ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ رسما معرفی کرد: پردازنده اگزینوس ۵۴۳۰ با قدرت بیشتر و مصرف انرژی کمتر

سامسونگ اخیرا کهکشانی آهنین خود را با نام گلکسی آلفا معرفی کرد. در عین حال این شرکت مشغول کار به روی نسل جدید پردازنده های اگزینوس خود بود تا قدرت بیشتری را به محصولات خود ببخشد. ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۶:۰۰

سامسونگ اخیرا کهکشانی آهنین خود را با نام گلکسی آلفا معرفی کرد. در عین حال این شرکت مشغول کار به روی نسل جدید پردازنده های اگزینوس خود بود تا قدرت بیشتری را به محصولات خود ببخشد. حال در یک خبر رسمی در وب سایت اش از پردازنده اگزینوس سری ۵ جدیداش پرده برداشت.

پردازنده اگزینوس 5430 سامسونگ، اولین چیپ ۲۰ نانومتری SoC این شرکت است. نسل قبلی این چیپ ۲۸ نانومتر بود که به خوبی توانست با کوالکام رقابت کند. در واقع همین ۲۰ نانومتر بودن اگیزنوس جدید خود یک برگ برنده برای این پردازنده است چرا که در نوع خود اولین محسوب می شود. اما این موضوع یک خصوصیت جالب دیگر هم دارد و آن، مصرف انرژی کمتر است.

exynos-5430-2-600x287

سامسونگ در تبلیغات پردازنده های جدیدش ادعا می کند که نسبت به چیپ های ۲۸ نانومتری موفق شده مصرف انرژی را تا ۲۵ درصد کاهش دهد. سامسونگ می گوید حتی با وجود این کاهش انرژی هیچ گونه ضعفی در آن مشاهده نخواهید کرد.

پیش از این نتیجه بنچمارکی از یک چیپ اگزینوس ۵۴۳۳ منتشر شده بود که احتمالا نسخه ای دیگر از همین مدل ۵۴۳۰ باشد. در آن بنچمارک اگزینوس به راحتی توانست تگرا کی۱ انویدیا را پشت سر بگذارد. این حجم از قدرت از نتیجه همکاری چهار هسته ۱.۸ گیگاهرتزی Cortex-A15 و چهار هسته ۱.۳ گیگاهرتزی Cortex-A7 بر پایه معماری ARM حاصل می شود. همچنین تکنولوژی چند پردازش گری ناهمگون یا HMP به دستگاه این امکان را می دهد در شرایط مختلف تعداد هسته های فعال را تغییر دهد و همچنین، به وسیله تکنولوژی big.LITTLE امکان استفاده از تمام هسته ها به صورت همزمان فعال شده است.

exynos-5430-3-520x480

بخشی که اگزینوس ۵۴۳۰ به خوبی در آن می درخشد مولتی مدیا است. دلیل این درخشش را می توان در قابلیت پشتیبانی از تصاویر 2K با رزولوشن های ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل WQHD و ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل WQXGA را دید. همچنین امکان اتصال به رابط HDMI و پشتیبانی از دیکودرهای H.265/HEVC و ۱۷ گیگابایت پهنای باند مموری اگیزنوس ۵۴۳۰ را تبدیل به رقیب شماره یک اسنپدرگن ۸۰۵ کرده.

سامسونگ هنوز این موضوع را مشخص نکرده که کدام یک از محصولات آینده از چیپ جدید اگزینوس بهره خواهند برد. اما خبرهای غیر رسمی از این حکایت دارند که گلکسی آلفا دارای چیپ اگزینوس ۵۴۳۰ است. همچنین انتظار می رود سامسونگ این چیپ را در گلکسی نوت ۴ که در ماه آینده معرفی می شود هم استفاده کند تا جایگزین درخوری برای نسخه قبلی محسوب شود.

باید منتظر بود و دید سامسونگ چه برنامه ای برای دنیای پردازنده ها و تلفن های هوشمند دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (45 مورد)
  • mehrdad
    mehrdad | ۲۷ دی ۱۳۹۳

    سلام دوستان‌ به نظر من اسنپ دراگون ۸۰۵ پردازنده قوی است واین پردازنده ها سمت امریکا استفاده می شه وکوالکام به فکر پیشرویست که شرکت سامسونگ به دلیل تولید زیاد نتونسته پردازنده اگزینوس تولثد کنه و از اسنپ دراگون کمک گرفته.ونسخه cکه ۴Gرو ساپرت می کنه تو نسخه اسنپ دراگون وجود داره ونسخه اگزینیوس فقط۳Gرو ساپورت می کنه .شما همه متوجه شدین که تو نسخه نت۳ مدل ۹۰۰۰کمی داغ می کرد وشارژ باطری رو زودتر خالی می کرد به دلیل ۸هسته بودن پردازندش که موقع بازی کردن بود و ‌ن ن

  • جمالی نژاد
    جمالی نژاد | ۲ آذر ۱۳۹۳

    از شهر کهن شهر راز شهر هنر پرور شیراز سلام عرض میکنم به همه عزیزان,اتفاقا پردازنده های کوآلکوم به گواه واقعیت و بازار و تکنولوژی بهینه ترین هستن وخیلی خیلی نصبت به پردازنده های رقیب و واقعا خوبی مثل اکسینوس و... کمتر داغ میکنن حالا بالابودن فرکانس پردازنده های کوآلکوم که خود یک برتری در سرعت محسوب میشه نصبت به رقبای خوبش بماند...

  • نوید
    نوید | ۲۳ مرداد ۱۳۹۳

    کوالکام چیپ snapderagon 805 رو توی اوایل سال 2014 رونمایی کرد که بهترین چیپ دنیاست، ولی سامسونگ تازه چیپ اگزینوس رو معرفی کرده که رقابت میکنه با کوالکام 805 .فقط باید دید در اینده snapderagon 808 و snapderagon 810 کوالکام چی میشه .من که عاشق کوالکام هستم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی