ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل نسخه ای ویژه از سرویس هایش را برای کودکان عرضه می کند

اخیرا خبر جدیدی از گوگل منتشر شده که طبق آن به نظر می رسد این شرکت مشغول ساخت نسخه مخصوص کودکان سرویس های اینترنتی خود، از جمله یوتیوب، جستجو و جیمیل است. این چند سال ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۰:۲۱

اخیرا خبر جدیدی از گوگل منتشر شده که طبق آن به نظر می رسد این شرکت مشغول ساخت نسخه مخصوص کودکان سرویس های اینترنتی خود، از جمله یوتیوب، جستجو و جیمیل است.

این چند سال سازمان حفاظت آنلاین از حریم شخصی کودکان (COPPA) برای حفاظت از کودکان در برابر خطرهای اینترنتی فعالیت چشمگیری کرده. با فشار این سازمان وب سایت ها به ارائه سرویس به افراد زیر ۱۳ سال خودداری می کنند. اما به سادگی می توان با دروغ این محدودیت را دور زد. اما گوگل قصد دارد به این وضعیت پایان دهد.

هنوز جزئیات این خبر نامشخص است اما شنیده ها حاکی از آن است که گوگل این موضوع را به روی اندروید پیاده سازی می کند. این شرکت قصد دارد کاری کند که تمام افراد در تلفن یا تبلت اندرویدی خود حساب کاربری مخصوص خود داشته باشند تا سن آنها را زیر نظر داشته باشد. هنوز معلوم نیست روال دسترسی به اپلیکیشن برای خردسالان چگونه خواهد بود.

گوگل سرویس کنترل والدین در اندروید را تقریبا به طور کامل به دیگر توسعه دهندگان سپرده. البته در اندروید ۴.۳ مخصوص تبلت ما شاهد یک سیستم کنترل والدین نسبی با امکان ایجاد پروفایل بودیم اما همانطور که گفتیم این امکان برای تلفن های هوشمند وجود ندارد. شایعاتی هم به گوش می رسد که گوگل در اندروید L برای موبایل ها هم این سرویس را راه اندازی کرده.

هرآنچه که هست گوگل برنامه ریزی کرده که تحولاتی در این زمینه در اندروید بدهد و هیچ زمانی هم برای این موضوع مشخص نیست. بنابراین از نتیجه و نحوه عملکرد اپلیکیشن های مخصوص کودکان در اندروید ال هم فعلا هیج حرفی نمی توان زد. حتی شاید این موضوع هیچ احتیاجی به اندروید ال نداشته باشد و گوگل از طریق به روز رسانی اپلیکیشن ها و Google Play Services این کار را انجام دهد.

به نظر شما گوگل این سیستم جدید را چگونه و به چه شکل پیاده سازی می کند؟ نظرات خود را با ما و دیگر دوستان به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • رضا
    رضا | ۲۸ مرداد ۱۳۹۳

    من كه ده پونزده ساله اكانت جيميل دارم، اما هنوز هم بعضي وقت ها گوگل از من مي خواهد كه بزرگسال بودن خود را تاييد كنم و من نمي توانم اين كار را بكنم. در واقع از ديدگاه گوگل، عمده ما ايرانيها كودك محسوب مي شويم، چون كارت اعتباري معتبر نداريم!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی