ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برگ های مصنوعی به فضانوردان در تولید اکسیژن خالص کمک می کند

یکی از چالش های همیشگی بشر برای کاوش فضا، عدم حضور اکسیژن در تقریبا تمامی نقاط غیر از زمین است و به یاد داشته باشید که انسان بدون اکسیژن حداکثر چند دقیقه دوام خواهد آورد. روی ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ | ۰۲:۰۰

یکی از چالش های همیشگی بشر برای کاوش فضا، عدم حضور اکسیژن در تقریبا تمامی نقاط غیر از زمین است و به یاد داشته باشید که انسان بدون اکسیژن حداکثر چند دقیقه دوام خواهد آورد. روی زمین، درختان و دیگر گیاهان آنچه که نیاز نداریم را می گیرند و یک راست تبدیل به O2 دوست داشتنی می کنند.

بنابراین چه می شود اگر بتوانیم این کارخانه های بیولوژیکی اکسیژن را با خودمان به فضا ببریم؟ بدون اینکه از خاک، جاذبه و خورشید استفاده کنیم تا عمل فتوسنتز رخ دهد. این پرسش قطعا باید نظر ایلان ماسک و ناسا را به خودش جلب کند.

جولیان ملکیوری، فارغ التحصیل رشته هنر رویال کالج، اولین برگ مصنوعی را تولید کرده که دی اکسید کربن (آنچه ما تولید می کنیم)، آب و نور می گیرد و در ازای آن به ما اکسیژن (آنچه ما مصرف می کنیم) می دهد. درون این برگ از کلروپلاست، قسمتی از گیاه که وظیفه فتوسنتز را بر عهده دارد، تشکیل و بدنه آن هم از پروتئین ابریشم ساخته شده است.

ملکیوری می گوید: "این ماده خاصیت فوق العاده ای در تثبیت دارد. به عنوان خروجی، من اولین ماده ای را ساخته ام که همانند یک برگ، زنده است و نفس می کشد."

جدا از استفاده فضایی این پروژه، ملکیوری معتقد است روی کره زمین هم می توان از این ارگان ها برای تولید هوای سالم و تمیز استفاده کرد. اما بهتر از همه، یک برگ مصنوعی که توسط انسان ساخته شده شاید کلیدی باشد برای تسخیر فضا.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • arash7985
    arash7985 | ۲۲ مرداد ۱۳۹۳

    پدر حیوان ها رو کم دراوردیم حالا می خوایم بریم فضا موجودات فضایی هم داغون کنیم

  • moose
    moose | ۲۱ مرداد ۱۳۹۳

    دارم کم کم یاد انیمیشن وال - ای می افتم که دنبال یه گیاه طبیعی تو زمین بودن :P.

  • جزقاله
    جزقاله | ۲۱ مرداد ۱۳۹۳

    باید دید تا چه حد بازدهی داره ! اگر مدت بازدهیش درازمدت باشه میتونه بسیار در سفر های فضایی به تصفیه هوای پایگاه های فضایی و همچنین در آینده دور در تصفیه هوای پناهگاه های روی ماه و مریخ هم به فضانوردان کمک شایانی بکنه

  • AGHASINAAAAAA
    AGHASINAAAAAA | ۲۱ مرداد ۱۳۹۳

    پستــــــــــــــــــــــــــــ خوبيه . البته بايد بدونيم آلودگي هوا فقط با توليد اكسيژن بيشتر حل نميشه .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی