ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

Skully: کلاه ایمنی هوشمند برای موتورسواران

روز به روز زندگی رنگ و بوی هوشمندتری به خود می گیرد و ما این پیشرفت را در تمام زوایا می بینیم. اگر خاطرتان باشد چندی پیش در رابطه با کمربند ایمنی هوشمند برای جلوگیری ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۱:۰۰

روز به روز زندگی رنگ و بوی هوشمندتری به خود می گیرد و ما این پیشرفت را در تمام زوایا می بینیم. اگر خاطرتان باشد چندی پیش در رابطه با کمربند ایمنی هوشمند برای جلوگیری از خواب آلودگی رانندگان مطلبی نوشتیم و حالا، نوبت به موتور سواران رسیده.

کلاه ایمنی هوشمندی که Skully AR-1 نام دارد و به موتورسواران تجربه یک رانندگی هوشمندانه را می دهد. این محصول تا ۹ سپتامبر (ماه آینده) فرصت داشت تا ۲۵۰هزار دلار سرمایه جذب کند. نکته جالب این است که اسکالی موفق شد در روز اول معرفی در وب سایت Indiegogo بیش از ۶۵۰هزار دلار سرمایه جذب کند که این خود نشان از آینده خوب این محصول دارد.

سازندگان اسکالی با هدف بالا بردن امنیت موتورسواران امکانات بسیاری را در آن قرار دادند. امکاناتی نظیر: کلاه ایمنی اسکالی به راننده امکاناتی مثل دید مستقیم به نمای پشت سر به وسیله یک دوربین، مسیریابی به وسیله GPS، پاسخگویی به تماس تلفنی و کنترل موسیقی به وسیله دستورات صوتی.

علاوه بر امکانات جانبی باید گفت اسکالی بدنه ای به طور کامل ضد آب و بسیار محکم از جنس پلی کربنات آیرودینامیکی و در عین حال سبک دارد. همچنین شیشه این محصول در برابر بخار، خراش و تابش خیره کننده نور کاملا مقاوم است.

این کلاه ایمنی زیبا از طریق بلوتوث به تلفن همراه هوشمند موتورسوار متصل می شود. کمپانی سازنده اسکالی قصد دارد در آینده امکانات جانبی بسیاری به آن اضافه کند، به همین دلیل SDK اسکالی در دسترس توسعه دهندگان خواهد بود.

همانند تمام گجت های هوشمند، اسکالی هم نیاز به انرژی دارد و از طریق یک میکرو یو اس بی استاندارد شارژ می شود و پس از آن تا ۹ ساعت می توان به طور دائم از آن استفاده کرد.

همانطور که در ویدیوی تبلیغاتی می توانید ببینید، شیشه این محصول قابلیت تغییر رنگ دلخواه را دارد و شما می توانید با توجه به شرایط نور محیط، آن را تغییر دهید. به وسیله یک دوربین کوچک که در پشت آن قرار دارد دید وسیعی به پشت سر خود خواهید داشت و دیگر نیازی به تغییر نگاه به آینه های بغل نیست. تمام امکانات نرم افزاری آن مثل پاسخ گویی به تماس ها و تغییر موسیقی، جهت یابی و غیره تماما توسط دستورات صوتی قابل کنترل هستند.

در حال حاضر Skully AR-1 برای پیش فروش قیمتی معادل ۱۳۹۹ دلار امریکا دارد و فروش آن از ماه پنجم سال ۲۰۱۵ آغاز خواهد شد.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/SKULLY-AR.mp4"]

به نظر می رسد قرار است دنیا زودتر از آنچه که فکرش را می کردیم به طور کامل "هوشمند" شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • ali
    ali | ۱۲ آبان ۱۳۹۴

    اتفاقا خطرناکه از این جهت که تمرکز را حسابی بهم میزنه
    اینکه بیان چندتا تکنولوژی را کنار هم بذارم و یکجا استفاده کنن همیشه خوب نیست مثل اینجا

  • Ali
    Ali | ۱ مهر ۱۳۹۴

    واقعا منو شوکه کرد خدا کنه زود تر بیاد بازار

  • رامین
    رامین | ۲ خرداد ۱۳۹۴

    بیاد ایران زیر سه میلیون نیست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی