ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت به دنبال تغییر نام مرورگر اینترنت اکسپلورر است

اینترنت اکسپلورر بخاطر مشکلات امنیتی و نرم افزاری نسخه های پیشینش چندان خوشنام نبوده و نیست. و این مشکلات حتی در مواردی اعتبار مایکروسافت را هم خدشه دارد کرده. این نکات می توانند علل مثبتی ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۹:۵۹

اینترنت اکسپلورر بخاطر مشکلات امنیتی و نرم افزاری نسخه های پیشینش چندان خوشنام نبوده و نیست. و این مشکلات حتی در مواردی اعتبار مایکروسافت را هم خدشه دارد کرده. این نکات می توانند علل مثبتی برای تغییر نام و برند این مرورگر قدیمی باشند.

بر اساس گزارش Net Applications، مرورگر Internet Explorer بیش از ۵۸ درصد بازار مرورگرها را در دست دارد. این بیش از سه برابر میزان بازار گوگل کروم است که در جایگاه دوم قرار دارد.

اما عوامل بالقوه ای که باعث شده احتمال تغییر نام اینترنت اکسپلورر بالا رود، پاسخ مهندسان اینترنت اکسپلورر در مایکروسافت به سوالی در یکی از تالارهای سایت ردیت بوده است. پاسخی که Jonathan Sampson به کاربری به نام asianorange و در یک AMA داده است.
(AMA مختصر شده Ask Me Anything است که شرکت ها و افراد مشهور برای پاسخگویی به عموم کاربران در آن شرکت می کنند.)

asianorange در این AMA سوال کرده: «آیا هیچگاه به تغییر نام Internet Explorer فکر کرده اید؟»

و جاناتان سامسون از مهندسان مایکروسافت در پاسخ به او گفته:
«در رابطه با این مساله به صورت خصوصی پیگیری هایی انجام شده. من به یاد می آورم بحث ویژه ای در قالب یک سری ایمیل با افراد زیادی در این رابطه انجام شده بود. ایده های بسیاری هم در خصوص تغییر این نام انجام شده که تا به امروز به نتیجه نرسیده اند.»

در ادامه این بحث، کاربر مذکور در خصوص دلایل باقی ماندن نام اینترنت اکسپلورر پس از مباحثه ایمیلی مربوطه پرسیده که جاناتان سامسون در مورد آن گفته:
«من به یاد می آورم که بحث تا همین چند هفته پیش هم ادامه داشت. کسی چه‌میداند، شاید در آینده نزدیک دوباره مطرح و اجرا شود.»

و با این حساب به نظر میرسد مایکروسافت تغییر مرورگرش را از چرخه مباحث مطروحه در شرکت حذف نکرده است.

Internet-Explorer

مایکروسافت پیش از این بارها مشکلات امنیتی مرورگرش را بهبود بخشیده است. برای مثال این شرکت پشتیبانی از نسخه های قدیمی را متوقف کرده. در ژانویه ۲۰۱۶ مایکروسافت، اینترنت اکسپلورر 9 را برای ویندوز ویستا و ویندوز سرور 2008 SP2 و اینترنت اکسپلورر 10 را برای ویندوز سرور 2012 و اینترنت اکسپلورر ۱۱ را برای ویندوز 7 SP1 و ویندوز سرور 2008 R2 SP1 و همچنین ویندوز 8.1 و ویندوز سرور ۲۰۱۲ R2 متوقف می کند.

همچنین در این مباحثه از تیم اینترنت اکسپلورر در خصوص عرضه این مرورگر برای iOS و Android هم سوال شده که پاسخ داده اند: «در حال حاضر برنامه ای جهت عرضه این مرورگر برای iOS و اندروید در دست انجام نیست.» اما به نظر می رسد این مساله عملی شود چرا که مایکروسافت در اوایل سال جاری آفیس را -پس از مدت ها- برای آیپد عرضه کرده است.

در سال ۲۰۰۳، اینترنت اکسپلورر بیش از ۹۵ درصد بازار مرورگرها را در دست داشت. علت هم عرضه اینترنت اکسپلورر به عنوان مرورگر پیش فرض سیستم عامل ویندوز بود. اما با توجه به شکاف زمانی بزرگی که بین به روز رسانی نسخه ۶ به ۷ اینترنت اکسپلورر وجود داشت، موزیلا توانست با عرضه فایرفاکس در سال ۲۰۰۴، بخشی بازار مرورگرها را از ان خود کند. با این حال امروز کماکان اینترنت اکسپلورر بیشترین میزان کاربران را در میان مرورگرهای دیگر دارد. اما محبوبیت آن با توجه به مرورگرهای فایرفاکس، گوگل کروم، سافاری و اُپرا کمتر شده است.

سامسون در این باره ادامه می دهد: «این اصلا حس خوبی نیست؛ خصوصا که اینترنت اکسپلورر جدید نسبت به نسخه های اولیه بسیار بهبود یافته و عملکردش بسیار متفاوت و بهتر از گذشته است. ما از شانس مان در رابطه با عملکرد بهتر آگاهیم و می دانیم بازگرداندن هر کاربری که از اینترنت اکسپلورر برای دانلود یک مرورگر دیگر استفاده می کند بسیار سخت است.»

شما کاربر کدام مرورگر هستید؟ آیا با تغییر نام اینترنت اکسپلورر موافقید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (37 مورد)
  • amirftma
    amirftma | ۲۸ مرداد ۱۳۹۳

    دیگه نیاز به توضیح نیس
    گرچه فقط کروم نه مرورگرها یدیگههم خوبن فقط اینجا منظورم مشکل اکسپلورر بوده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی