ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل و تلاش برای آزمایش موتور سیکلت های خودران

ران مدفورد مدیر بخش ایمنی خودروهای بدون راننده یا در اصطلاح خودران گوگل در مصاحبه ای اعلام داشته است، که به احتمال زیاد در آینده یی نزدیک گوگل قصد داشته باشد سیستم های خود ران ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۷

ران مدفورد مدیر بخش ایمنی خودروهای بدون راننده یا در اصطلاح خودران گوگل در مصاحبه ای اعلام داشته است، که به احتمال زیاد در آینده یی نزدیک گوگل قصد داشته باشد سیستم های خود ران تولیدیش را بر روی موتور سیکلت ها و همینطور وسایل نقلیه ی سنگین تر مورد آزمایش قرار دهد.

اگر متخصصین ما اطمینان حاصل کنند بکارگیری چنین تکنولوژی بر روی وسایل نقلیه ی مذکور به اندازه ی کافی دارای استانداردهای ایمنی است، بلافاصله آزمایش های یاد شده را آغاز خواهیم نمود. گوگل تا کنون تکنولوژی خودرهای بدون راننده ی خود را در ایالت کالیفرنیا و بر روی دو مدل خودروی تویوتا پریوس (Prius) و لکسوس RT450h تست کرده است، و خودرهای تحت این تکنولوژی بیش از ۷۰۰ هزار مایل که تقریباً معادل یک میلیون ۱۲۷ هزار کیلومتر است را سفر کرده اند.

2

حدس زده می شود پیشنهاد تست موتورسیکلت های خودران از جانب یکی از مهندسین تیم مرتبط به این تکنولوژی یعنی آنتونی لواندوسکی مطرح شده باشد. وی در سال ۲۰۰۵ با شرکت در مسابقه یی مرتبط به وزارت دفاع ایالات متحده ی آمریکا یک نمونه از ربوبایک یا موتور سیکلتی که توانایی هدایت بدون نیاز به دخالت سرنشینش داشته است را ارائه نموده.

لواندوسکی در همان زمان گفته بود وسایل نقلیه ی دارای دو چرخ در صورتیکه در حین هدایت از خطاهای انسانی عاری شوند، به خاطر توان مانور بالاتری که دارند و امکان عبور از مسیرهای باریک تر بسیار ارزشمند تر و کاراتر از وسایل نقلیه مشابه خواهند شد.

وسایل نقلیه ی سنگین نیز بخش دیگری از توجه گوگل را جلب کرده، پیش از این در اروپا پروژه یی با عنوان SARTRE پیاده سازی شده است که محور فعالیتش در همین زمینه محسوب می گردد. مرسدس بنز نیز اخیراً تلاش های را برای ارائه کامیون های نیمه مستقل آغاز نموده است.

بر طبق آمار در سال ۲۰۱۰ وسایل نقلیه ی سنگین تنها ۴ درصد خودرهایی که در جاده های آمریکا تردد کرده اند را شامل می شدند، در صورتیکه که تکنولوژی ماشین های خودران گوگل بر روی این وسایل نقلیه به کار گرفته شود پیش بینی می گردد با حذف خطاهای انسانی و رانندگی بهینه مصرف سوخت آنها ۵ الی ۱۰ درصد کاهش یابد که صرفه جویی عظیمی محسوب می گردد.

البته بر مبنای قوانین ایالت کالیفرنیا آزمایش کامیون ها، موتورسیکلت ها و سایر وسایل نقلیه ی سنگین با تکنولوژی های خودران و بی نیاز از دخالت انسانی در هدایت ممنوع بوده، و هر چند گوگل آزمایش های مذکور را هنوز آغاز نکرده ولی همین محدودیت قانونی نیز خود چالش قابل توجهی محسوب می گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • AGHASINAAAAAA
    AGHASINAAAAAA | ۱۹ مرداد ۱۳۹۳

    اصلا كيف موتور به اينه كه خودت برونيش .

  • Thinkdifferent
    Thinkdifferent | ۱۹ مرداد ۱۳۹۳

    اینجوری دیگه بعضیا برای اینکه چشم دخترا رو کور کنن هر جور جنگولک بازی بتونن در میارن!!!

  • The Pink Panther
    The Pink Panther | ۱۹ مرداد ۱۳۹۳

    بچه ها من الان خبر سقوط هواپیما تو تهرانو شنیدم...،
    تسلیت به خانواده ی جان باخته ها... ایشاالله خدا بهشون صبر بده....
    برای سلامتی بازمانده ها هم دعا کنین :(

    • Thinkdifferent
      Thinkdifferent | ۱۹ مرداد ۱۳۹۳

      من یکی دوتا خیابون اونور ترش بودم وقتی حادثه اتفاق افتاد ،ساده بگم نابود شده بود هواپیما دو ساعت بعد که رفتم اونجا هنوز بالش وسط خیابون بود فقط تنها خوبی این حادثه این بود که تو شهرک آزادی اتفاق افتاد آخه این شهرک کلا زیاد شلوغ نیست و موقع حادثه هم از عابر ها کسی فکر کنم آسیب ندیده.این اتفاق اگه تو تهرانسر میفتاد یا یه خیابون اونور ترش که یکشنبه بازار بود تلفات خیلی بیشتر از اینا بود.یه فاتحه واسه شادی روح همشون بخونید لطفا یه دعا هم بکنید واسه کارگرای کارخونه شیشه اونجا که مجروح شدن

    • sense
      sense | ۱۹ مرداد ۱۳۹۳

      داشتیم از هواپیمایی مالزی عقب میفتادیما...خدا به خانواده درگذشتگان صبر بده...امیدوارم دیگه از این اتفاقات شاهد نباشیم.

  • MeysaM
    MeysaM | ۱۹ مرداد ۱۳۹۳

    فقط چرخاش شبیه به موتوره! چه زشتند اینا :(

  • عامرخان
    عامرخان | ۱۹ مرداد ۱۳۹۳

    روزی میرسه که یک روز زندگی بدون گوگل مشکل میشه و سخت از اینده باید ترسید من که خیلی میترسم فکرشو بکن موتور بدون سرنشین داره میره به صاحبش زنگ بزنی فلانی موتورت داره میره اونم جواب بده ک اره فرستادمش دو کیلو لپه بگیره و بیاد چ جالب میشه خدا

مطالب پیشنهادی