ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کابل ها و پورت های USB جدید به زودی از راه می رسند

گروهی که مشغول کار بر روی توسعه ی استاندرادهای USB بودند مشخصات فنی کانکتور Type-C یو اس بی ۳.۱ را که به زودی جایگزین بسیاری از کانکتورهای رایج در بازار خواهد شد منتشر نمودند. اولین ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ | ۲۱:۰۰

گروهی که مشغول کار بر روی توسعه ی استاندرادهای USB بودند مشخصات فنی کانکتور Type-C یو اس بی ۳.۱ را که به زودی جایگزین بسیاری از کانکتورهای رایج در بازار خواهد شد منتشر نمودند. اولین جزئیات در مورد USB Type-C در ماه دسامبر سال ۲۰۱۳ منتشر گردید، و اولین رندرهای رسمی از کانکتورهای مذکور در ماه آوریل جهت نمایش به عموم ارائه شدند.

در زمان یاد شده فروم USB-IF به کاربران وعده داد استاندرد مورد بحث تا انتهای سال نهایی سازی و آماده ی استفاده شود. حال مستندات مرتبط به این استاندارد ظاهراً نهایی گردیده و برای عموم قابل دانلود گشته است.

به محض تکمیل شدن این استاندارد کمپانی های تولید کننده ی تجهیزات الکترونیکی قادر خواهند بود در طراحی محصولات خود از کانکتورهای جدید استفاده نموده و به کارگیری انواع مختلف کانکتورهای Type-A و  Type-B را به فراموشی بسپارند.

در ادامه ی مطلب می توانید جزئیات بیشتری را در مورد این استاندارد جدید مطالعه بفرمائید.

2

حرکت به سمت USB 3.1 از نوع Type-C برای کاربران مزایای گوناگونی را به همراه خواهد داشت، این نوع از USB جایگزین کابل ها و کانکتورهای Type-A که در حال حاضر بر روی کامپیوتر خود از آنها استفاده می نمایید خواهد شد و همچنین قابلیت جایگزینی انواع مختلف کانکتورها و کابلهای Type-B یو اس بی که شامل میکرو USB و مینی USB‌ نیز می شود را دارا است. کابل های USB 3.1 از نوع Type C در هر دو سر دارای ابزار اتصال یکسانی بوده و هیچ تفاوتی ندارد شما از کدام طرف کابل برای اتصال به کامپیوتر و گوشی موبایل استفاده نمایید. 

علاوه بر اینها مشکل فعلی کابلهای USB که برای بسیاری از کاربران عذاب آور است یعنی مهم بودن جهت اتصال کابل به پورت که سبب می شود کاربر چندین بار کابل را پشت و رو نماید تا از جهت درست اتصال برقرار گردد برطرف شده و کابلهای USB‌ آتی مانند کابل های پورت لایتنینگ اپل با اولین تلاش به پورت USB متصل می گردند.

3

وقتی این استاندارد فراگیر شود تنها یک کابل برای استفاده به همراه ابزارهای بی شماری از جمله پرینترها، دروبین ها، هاردهای اکسترنال و... کفایت خواهد داشت. کانکتورهای Type-C از نظر اندازه مشابه کانکتورهای میکرو یو اس بی Type-B‌بوده که امروزه بر روی اکثر تلفن های هوشمند اندرویدی به کار گرفته می شوند. این طراحی و ابعاد سبب می شود تا در طراحی ابزارهای الکترونیکی ظریف مانند اولترا بوک ها و سایر موارد مشابه خللی ایجاد نشده و دست طراحان نیز بیشتر باز گردد.

یکی دیگر از نکات در مورد کابل های یو اس بی Type-C‌توانایی ارائه انرژی تا ۱۰۰ وات است که از همین رو از این کابل ها حتی برای روشن نگاه داشتن لپ تاپها و ابزارهای دیگری از این دست نیز می توان استفاده برد. حال و با نهایی شدن این استاندارد باید دید چقدر زمان لازم است تا شاهد جایگزین و فراگیر شدن آن توسط کمپانی های تولید کننده ی ابزارهای الکترونیکی باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (35 مورد)
  • sony_ss
    sony_ss | ۲۳ مرداد ۱۳۹۳

    یه جورایی مث کابل اپله....صبر کن یه لحظه<<<<نههه واقعا مث کابل ایفونه این چیزاست.

  • AGHASINAAAAAA
    AGHASINAAAAAA | ۲۲ مرداد ۱۳۹۳

    من كه شانس ندارم . مطمئنم با اينكه مشكل جهت حل شد ولي باز برا بار اول usb وصل نميشه .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی