ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کورتانا بر روی همه ی ابزارهای تحت ویندوز ۹ حضور خواهد داشت

دستیار دیجیتالی مایکروسافت کورتانا را با قاطعیت می توان بهترین قابلیت به روز رسانی ویندوز ۸.۱ دانست، و تقریباً از جانب اکثر کارشناسان نقدهایی مثبت را حتی در قیاس با سایر دستیارن دیجیتالی کمپانی های ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ | ۰۹:۳۰

دستیار دیجیتالی مایکروسافت کورتانا را با قاطعیت می توان بهترین قابلیت به روز رسانی ویندوز ۸.۱ دانست، و تقریباً از جانب اکثر کارشناسان نقدهایی مثبت را حتی در قیاس با سایر دستیارن دیجیتالی کمپانی های دیگر مانند سیری و گوگل ناو دریافت داشته است.

با توجه به توانایی های بسیار جذاب این دستیار دیجیتالی، برای بسیاری از افراد این سئوال مطرح گشته بود که کورتانا چه زمانی پا را از ویندوزفون فراتر خواهد گذاشت و بر روی سایر ابزارها حضور خواهد یافت؟ و حالا به نظر می رسد این اتفاق با عرضه ی ویندوز ۹، یعنی نسخه ی بعدی از سیستم عامل محبوب مایکروسافت رخ خواهد داد.

بنا به گزارش Neowin وب سایت فعال در حوزه ی تکنولوژی، کورتانا در نسخه های اولیه از ویندوز ۹ حضور داشته است و اخیراً از مرحله ی مرتبط به تست های مهندسی خارج گشته و وارد فاز آزمایش های مرتبط به پایداری جهت عرضه به کاربران شده است. این خبر بدین معنی است که مایکروسافت رسماً در تلاش بوده تا کورتانا را با ویندوز ۹ پیوند دهد و آن را با عملکردی مطلوب به عنوان یک دستیار دیجیتالی قدرتمند به کاربران این سیستم عامل ارائه نماید.

گفته می شود کورتانا در ویندوز ۹ مانند یکی از اپلیکیشن های این سیستم عامل حضور خواهد داشت، و عملکرد آن مشابه وضعیت فعلیش بر روی ویندوز فون ۸.۱ خواهد بود. البته مایکروسافت قصد دارد کورتانا را بسیار عمیق تر از ویندوز فون با سیستم عامل اصلیش یعنی ویندوز ادغام نماید، و قابلیت های بیشتری را به کاربران ارائه کند و ظاهراً به شدت در حال تلاش برای محقق شدن این موضوع است.

ساتیا نادلا مدیر عامل فعلی مایکروسافت پیش از این در نطقی گقته بود با عرضه ی ویندوز ۹ در اصل این سیستم عامل به یک پلتفرم یکپارچه و واحد بدل خواهد شد و کلیه ی ابزارهای گوناگون تحت سیستم عامل مذکور حداقل کدهای پایه ی یکسانی را به اجرا در خواهند آورد، بر مبنای این نطق از نادلا آمدن کورتانا به ویندوز ۹ در راستای یکپارچه سازی پلتفرم ویندوز ابداً دور از انتظار به نظر نمی رسد.

حضور کورتانا بر روی کامپیوترهای شخصی و لپ تاپ ها یعنی جایی فراتر از تلفن های هوشمند و تبلت ها بسیار هیجان انگیز است و البته نباید فراموش کرد کمپانی رقیب مایکروسافت یعنی اپل نیز در حال تلاشی مشابه برای آوردن دستیار دیجیتالیش، سیری بر روی کامپیوترهای مکینتاش است و گوگل ناو پیش از این راه خودش را از طریق کروم بر روی دسکتاپ ها گشوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • mohammadmj
    mohammadmj | ۲۱ مرداد ۱۳۹۳

    به نظر من کاری که مایکروسافت انجام داده احیا کردن دستیار های صوتی و کاربردی کردن و ایمان داشتن به این تکنولوژی بوده .

  • mohammadmj
    mohammadmj | ۲۱ مرداد ۱۳۹۳

    چیزی مشابه ایکس باکس با فراتر از آن !؟!؟!؟!؟؟!؟؟!!!!!

  • Amir
    Amir | ۲۱ مرداد ۱۳۹۳

    یکم فضای سایت بهم ریخته.

    بعضی ها که نمی خوام اسمشون رو بیارم دوتا دوتا اکانت می سازن و به همه منفی میدن.

    شان سایت بالاتر از این ترول ورزی ها است ، لطفا مدیران سایت بررسی کنند.

  • Ahmadreza89
    Ahmadreza89 | ۲۱ مرداد ۱۳۹۳

    چه اتفاقات خوبی داره تو مایکروسافت میفته :-)

  • گوگل پلکس
    گوگل پلکس | ۲۱ مرداد ۱۳۹۳

    اقا این کرتانا خیلی خوبه برای هر سوالی ۴ یا ۵ جواب داره هر دفعه که میپرسی یه چیزی میگه لامصب !

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی