ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاهش فروش و سود سامسونگ در حوزه چیپ های پردازشی

در هفته های اخیر همه تحلیل گران، خبرنگاران، سرمایه گذاران و رسانه ها در خصوص کاهش سود سامسونگ در بازار تلفن های هوشمند در فصل دوم سال جاری صحبت می کنند. واقعیت این است که ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۸:۰۰

در هفته های اخیر همه تحلیل گران، خبرنگاران، سرمایه گذاران و رسانه ها در خصوص کاهش سود سامسونگ در بازار تلفن های هوشمند در فصل دوم سال جاری صحبت می کنند.

واقعیت این است که سامسونگ در حال از دست دادن بخشی از بازار جهانی تلفن های هوشمند است. حتی در چین که شیائومی در حال در دست گرفتن بازار است.

اما دورنمای کلی سامسونگ در سایر زمینه های این حوزه هم چندان روشن نیست. سامسونگ در بازارهایی که در آنها کمتر شناخته شده نیز شاهد کاهش رشد یا کوچک شدن بازارش است. اپل میزان کمتری از چیپ های پردازشی سامسونگ -که در آیفون و آیپد مورد استفاده دارند- را خریداری می کند. تا پایان سال گذشته سامسونگ که تنها تامین کننده این چیپ ها برای اپل بود؛ اما اکنون در حال از دست دادن این جایگاه است. و شرکت های تایوانی میزان بیشتری از قطعات مورد نیاز اپل را تامین کرده اند.

تجارت میکروپروسسورهای سامسونگ به دو بخش عمده تقسیم می شود. ساختن چیپ های مورد نیاز خودش با نام Exynos، و تامین این چیپ ها برای سایر شرکت ها (مثل اپل) برای رقابت در این بازار با کمپانی هایی مثل TSMC و Globalfoundries. اما مدیران سامسونگ اخیرا پذیرفته اند که این بخش از تجارتشان رو به افول است.

به گفته Robert Yi -مدیر سرمایه گذاری مرتبط سامسونگ- 'فروش و سود حاصل از فروش چیپ های پردازشی به خریداران عمده به حد قابل توجهی رو به نزول است.' البته او در پی اشاره به 'خریداران عمده' شرکتی را مثال نزده است.

همچنین Ji-ho Pak مدیر بخش چیپ های حافظه نیز اشاره می کند که سود حاصل از فروش چیپ های مرتبط در کوتاه مدت دچار افت خواهد بود. بر این اساس و به گفته آقای Pak، سامسونگ قصد دارد با تمرکز بیشتر بر روی این حوزه، کاهش قیمت محصولات و افزایش فروش چیپ در سایر حوزه ها -مانند سنسورهای پردازش تصویر- این افت را پوشش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (33 مورد)
  • ميلاد فضايي!!!
    ميلاد فضايي!!! | ۲۲ مرداد ۱۳۹۳

    لج و لجبازي با اپل لين عواقب را هم داره
    از همه كپي از اپل هم كپي كردي ! فكر كرده هنر كرده نرم افزار هم كپي ميزنه !! دست بالاي دست بسيار است
    سامسونگ نميدونست چيني ها هم هستند !!!

  • www.ratebook.ir
    www.ratebook.ir | ۲۲ مرداد ۱۳۹۳

    کولکوم برعکس سامسونگ هم قیمتش بهتره و هم چیپ متوسط با مودم نسل4 داره که سامسونگ هر دو رو نداره

    مدیاتک هم که فقط قیمت خوب داره و به پای کوالکوم نمی رسه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی