ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پروژه جدید کوالکام و Qnovo: شارژرها هوشمندانه تر می شوند

حتما برای شما هم اتفاق افتاده که بعد از نصب یک اپلیکیشن یا به روز رسانی سیستم عامل گجت خود متوجه تخلیه سریع شارژ دستگاه می شوید. حتی با وجود اینکه با آن کار خاصی انجام ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۶:۰۰

حتما برای شما هم اتفاق افتاده که بعد از نصب یک اپلیکیشن یا به روز رسانی سیستم عامل گجت خود متوجه تخلیه سریع شارژ دستگاه می شوید. حتی با وجود اینکه با آن کار خاصی انجام نمی دهید هم این روال ادامه دارد. این یکی از داستان های ترسناکی است که هر کسی با آن مواجه می شود.

برای رفع این مشکل استارت آپی در کالیفرنیا به نام Qnovo و کوالکام مشغول کار به روی نسل جدید باتری ها و شارژرها هستند. Qnovo در حال حاضر اپلیکیشنی را طراحی کرده که عملکرد باتری و همچنین دما و ولتاژ عبوری را تحت نظر می گیرد و به همین طریق هم عادات شارژ شما را فرا می گیرد.

احتمالا می دانید که باتری های لیتیوم-یونی با هر بار شارژ کمی از قبل ضعیف تر می شوند، اما با این نرم افزار می توان مقدار جذب انرژی در کمترین زمان را اندازه گرفت تا به باتری هم صدمه ای وارد نشود. Qnovo ادعا می کند که بدین طریق مدت زمان شارژ کامل تمام دستگاه ها به حداقل یک سوم کاهش خواهد یافت. به نظر می رسد این برنامه برای عملکرد صحیح به تراشه Qnovo که برای مدیریت فرایند شارژ طراحی شده، نیاز خواهد داشت.

در طرف دیگر هم کوالکام مشغول کار به روی یک سیستم تشدید مغناطیسی است که می تواند هر جسمی را به یک شارژر وایرلس تبدیل کند. به طور مثال: رستوران ها و کافه ها می توانند از این سیستم برای تبدیل میزها به شارژر استفاده کنند. شما هم می توانید این سیستم را درون ماشین خود و بر روی داشبورد و کنسول پیاده سازی کنید. کوالکام این هدف را دنبال می کند که تمام اشیا را به یک شارژر تبدیل کند تا شما به هیچ عنوان دچار کمبود باتری در تلفن یا تبلت خود نشوید.

بنا به گفته مدیر ارشد واحد راهکارهای شارژ بی سیم کوالکام، آقای مارک هانسیکر شارژر های وایرلس تولید شده توسط این شرکت احتمالا تا اواخر ۲۰۱۴ یا اوایل سال بعد آماده عرضه خواهد شد. برای Qnovo هم مدیر عامل شرکت، ندیم مالوف هم گفت که در حال حاضر مشغول گفتگو با سازندگان تلفن همراه است و احتمالا نرم افزار و چیپ را در سال ۲۰۱۵ تجربه خواهیم کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • amir hosein
    amir hosein | ۳ آذر ۱۳۹۳

    سلام دوستان
    گول سریع شارژ شدنو نخورین
    ممکنه گوشی سریع شارژ بشه ولی پدر باطری در میاد!
    حتی ممکنه عمره باطری رو نصف کنه
    تو روش شارژ سریع پردازنده میاد ولتاژ یا جریان شارژ باطری رو دوبرابر میکنه
    نتیجش باعث گرم ترشدن باطری میشه و عمرش کم میشه
    اگه گوشیت باطریش غیر قابل تعویض باشه کلی خرج بعد یکی دوسال رو دستت میزاره

  • scarface
    scarface | ۲۵ مرداد ۱۳۹۳

    هر وز یه خبر از پیشرفت باتری ها میشنویم اما در عمل هیچ چیز منظورم هیچ چیز نمیبینیم

  • فرزاد
    فرزاد | ۲۴ مرداد ۱۳۹۳

    گرم شدن باطری های لیتیومی واقعا ازار دهندس مخصوصا توی آیفون 4 اس که ناجور روی اعصابه

  • سامان
    سامان | ۲۴ مرداد ۱۳۹۳

    من كه هيچ چيز، از متن اين پست نفهميدم.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی