ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تحلیل گران: گلکسی نوت ۴ مرهمی بر زخم های سامسونگ نخواهد بود

در روزهایی که به نظر می رسد کسب و کار سامسونگ در بازار تلفن های هوشمند سال به سال دچار افول شده است، بسیاری از تحلیل گران این برند کره یی چشم به مشخصات فنی ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۰:۳۰

در روزهایی که به نظر می رسد کسب و کار سامسونگ در بازار تلفن های هوشمند سال به سال دچار افول شده است، بسیاری از تحلیل گران این برند کره یی چشم به مشخصات فنی محصول آتی آن یعنی گلکسی نوت ۴ دوخته اند، و امیدوارند فبلت بعدی سامسونگ بتواند تجربه های خوش گذشته را تکرار و روزگار ناخوشایند فعلی را پایان دهد. نوت ۴ قرار است در سوم دسامبر و در نمایشگاه IFA در برلین رونمایی شود.

در اینکه فبلت یاد شده دارای مشخصات فنی مطلوبی است شکی وجود ندارد و تا کنون صحبت از نمایشگر ۵.۷ اینچی با رزلوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل، پردازنده ی اسنپدراگون ۸۰۵، ۳ گیگابایت حافظه ی رم، دوربین ۱۶ مگاپیکسلی و ۳۲ گیگابایت حافظه ی داخلی به میان آمده است.

این مشخصات تقریباً می تواند برای هر کاربری رویایی باشد ولی به عقیده ی بسیاری از تحلیل گران و کارشناسان موارد یاد شده و گلکسی نوت ۴ به تنهایی نمی توانند شرایط را برای سامسونگ تغییر دهند. نیل شاه پژوهشگر فعال در زمینه ی بازارهای موبایل می گوید: مشخصات فنی ابداً مشکل سامسونگ و محصولاتش نیست، این کمپانی لازم است کیفیت ساخت محصولاتی مانند نوت ۴ را بالاتر برده و آن را از مواد اولیه ی مرغوب تری بسازد.

وی می افزاید علاوه بر این در حالی که اندکی دیگر آیفون با صفحه نمایش بزرگتر از راه می رسد و می دانیم ابداً بعید نیست اپل پایش را وارد بازار فبلت سامسونگ کرده باشد، بهتر است این کمپانی در نوت ۴ تکنولوژی یا تکنولوژی هایی جدید و بدیع را برای عرضه داشته باشد تا بتواند به نگرانی اهالی وال استریت و سرمایه گذاران خود خاتمه دهد.

در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید تا جزئیات بیشتری را در مورد آنچه که می تواند سامسونگ را از شرایط رکود فعلی خارج نماید بخوانید.

2

نیل موستن (Neil Mawston) یکی دیگر از تحیل گران بازار موبایل نیز می گوید: در این مقطع زمانی و با توجه به شرایط موجود، سامسونگ برای بقا در بازی نیاز به یک طراحی انقلابی دارد و در کنار چنین طراحی لازم است قیمت محصولات خودش را کاهش، و قابلیت های سطح بالا یا high-end بیشتری را به آنها بیافزاید.

علاوه بر موارد یاد شده سامسونگ لازم است در بازارهای دیگری مثل هندوستان، جایی که تنها ۶ درصد از جمعیت آن موبایل دارند نیز حضوری فعال تری پیدا کند. مشکل بزرگ اصلی در اینجاست که در هر دو بازار هند و چین محصولات سامسونگ تقریباً ۳۰ درصد از محصولات تولید شده در داخل آن کشورها گران تر هستند و برای مثال همین امر سبب شده است تا برند چینی شیائومی جایگاه کمپانی کره ای در کشور چین را به راحتی تصاحب کند.

در سوی دیگر سامسونگ با برنامه ی اندروید وان گوگل نیز روبرو است، برنامه یی که به تولید کنندگان کمک می کند تلفن های اندرویدی نسبتاً قابل قبولی را با قیمتی در حدود ۱۰۰ دلار تولید و به بازارهای در حال توسعه عرضه نمایند. در هندوستان به زودی میکرومکس اولین دسته از این تلفن ها را وارد بازار خواهد نمود و کار برای سامسونگ باز هم سخت تر می شود.

برندهای محلی چینی و هندی در حال بلعیدن سهم سامسونگ در دو بازار بسیار بزرگ و ارزشمند هستند، و ظاهراً کره ای ها هنوز استراتژی خاصی را برای مقابله با این مسئله پیدا نکرده اند. نیل شاه (Neil Shah) می گوید: امیدوارم فاکتورهایی که خلا آنها در گلکسی S5 رویت می شد در نوت ۴ حاضر باشند. برای مثال یک طراحی سطح بالا با مواد اولیه ی مطلوب به جای به کار گیری طراحی تکراری و استفاده از پلاستیک های نه چندان با کیفیت یکی از این خلا ها محسوب می گردد. اگر به نوت ۲ و ۳ نگاهی بیاندازید و همینطور کهکشانی های S4 و S5 را ببینید، همه ی آنها تقریباً ظاهری یکسان دارند و گویی سامسونگ زمان چندانی برای طراحی صرف نکرده است.

در حالیکه ممکن است نوت ۴ به باور بسیاری یک تلفن هوشمند تمام عیار محسوب شود و عده ی کثیری برای خریدن آن لحظه شماری کنند، ولی اکثر تحلیل گران و فعالان بازار موبایل معتقدند سامسونگ لازم است نگران وضعیت فروش تلفن هایش باشد و هر چه سریعتر برای مسئله ی کاهش رشد فروشش و از دست دادن سهمش در بازار چاره یی بیاندیشد، در غیر اینصورت ممکن است نوکیای بعدی سامسونگ باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (33 مورد)
  • saeed_mousavi
    saeed_mousavi | ۱۹ مرداد ۱۳۹۳

    وقتی یک کشور پیشرفت میکنه، ذائقه و کارهاش هم عوض میشه، مثل یک بچه که بزرگ میشه و فهمیده تر میشه و کارهای بچه گانه رو میزاره کنار، سامسونگ کم کم بازار مصرف رو از دست خواهد داد ولی میتونه تو زمینه های دیگه موفق باشه.
    در واقع همون کاری که صنعت کره با ژاپن کرد الان داره از سمت چین سر کره میاد. ولی سامسونگ میتونه بازارهای دیگه ای برای خودش دست و پا کنه

  • ali
    ali | ۱۹ مرداد ۱۳۹۳

    چرا این سایت خبرایی که به نفع سامسونگ هست رو نمیذاره.چند روز پیش خبر رو فون آرنا اومد که سامسونگ با 1.6 درصد رشد در آمریکا در سه ماهه دوم ، رهبری این سه ماه بود.چرا این خبر رو رو سایت نذاشتید در حالی که سایت همسایه گذاشت.همینه که این سایت در نظر خیلی ها اصلا محبوب نیست.بخش نظرات هم که بدتر از همه جا.حیفه به خدا.تعصبتون رو کم کنید

    • احسان
      احسان | ۱۹ مرداد ۱۳۹۳

      کاملا باهات موافقم.این بارها ثابت شده ،این سایت و اکثر کاربرانش تعصب عجیبی به اپل دارند. به هر حال من خیلی با این گزارش موافق نیستم بیشتر یه جور بازار گرمیه.بابا دست زیاد شده فقط همین.با رشد شرکت های چینی اگر سامی تو خطر قرار بگیره پس قطعا سونی و اچ تی سی و ال جی و غیره.. با خاک یکسان میشن.

  • قاسم شیخی
    قاسم شیخی | ۱۹ مرداد ۱۳۹۳

    من سامسونگ را فقط به خاطر رابط کاربری تاچ ویز دوست دارم

  • ناشناس
    ناشناس | ۱۹ مرداد ۱۳۹۳

    سامسونگ بهتره به فکر کیفیت بدنه باشه و البته امکانات نرم افزار S Note رو بهش برگردونه. S Note جدید که آیکن قرمز داره خیلی مزخرف شده. هم عملکردش ضعیف شده هم امکاناتش کمتر شده. کل مزیت Note به همین نرم افزار بود. اون وقت به جای اینکه امکانات نرم افزاری رو ارتقا بده، از اینا کم کرده و گذاشته برای دوربین. چه خبره 16 مگاپیکسل؟ کجا رو میخواد بگیره؟ مگه همه کاربران نوت عکاس های حرفه ای هستن؟ اون دوربین واسه تبلت 10.1 2014 که دیگه خیلی احمقانه ست. کسی با تبلت عکس نمی گیره.

  • F@RZ@D
    F@RZ@D | ۱۹ مرداد ۱۳۹۳

    همیشه هم تحلیلگران درست نگفتن!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی