ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چه شغل هایی در گوگل بیشترین درآمد سالیانه را دارند

گوگل به مهندسین نرم افزار خود عشق می ورزد، پس چندان امر عجیبی نیست که این قشر از کارمندانش یکی از بهترین حقوق های ماهانه ی ممکن در این کمپانی را دریافت نمایند. اما در کمپانی ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ | ۲۱:۰۰

گوگل به مهندسین نرم افزار خود عشق می ورزد، پس چندان امر عجیبی نیست که این قشر از کارمندانش یکی از بهترین حقوق های ماهانه ی ممکن در این کمپانی را دریافت نمایند.

اما در کمپانی به وسعت گوگل شغل ها و مسئولیت های متفاوتی وجود دارند، و بسیاری از این مسئولیت ها در انتهای ماه به دریافت حقوق قابل توجهی ختم می شوند.

در ادامه قصد داریم نگاهی داشته باشیم به همین مسئله و ۲۰ مسئولیتی که در گوگل بیشترین دریافتی سالیانه را دارند.

۲۰- کارمندان بخش فروش آنلاین و عملیات های مرتبط

2

گوگل شرکتی است که در آن مهندسان نقش های کلیدی را بر عهده دارند، پس قرار داشتن فروشندگان و حسابدارن در پایین ترین پله ی نردبان حقوق دریافتی در این شرکت امر عجیبی نخواهد بود. این افراد به صورت متوسط سالیانه ۵۰۲۰۰ دلار درآمد دارند.

۱۹- کارمندان بخش تبلیغات متنی (AdWords)

3

گوگل یکی از قوی ترین و گسترده ترین پلتفرم های تبلیغات متنی موسوم به AdWords را در اختیار دارد، ولی کارمندان این بخش که وظیفه ی اصلی آنها جذب آگهی دهندگان است به طور متوسط سالیانه ۵۶۴۰۰ دلار درآمد دارند، که این رقم تقریباً معادل نیمی از درآمد سالیانه ی مهندسان گوگل به حساب می آید.

در ادامه ی مطلب می توانید از سایر رده های شغلی پردرآمد در گوگل کسب اطلاع نمایید.

۱۸- مدیران فروش

4

این قشر در گوگل وظیفه ی مدیریت فروش و روابط بازرگانی جاری بین گوگل و مشتریان مهم تر را بر عهده دارند، که به طور متوسط سالیانه رقمی در حدود ۷۱۰۸۰ دلار از جانب این کمپانی دریافت می نمایند. قشر عمده ی این مدیران، و کارمندان مرتبط به آنها در دفتر نیویورک گوگل ساکن هستند.

۱۷- کارآموزان مهندسی نرم افزار

5

کارآموزان مهندسی نرم افزار درآمد قابل توجهی را در قیاس با همکارانشان در بخش فروش و بازاریابی دارند، و البته می توان گفت درآمد آنها حتی از سایر کارآموزان حاضر در شاخه های گوناگون تکنولوژی نیز بالاتر است. افراد یاد شده به طور متوسط سالیانه رقمی بین هفتاد الی نود هزار دلار را دریافت می کنند.

۱۶- مدیران فروش ارشد

6

معمولا فعالیت های چند تن از مدیران فروش توسط یک مدیر رده بالاتر مورد نظارت قرار می گیرد، این دسته از مدیران در قیاس با کارآموزان شاخه های مهندسی درآمد بیشتری دارند و به طور متوسط سالیانه ۹۳۲۳۷ دلار درآمد کسب می کنند.

۱۵- مدیران پایگاه داده

7

در اینکه گوگل با ذخیره سازی و حجم عظمی از دیتا یا همان داده سر و کار دارد شکی نیست، و برای اینکار و دسترسی به اطلاعات ذخیره سازی شده به صورت بی نقص و ایمن احتیاج به متخصیصن زبده ای است. مدیران دیتابیس در گوگل به طور متوسط ۱۰۰۳۲۷ دلار درآمد سالیانه کسب می کنند.

۱۴- تحلیل گران مالی

8

غول تکنولوژی مانند گوگل با ارقام نجومی از درآمد و هزینه، به تحلیل گران مالی حرفه ای نیاز دارند تا بتوانند گزارش هایی صحیح و دقیق از این ارقام را ارائه نمایند. کارمندان مذکور سالیانه رقمی در حدود ۱۰۳۲۴۴ دلار درآمد کسب می نمایند.

۱۳- تحلیل گران تجاری

9

گوگل برای کسب اطمینان از صحت جریان های تجاری و سرمایه گذاری های خود نیازمند استخدام تحلیل گران تجاری توانمند است، این کارمندان سالیانه درآمد متوسطی معادل ۱۰۴۳۸۹ دلار دارند.

۱۲- طراحان رابط کاربری

ui

طراحان رابط کاربری تقریباً نقششان در خروجی همه ی محصولات این کمپانی مشهود بوده و وظیفه ی اصلی آنها زیبا سازی خروجی ظاهری محصولات این برند است. افراد یاد شده به طور متوسط سالیانه ۱۰۵۷۴۷ دلار درآمد کسب می نمایند.

۱۳- مهندسین شبکه

11

مهندسین شبکه وظیفه ی اصلیشان حفظ کارایی شبکه ی اینترانت گوگل است، شرکتی مثل گوگل بدون یک شبکه ی داخلی قدرتمند و پایدار حرفی برای گفتن نخواهد داشت. این قشر از مهندسین هر سال و به طور متوسط ۱۰۷۵۳۴ دلار حقوق می گیرند.

۱۰- کارشناس تجربه کاربری

12

کارشناسان تجربه ی کاربری از رضایت داشتن کاربران در استفاده از محصولات کمپانی گوگل کسب اطمینان می نمایند، و همین افراد به کمپانی مذکور در راستای انتخاب طراحی های کارآمد رابط کاربری و موارد مشابه یاری می رسانند. این دسته از کارشناسان سالیانه در حدود ۱۱۲۳۵۶ دلار درآمد دارند.

۹- مدیر بازاریابی محصولات

13

این مدیران نیازها و خواسته های مشتریان از محصولات کمپانی را برآیند می نمایند، شغلی که نیازمند تحقیقات فراوان و دقت بالایی است. این رده ی شغلی در گوگل به کسب متوسط درآمد سالیانه ی ۱۱۸۲۱۷ دلار ختم می شود.

۸- مهندسین نرم افزار

14

مهندسین نرم افزار در گوگل در اصل رگ حیات این کمپانی محسوب شده و کدهای آنهاست که عملکرد محصولات مهم و اصلی این برند را بهبود بخشیده و یا دچار افت کیفیت می کند. قشر مورد بحث درآمد متوسط سالیانه ای در حدود ۱۱۸۹۴۴ دلار دارند.

۷- مهندسین فروش

15

این مهندسین به رفع مشکلات فنی مرتبط به استقرار مشتریان بر روی محصولات کمپانی مورد بحث از جمله جی میل و اپلیکیشن های گوگل می پردازند و درآمد متوسط سالیانه آنها به ۱۱۹۶۰۳ دلار می رسد.

۶- مهندسین پایداری پایگاه های اینترنتی

re

برای سایت و سرویس های اینترنتی مثل گوگل، هر لحظه خارج شدن از دسترس کاربران می تواند ضررهای مالی جبران ناپذیری پدید بیاورد، لذا این کمپانی به بهترین مهندسین پایداری پایگاه های اینترنتی نیاز دارد و به آنها به صورت متوسط سالیانه ۱۲۴۱۹۴ دلار می پردازد.

۵- مهندسین تحقیقات نرم افزاری

17

گوگل قشر دیگری از مهندسین را استخدام می نماید تا به تحقیق در زمینه های مختلف نرم افزاری بپردازد، نتایج حاصل از این تحقیقات می تواند منجر به خلق یک محصول یا سرویس جدید گردد که سالیانه میلیون ها یا میلیاردها دلار درآمد را برای این کمپانی به ارمغان بیاورد. مهندسین مذکور سالیانه حدود ۱۲۶۹۱۶ دلار درآمد دارند.

۴- مدیر محصول

18

مدیران یاد شده با کارمندان فروش، مهندسان، بازاریابان و هر جز دیگری از یک پروژه ی این کمپانی در تامل بوده و آنها را گرد هم می آورند تا محصول نهایی شکل گیرد. بسیاری از پروژه ها و محصولات موفق گوگل هرگز بدون یک مدیر محصول توانمند به جایگاه فعلیشان نمی رسیدند. این مدیران سالیانه ۱۳۸۹۵۱ دلار درآمد کسب می نمایند.

۳- مهندسین تحقیقات

19

گوگل تعدادی مهندس تحقیقات جهت کار در زمینه های تئوری و جنبه های سخت افزاری این کمپانی به استخدام در می آورد که درآمد متوسط سالیانه ای معادل ۱۴۰۰۳۹ دلار را دارند.

۲- دانشمندان و پژوهشگران

20

گوگل تعدادی از دانشمندان و محققان را جهت فعالیت در بخش پژوهش این کمپانی به استخدام در می آورد، حاصل کار این افراد را می توانید در اتومبیل های خود ران این کمپانی و برخی دیگر از پروژه های بلند پروازانه اش مشاهده کنید. درآمد متوسط سالیانه ی دانشمندان  و پژوهشگران حاضر در گوگل به ۱۳۵۷۸۵ دلار می رسد.

۱- مهندسین ارشد نرم افزار

21

بهترین مهندسین نرم افزار در گوگل که رده های مدیریتی و نظارتی را کسب می نمایند بالاترین درآمد را در این شرکت دارا هستند، این افراد با دریافت حقوق متوسط سالیانه ی ۱۵۲۹۸۵ دلار تقریباً دو برابر آنچه که در زمان کارآموزی کسب می نمودند درآمد خواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • دانیال
    دانیال | ۱۴ دی ۱۳۹۴

    عاغا برنامه های اونجا حقوق سالیانه شون 30 هزار دلار رفته بالا نسبت به دو سال پیش اونوقت ما اینجا حقوق ماهیانه مون از 2800 پایه به 1 تومن به زور کاهش پیدا کرده .... الو گوگل ؟؟؟؟

  • delta7
    delta7 | ۲۸ مرداد ۱۳۹۳

    ۸- مهندسین نرم افزار

    ما رو میگه ^_^
    :دی

  • امیر
    امیر | ۲۸ مرداد ۱۳۹۳

    مرسی خیلی خوب بود مخصوصا کارآموزاش!

  • amirftma
    amirftma | ۲۸ مرداد ۱۳۹۳

    حالا که حقوق اینارو خوندم سوال برام پیش اومد خدمتگار واسه تمیز کردنو اینجور چیزا چه قدر پول میگیرم؟؟؟؟؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی