفته ی بعد آیپد ایر را رونمایی نمود.

7

برای محافظت از این صفحه نمایش های بزرگتر آیفون بعدی شایعه شده که اپل قرار است آنها را با لایه ای از جنس کریستال یاقوت تولید نماید، ماده ای که تا کنون اپل از آن برای جلوگیری از خش افتادن سنسور تاچ آی دی و لنز دوربین آیفون استفاده کرده است. البته شایعات متفاوت هستند برخی می گویند اپل صرفاً از کریستال یاقوت برای محافظت از صفحه ی نمایش استفاده خواهد کرد  و برخی دیگر می گویند اپل از ماده یی ترکیبی در این زمینه بهره خواهد برد ولی قطع به یقین اپل شیوه یی نو را برای محافظت از صفحه نمایش درخشان تلفن هوشمند جدیدش به کار خواهد گرفت.

 

طراحی لطیف و جذاب

3

بر اساس آخرین تصاویری که از بدنه ی آیفون ۶ منتشر شده اند انتظار می رود قسمت پشتی قاب این تلفن از فلز باشد، در حالی که نوارهایی پلاستیکی به منظور عبور سیگنالهای وایرلس از این بدنه بر روی آن تعبیه شده اند. در اصل تصاویری که ما مشاهده نموده ایم، طراحی  بین آیفون فعلی و مجموعه تلفن های هوشمند One از HTC را در ذهنمان تداعی می کند.

دکمه ی پاور هم ظاهراً از قسمت بالایی تلفن به قسمت های کناری آن مهاجرت کرده است، و حالا جایگاهش مشابه جایگاه این دکمه در بسیاری از تلفن های اندرویدی دیگر شده. این مهاجرت با بزرگ شدن سایز صفحه ی نمایش امری منطقی به نظر می رسد، زیر استفاده از این دکمه در جایگاه قبلی و به صورت یکدستی هنگامی که آیفون اندازه یی بزرگتر پیدا کرده باشد کاری دشوار محسوب خواهد شد.

4

این تصاویر دقیقاً و به صورت کامل طراحی آیفون بعدی را مشخص نمی کنند ولی می توان به وضوح ردپایی از طراحان اپل را در آنها مشاهده کرد. قاب ها از مقدار زیادی آلومینیوم ساخته شده اند و بسیار ظریف و نازک هستند، این نکات در طراحی مدل 5S نیز به چشم می خوردند. نکته ی بعدی اینکه با بزرگتر شدن اندازه ی آیفون ظاهراً اپل باز هم توانسته این تلفن را نازک تر کند و البته گمان می رود از آنجایی که صفحه نمایش بزرگتر شده و ابعاد خود گوشی نیز رشد کرده اند پس بنابراین باتری آیفون نیز بزرگتر و قدرتمند تر شده باشد.

در روزهای آتی نیز با دو قسمت بعدی از این مجموعه مطالب که در دیجیاتو منتشر خواهند شد همراه باشید تا به جمع بندی کلی در مورد باقی شایعات پیرامون آیفون ۶ دست پیدا کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • MeysaM
    MeysaM | ۱۹ مرداد ۱۳۹۳

    من که M8رو رد کردم رفت و آمادم واسه اولین آیفون خودم (بعد از بالای 10 گوشی عوض کردن در سال و نداشتن حتی یک آیفون)
    تا حالا فقط به خاطر اندازه صفحه نمایش آیفون نداشتم.
    ولی ظاهراً سلیقه آدمایی مثل من هم داره در نظر گرفته میشه.

  • ميلاد فضايي!!!
    ميلاد فضايي!!! | ۱۹ مرداد ۱۳۹۳

    آيفون كه از زمان اومدنش در سال ٢٠٠٧ يعني ٧ سال پيش همين عرض صفحه نمايش را داشت منتها با قطري ٧٠ درصد بيشتر از آيفون ماه بعد و عرض گوشي هم بزرگتر از نسل فعلي بود.
    اون موقع اندازه آيفون بزرگترين گوشي بود !
    پس به اپل حق ميدهم بعد ٤ سال بخواهد عرض گوشي را كمي بزرگتر كند ، در عوض اينهمه كم شدن قطر بدنه
    در ضمن حجم آيفون هر نسل آب رفته پس وقتي حجم ثابت باشد هم ، زياد كردن باتري كار بسيار سختي خواهد بود
    اپل ضخامت را كم ميكند ، فقط به اين خاطر كه تو دست گرفتن گوشي بسيار تاثير زيادي دارد.
    و علت بزرگتر شدن آيفون هم كم شدن ضخامتش هست.
    البته آيفون 5.5 اينچ هم به علت اين مياد كه خلاء بين آيپد ميني و آيفون را پر كند و اونقدر بزرگ نخواهد بود كه نشود هيچ كاري با يك دست كرد ...مثل باز كردن قفل صفحه با يكدست و...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی