ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حرکت مجدد مایکروسافت؛ کمتر از یک هفته تا رونمایی از نوآوری های جدید در دوربین موبایل

کشتی مایکروسافت علی الخصوص سیستم عامل ویندوز فون نسبت به دیگر پلتفرم ها کمی در گل فرو رفته. ولی این امر باعث توقف مایکروسافت در توسعه تکنولوژی های مربوط به دوربین موبایل نشده است. چندی ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ | ۰۹:۳۰

کشتی مایکروسافت علی الخصوص سیستم عامل ویندوز فون نسبت به دیگر پلتفرم ها کمی در گل فرو رفته. ولی این امر باعث توقف مایکروسافت در توسعه تکنولوژی های مربوط به دوربین موبایل نشده است.

چندی پیش خبری از مایکروسافت منتشر شده بود که گویا این شرکت توانسته یک فن آوری جدید در جهت فیلم برداری در حالت Time-Lapse ایجاد کند. این حالت را فیلم برداری با سرعت بسیار بالا است و در حالت عادی فقط نتیجه یک فیلم در دور تند نمایش داده می شود. ولی مایکروسافت توانسته امکانی را فراهم سازد که در حال حرکت هم به خوبی بتوانید چنین فیلم هایی را بدون هرگونه لرزش اضافه ثبت کنید.

اما خبر دومی که به گوش می رسد این است که مهندسان مایکروسافت راهی را یافته اند که به دوربین های معمولی تلفن های هوشمند قابلیت تصویر برداری ۳ بعدی ببخشند.

اما چگونه؟ گویا تیم فنی فیلتر مسدود سازی نور مادون قرمز را از لنز حذف و به جای آن فیلتری قرار دادند که فقط به نور مادون قرمز اجازه عبور می دهد. به بیان دیگر عملکرد یک قطعه در دوربین را ۱۸۰ درجه تغییر دادند.

وب سایت تکنولوژی ریویو می گوید مایکروسافت با این کار قصد دارد از نور مادون قرمز به عنوان چیزی شبیه به فلاش دوربین استفاده کند. بدین صورت که نور نامرئی به اجسام برخورد کند و پس از درک مقدار فاصله مجددا به دوربین باز گردد. این قابلیت باعث می شود دوربین هنگام عکاسی اجسام را در اطراف خود حس کند و در نتیجه یک تصویر حجم دار و ۳ بعدی خواهیم دید.

به نظر می رسد مایکروسافت با اینگونه نوآوری ها در دوربین عزم جدی در بازگشت به سر تیتر خبرها دارد. ما هم در دیجیاتو به محض دریافت خبرهای بیشتر در این زمینه شما را مطلع خواهیم کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (30 مورد)
  • scarface
    scarface | ۲۵ مرداد ۱۳۹۳

    نوکیا+مایکروسافت=انقلابی دوباره

  • Mohsen
    Mohsen | ۲۴ مرداد ۱۳۹۳

    سلام
    یه ساله ۹۲۰ دارم و همه آپدیتاشو تا GDR1,8.1 گرفتم، وینفون پیشرفت زیادی داشته ولی هنوز خیلی عقبتر از اندروید و ios هست، دلیور شدن پیام با یه پیام جدید میاد، تو action center که همون نوتیفیکشن سنتر هست فقط چهار تا میانبر میشه داشت!!!! هنوز مقدار لحظه ای شارژ موبایل رو فقط تو صفحه اول میشه دید و بقیه نرم افزارها هر ۴۵ دقیقه آپدیتش میکنن، هنوز gps نوکیارو به دلایل مختلف کامل نداریم و گوگل مپ رو هم به صورت اورجینال نداریم، هنوز تانگو تو استور نیست ، هنوز هیلتر شکن درست درمون نداریم، هیچ بانکی تو ایران نرم افزار واسه وینفون ارایه نداده، و ده ها مشکل دیگه که تو این یه سال باهاش درگیر بودم، حالا که قراره از سیستم عامل خاص استفاده کنیم دلیل نداره چشممون رو ، رو عیوب بزرگش ببندیم.

    • Adnan
      Adnan | ۲۴ مرداد ۱۳۹۳

      جوری کامنت دادی که شک دارم گوشیت وینفون باشه به چند دلیل
      ۱. آپدیت کاشیهای زنده در نرم افزارها هر 30 دقیقه است. توجه کن آپدیت کاشی زنده اونم نه 45 دقیقه ای که گفتی
      ۲. هیتلر شکن Unique Client هست خیلی هم خوب کار میکنه، مطمئن تر از سایفون
      ۳. بانک آینده اپلیکیشنش رو ریلیز کرده که کارهای عادی همه کارتهای شتابی و همه امور بانکی بانک آینده رو انجام میده. منم برای قدردانی تو این بانک حساب باز کردم.
      ۴. شارژ لحظه ای فقط تو استارت قابل مشاهده نیست، تو Massaging, People, Phone, Internet Explorer, Store, و خیلی از اپهای دیگه قابل مشاهده است.
      ۵. تانگو اون آش دهن سوزی نیست که همه علم کردن، صدها برنامه چت و تماس اینترنتی معتبر و فراگیر دیگه وجود دارن.
      و...
      ما منکر کمبودها نیستیم ولی لطفا اول با این سیستم عامل کار کنید بعد ایرادهاش رو بشمارید. و در آخر ما وینفونیها با گوشیمون حال میکنیم و حق انتخاب هر کس دیگه ای رو محترم میدونیم

  • amirftma
    amirftma | ۲۴ مرداد ۱۳۹۳

    من همیشه از دوربین های بزرگ گوشی ها برم می اومد ولی از ویندوز فون و ماکروسافت بدم نمیاد
    نظر شخصی منه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی