ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همه ی آنچه که می توان از آیفون ۶ انتظار داشت – قسمت سوم (آخر)

در دو قسمت قبلی (قسمت اول - قسمت دوم) در مورد تغییر ابعاد صفحه نمایش آیفون و احتمال بهره گیری آن از ماده ی سر سخت کریستال یاقوت صحبت به عمل آوردیم. در مورد طراحی ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۰

در دو قسمت قبلی (قسمت اول - قسمت دوم) در مورد تغییر ابعاد صفحه نمایش آیفون و احتمال بهره گیری آن از ماده ی سر سخت کریستال یاقوت صحبت به عمل آوردیم. در مورد طراحی ظاهری این تلفن هوشمند مفصل صحبت نمودیم و سپس اجزای سخت افزاری جدید آن مانند احتمال افزوده شدن پردازنده ی A8 با توان پردازشی بیشتر و افزوده شدن مقدار حافظه ی رم آیفون را نیز مورد بررسی قرار دادیم.

تکامل برخی از اجزای فعلی مانند سنسور تاچ آی دی و احتمال بعید حذف ورودی هدفون از سایر موارد مورد بحث بودند. در این قسمت که نسبتاً کوتاه تر از دو قسمت پیشین است قصد داریم به صورت خلاصه به تغییرات نرم افزاری صورت پذیرفته در آیفون ۶ بپردازیم و نگاهی به قابلیت های جدید افزوده شده به نسخه ی بعدی سیستم عامل iOS داشته باشیم.

در ادامه ی مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

iOS8 و قابلیت های جدید

22

همواره به همراه یک آیفون جدید نسخه ی جدیدی نیز از سیستم عامل iOS‌ ارائه می گردد& و بر مبنای این قانون به همراه آیفون ۶ نیز نسخه ی هشتم از سیستم عامل یاد شده عرضه خواهد شد.

البته iOS هشت پیش از این معرفی و رونمایی شده و اکنون نسخه ی بتای پنجم از آن در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفته است. از نظر ظاهری در این نسخه نمی توان تغییرات عمده یی را مشاهده کرد ولی به نظر می آید در پشت پرده ی آن اتفاقات مهمی رخ داده است.

33

یکی از قابلیت های مهم افزوده شده به این نسخه Continuity نام دارد که به آیفون، آیپد و کامپیوترهای مک تحت سیستم عامل یوسمیتی این امکان را می دهد، تا پیغام ها و تماس های دریافتی و وضعیت اپلیکیشن های مختلف را بر حسب اینکه در حال کار بر روی کدامیک از این ابزارها هستید بر روی آن ابزار انتقال داده شوند.

قابلیت Extensions یا الحاقات نیز اجازه می دهد تا توسعه دهندگان تاملی عمیق تری با iOS داشته باشند و بتوانند ویجت های مرتبط به ناتیفیکیشن سنتر را با شیوه ی دلخواه خودشان پدید بیاورند، و اپلیکیشن هایشان به شیوه های ساده تری فایل ها را بر روی فضایی ابری iCloud ذخیره سازی یا از روی این فضا بازخوانی نماید. بخشی از این تغییرات و قابلیت ها انتظار می رفت در iOS7 عرضه گردند ولی به هر حال به نظر می رسد قسمت بر این بوده تا iOS8 انچه را که در نسخه ی پیشینش وعده داده شده بود ولی عملی نگردیده بود را محقق نماید.

44

علاوه بر این موارد اپل API جدیدی را ارائه کرده است تا اپلکیشن های توسعه داده شده برای iOS بر روی صفحه نمایش ابزارهای مختلف این کمپانی، با ابعاد و رزلوشن های متفاوت ظاهری مناسب داشته باشند. عملکرد صحیح این API برای آیفون بعدی که صفحه نمایشی با ابعاد بزرگتر دارد تقریباً مسئله یی حیاتی محسوب می گردد، تا نگاه کردن به صفحه نمایش این تلفن هوشمند کماکان چشم نواز باشد.

آیفون ۵ در قیاس با آیفون ۴ قدری میزان رزلوشن عمودی را افزایش داده بود در حالیکه رزلوشن افقی آن مقدارش به صورت ثابت حفظ شده بود، اما سایز جدید صفحه نمایش آیفون و تراکم پیکسلی بیشتر احتمالاً برای توسعه دهندگان قدری زحمت بیشتر را نیز به همراه خواهد داشت، تا بتوانند از کلیه ی محصولات ارائه شده در اکوسیستم کمپانی اپل به درستی پشتیبانی به عمل بیاورند.

هنوز هیچ چیز قطعی نیست

اکثر مواردی که در طول این سه مقاله به آنها اشاره شد بر مبنای شایعاتی بودند که تا کنون در مورد تلفن هوشمند بعدی اپل شنیده بودیم، برخی از آنها نیز بر مبنای حدس هایی بودند که از روی روند تکاملی این تلفن در سال های پیشین شکل گرفته اند.

بحث و جدل در بین هوادارن برند اپل بر سر عرضه ی تلفن هوشمند آن در روزهای آتی بسیار زیاد است، برخی بر این باورند بر مبنای شایعات اپل باز هم نوآوری خاصی را در ارائه ی محصول آینده ش به خرج نداده است و تنها انتظاراتی که در طول چندین سال از آن می رفته مانند بزرگتر شدن صفحه ی نمایش را برآورده کرده، اما برخی دیگر می گویند همین تغییرات برای تکامل آیفون و پیشی گرفتن آن از رقبایش کافی است.

به احتمال بسیار زیاد کمتر از یک ماه دیگر آیفون ۶ معرفی می شود و همه ی شایعات خاتمه می یابند، اینکه اپل با رهبری تیم کوک از یک آزمایش بزرگ سر بلند بیرون می آید و کاربران را امیدوار خواهد کرد یا خیر مسئله یی است که با کمی صبر مشخص خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (29 مورد)
  • the next day
    the next day | ۲۱ مرداد ۱۳۹۳

    واقعا بنظرم چیزی که باعث شده ایفون تا این حد ارزشمند و موفق باشه همین ای او اس هستش این سیستم عامل رو همه چیه ایفون تاثیر مثبت گذاشته از سرعت و قدرتش بگیر تا عملکرد دوربین و حتی ظاهر زیبای اون،

  • Chris
    Chris | ۲۱ مرداد ۱۳۹۳

    کاش سایزش که بزرگ میشه(اگه بزرگ شه)،اپل یه نو آوری بزرگ بکنه یه باطری توپ روش بندازه
    حاضرم 4 میلیونم بدم واسه هر گوشی که واقعا باطری درستی داشته باشه

  • ناشناس
    ناشناس | ۲۱ مرداد ۱۳۹۳

    درود
    هنوز انتظاراتم از سایت برآورده نشده و نویسندگان شما بسیار زیاد از لغات عربی استفاده میکنند.
    الحاقات و...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی