ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

S Health ابزاری برای کاهش وزن؛ مروری بر قابلیت های اپلیکیشن سلامتی سامسونگ

ورزش کردن و حفظ تناسب اندام یکی از چالش هایی است که انسان مدرن امروزی با آن مواجه است. بسیاری از ما شغل هایی یکنواخت را داریم که سبب می شوند ساعت های طولانی از ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۵:۰۰

ورزش کردن و حفظ تناسب اندام یکی از چالش هایی است که انسان مدرن امروزی با آن مواجه است. بسیاری از ما شغل هایی یکنواخت را داریم که سبب می شوند ساعت های طولانی از روز را پشت میز خود بگذرانیم.

اگرچه تکنولوژی زندگی امروزی ما را کم تحرک کرده است، ولی از سوی دیگر تلاش هایی نیز صورت داده تا مشکلی که پدید آورده را حل و فصل نماید. امروزه گجت های مختلف و متنوعی در راستای سلامتی و ورزش منتشر شده اند تا به عموم افراد در این زمینه یاری برسانند.

سامسونگ در طول چند ماه گذشته تلاش بسیاری صورت داده تا خدمات خود را در حوزه سلامت عرضه نماید. استفاده از سنسور های مختلف در تلفن های هوشمند و معرفی ابزارهای پوشیدنی متفاوت از جمله مواردی هستند که علاقه سامسونگ به این حوزه را به خوبی به نمایش می گذارند.

همانطور که در بررسی گلکسی اس ۵ نیز عنوان کردیم، سامسونگ برای مدیریت فعالیت های ورزشی از برنامه ای به نام S Health کمک گرفته است. در آن مطلب بر روی قابلیت های S Health مروری اجمالی داشتیم، اما اکنون دفتر روابط عمومی سامسونگ در ایران، مقاله ای را در اختیار دیجیاتو قرار داده که با مطالعه آن علاقه مندان می توانند بیشتر با امکانات این برنامه آشنا شوند. در ادامه با ما همراه باشید.

سامسونگ با طراحی و نصب اپلیکیشن S Health روی جدیدترین محصولات خود از جمله تلفن هوشمند گلکسی اس 5 ، امکان کنترل میزان ضربان قلب در حین تمرینات ورزشی را به‌عنوان مهم‌ترین روش‌ برای کاهش وزن و چربی سوزی قرار داده است. این برنامه امکان کنترل میزان ضربان قلب را به عنوان یکی از عوامل تعیین کننده در میزان سلامت قلب و معیاری برای سنجش آمادگی جسمانی روی مجموعه‌ای از محصولات سامسونگ فراهم کرده است.

S Health با مجموعه‌ای از محصولات سامسونگ از جمله مجموعه گیرها (Gears) و تبلت گلکسی تب اس (Galaxy Tab S) سازگاراست و با هدف تقویت فرهنگ توجه به سلامت و تناسب اندام برای ورزشکاران و کسانی‌که مایل هستند وزن کم کنند،طراحی شده است.

یکی ازکاربردهای نرم‌افزار S Health، شمارش ضربان قلب است که با نگه داشتن انگشت سبابه دست روی حسگر تلفن، محاسبه می‌شود. ضربان شمار این نرم‌افزار با تکنولوژی پیشرفته گلکسی اس5 درصد خطای بسیار کمی دارد؛ کافیست کاربر انگشت خود را برای چند ثانیه روی حسگر قرار دهد و تکان نخورد، این برنامه میزان ضربان قلب در دقیقه را محاسبه می‌کند. کاربران می‌توانند با کاستن سن خود از دو عدد (220 برای مردان) و (226 برای زنان) از حداکثر ضربان قلب خود آگاه شوند.

1393608723_7

کارشناسان تربیت بدنی معتقدند کسانی‌ که تمایل دارند وزن خود را کاهش دهند، باید تمرینات ورزشی خود را به گونه‌ای انجام دهند تا ضربان قلب‌شان به 60 تا 75 درصد از حداکثر ضربان قلب برسد. دراصل چربی‌سوزی در چنین شرایطی رخ می‌دهد و رصد کردن میزان ضربان قلب حین تمرین به ورزشکاران کمک می‌کند تا متوجه شوند تا چه حدی می‌توانند تمرینات خود را شدت ببخشند.

این اپلیکیشن در تلفن های همراه قبلی سامسونگ گلکسی اس 4و گلکسی اس3 نیزوجود داشت اما در نسخه جدید که روی گلکسی اس 5 به روز شده است، قابلیت‌های بیشتری به کاربران ارائه می نماید.

استفاده آسان از این نرم‌افزار، به ورزشکاران حرفه‌ای و همه کاربران علاقمند به سلامتی و تناسب اندام اجازه می‌دهد میزان فعالیت بدنی خود را زیر نظر بگیرند و با شیوه‌ای اصولی، تمرینات ورزشی را با توجه به میزان ضربان قلب انجام دهند. انجام تمرینات استقامتی، بی‌هوازی و سلامت قلب با استفاده از این نرم‌افزار که دقت بالایی نیز دارد، اصولی‌تر صورت می‌گیرد و ورزشکاران را ازمیزان آمادگی جسمانی‌شان مطلع می‌کند.

این اپلیکیشن به ورزشکاران کمک می‌کند از میزان مصرف کالری و فعالیت بدنی‌شان طی زندگی روزمره نیز آگاه شوند. تعداد گام‌هایی که برای بالا و پایین رفتن از پله‌ها یا عبور از خیابان و خرید کردن برمی‌دارند، و میزان کالری که در روز مصرف می‌کنند توسط این نرم‌افزار ثبت و بررسی می‌شود. استفاده از این برنامه به اندازه GPSباتری مصرف نمی‌کند و برای استفاده روزانه مناسب است. البته ناگفته نماند که تعیین مسافت هنگام پیاده‌روی با کمک سیستم GPS انجام می‌شود تا داده‌های دقیق‌تری درباره فاصله، مدت زمان و حداکثر یا میانگین سرعت و در نتیجه کالری مصرف شده محاسبه شود.

fit_prod_2

یکی دیگر از ویژگی‌های این اپلیکیشن،سازگاری با دستبند گیرفیت (Gear Fit) است. گیرفیت یک دستبند محدب زیباست که پشت نمایشگرآن یک سنسورتشخیص ضربان قلب تعبیه شده، تا بتواند تعداد ضربان قلب را بسنجد.

این دست‌بند همچون یک کمک مربی حرفه‌ای است و به کاربران کمک می‌کند در حین راه رفتن،دویدن، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی از میزان تمرینات خود مطلع شوند. جالب است بدانید کاربر در حین تمرین و دویدن از طریق لرزش از میزان ضربان قلب و عملکرد بدن خود مطلع می‌شود. یکی دیگر از قابلیت‌های دیگر گیر فیت قدرت انطباق با اپلیکیشن S Health در تلفن گلکسی اس 5 است. ورزشکار به راحتی رکورد خود بعد از تمرینات را در این نرم‌افزار ثبت می‌کند. درضمن می‌توان بند این دستبند را با نوع و سبک لباس تغییر داد.

یکی دیگر از قابلیت‌های جالب S Health برای کسانی که می‌خواهند وزن کم کنند، سیستم ردیاب مواد غذایی (FoodTracker)است. کاربران این اپلیکیشن با درج انواع غذاهایی که طی روز مصرف می‌کنند از میزان کالری دریافتی و مقدار کالری که طی روز مصرف کرده‌اند مطلع می‌شوند. این قابلیت مناسب کسانی است که از اضافه وزن گلایه می‌کنند و هیچ‌گاه به خاطر نمی‌آورند خوردن چه غذاهایی باعث چاقی آنها شده است.

در سال‌های گذشته نقش تکنولوژی در زندگی مردم پررنگ‌تر شده است. امروزه انواع اپلیکیشن‌ها با هدف تسریع فعالیت‌های روزمره به دستگاه‌های تلفن همراه راه یافته‌اند و حالاهمراه شدن تکنولوژی با نیازهای بهداشتی و ورزشی کاربران فرصتی مناسب برای افرادی است که از علم تمرین آگاهی زیادی ندارند و مایل هستند وزن کم کنند یا به تمرینات خود نظم و دقت بیشتری ببخشند. این اپلیکیشن به ورزشکاران کمک می‌کند تا برای خود در بازه‌های زمانی مختلف هدف تعیین کنند و به محض دستیابی به هدف توسط نرم‌افزار مطلع شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • mahsa
    mahsa | ۲۷ اسفند ۱۳۹۴

    چجور فارسی میشه کمک کنید توروخدا 2ساعته دارم باهاش ور میرم فارسی نمیشه

  • مهدی محمدی
    مهدی محمدی | ۵ آذر ۱۳۹۴

    قابلیت قدم زدن همسر در برنامه s heald چگونه کار میکند

  • AGHASINAAAAAA
    AGHASINAAAAAA | ۲۲ مرداد ۱۳۹۳

    حيف كه سامسونگ جنس بدنه و طراحي گوشي هاشو تغيير نميده وگرنه خيلي بهتر از اين وضعش بود .

  • آرمین
    آرمین | ۲۲ مرداد ۱۳۹۳

    من با استفاده از این برنامه در نوت3 ، و با اضافه کردن کالری غذاهای مصرفی روزانه .. و کم کردن میزان کالری روزانه + شوق دادن برنامه برای ورزش روزانه ... بهم کمک کرده ، از اردبیبهشت تا به الان 20 کیلو وزن کم کنم ... واقعا از سامسونگ ممنونم ..

  • ميلاد فضايي!!!
    ميلاد فضايي!!! | ۲۲ مرداد ۱۳۹۳

    باز سامسونگ داره روي لوازم جانبي مانور ميده !
    اولا نرم افزارش كپي نرم افزارهاي ios هست
    دوم گذاشتن اينطور لوازم غير كاربردي روي گوشي فقط از كره اي ها و چيني ها بر ميادش
    سوم چيزي كه اپل روي ios 8 گذاشته يك نرم افزار جمع آوري اطلاعات كل نرم افزارهاي سلامتي روي ios هست كه گوگل با كپي كردنش در اندوريد بعدي كاملا ذاتش را نشان ميدهد

    • borna_talebi
      borna_talebi | ۲۲ مرداد ۱۳۹۳

      قبل از اینکه اپل برنامه سلامتیش رو تو ios معرفی کنه هم سونی هم سامسونگ برنامه سلامتی داشتن. دلیل نمیشه که کنفرانس اپل چند هفته زودتر از گوگل بود گوگل بشه کپی کار. اگر برعکسش بود و ما اینو میگفتیم شما نمیگفتی این کپی نیست الهامه؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی