ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خالقان سیری در حال کار بر روی دستیار دیجیتالی هوشمند جدید

تیمی که قبلاً یکی از نقش های کلیدی را در پیاده سازی و طراحی دستیار دیجیتالی اپل یعنی سیری داشته، اعلام نموده است مشغول کار بر روی هوش مصنوعی جدیدی با قابلیت یادگیری بوده که می توان ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۰:۳۴

تیمی که قبلاً یکی از نقش های کلیدی را در پیاده سازی و طراحی دستیار دیجیتالی اپل یعنی سیری داشته، اعلام نموده است مشغول کار بر روی هوش مصنوعی جدیدی با قابلیت یادگیری بوده که می توان از آن برای پدید آوردن دستیار دیجیتالی بهره گرفت که همه ی کارهای کاربران را پس از دریافت آموزش های لازم به شکل مورد نیاز آنها قادر به انجام خواهد بود.

سیری دستیار دیجیتالی ارائه شده بر روی محصولات اپل ابداً به هوش مصنوعی مجهز نبوده و تنها یک سیستم تشخیص گفتار پیچیده محسوب می گردد که قادر به پاسخگویی به تعداد زیادی فرمان های از پیش تعریف شده است.

سه بنیانگذار Viv Labs به ترتیب داگ کیتلوس، آدام چیر و کریس بریگهام تمام دو سال گذشته را بر روی پیاده سازی نسل بعدی دستیارهای مجازی وقت گذارنده اند و رویای اصلی آنها پدید آوردن دستیاری با قابلیت یادگیری از کاربران و بدون هر گونه محدودیت در پاسحگویی به نیاز آنها است.

آنچه که این کمپانی در حال حاضر مشغول کار بر روی آن است global brain نام داشته و Viv Labs امیدوار است در آینده یی نزدیک شاهد حضور آن بر روی تعداد زیادی از ابزارهای مختلف متصل به اینترنت باشد و به گفته ی آنها محصول آینده یشان ابداً شباهاتی به سیری، کورتانا، گوگل ناو نداشته و بیشتر شبیه به چیزی است که تا به امروز تنها در فیلم ها و داستان های علمی و تخیلی قابل رویت بوده است.

Viv Labs در حال حاضر در مورد محصول یاد شده بسیار محتاط عمل کرده و حتی حاضر به ارائه ی پیش نمایش اولیه یی از آن نیست که در صورت صحت ادعاهای این کمپانی در مورد قابلیت های تکنولوژی هوش مصنوعی مورد بحث تا حدی این روند احتیاطی قابل درک است.

آنچه که مشخص است در آینده یی نه چندان دور عملکرد دستیارهای دیجیتالی با وارد شدن تکنولوژی های نوین هوش مصنوعی به این اپلیکیشن ها بسیار متفاوت نسبت به امروز خواهد بود. ولی اینکه آیا Viv Labs اولین دستیار دیجیتالی مجهز به هوش مصنوعی را به کاربران ارائه خواهد کرد مسئله یی قطعی نیست، زیرا به نظر می رسد گوگل نیز  در حال حاضر با همراهی neural network و خرید جدیدش یعنی DeepMind در تلاش است تا دستیار فعلیش گوگل ناو را با تجهیز کردن به تکنولوژی هوش مصنوعی تا حد زیادی ارتقا بخشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • HasanHasanPoor
    HasanHasanPoor | ۲۳ مرداد ۱۳۹۳

    با کمک IBM بهترین دستیار صوتی رو میسازند

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی