ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تماشا کنید: هزارن چهره با هنر دیجیتال

انتقال گرافیک های کامپیوتری بر روی یک ساختمان یا دیوارهای یک اتاق با هدف ایجاد طراح های خاص بر روی این موارد، یا تبدیل آنها به موجوداتی زنده توسط یک پروژکتور عملی است که در ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۳:۳۸

انتقال گرافیک های کامپیوتری بر روی یک ساختمان یا دیوارهای یک اتاق با هدف ایجاد طراح های خاص بر روی این موارد، یا تبدیل آنها به موجوداتی زنده توسط یک پروژکتور عملی است که در اصطلاح به آن پراجکت کردن می گویند و این روزها بسیار عادی گردیده. اما حالا به نظر می رسد تکنولوژی از این نیز فراتر رفته و می تواند مشابه این عمل را بر روی چهره ی یک انسان زنده که حرکت و جا به جایی دارد پیاده سازی کند.

Omote ترکیبی از تکنولوژی دنبال کردن زنده ی چهره ی انسان و تهیه نقشه یی از آن جهت پیاده سازی عمل پراجکشن است، که می توان بر مبنای آن چهره ی یک مدل را در هر لحظه به صورتی خاص به نمایش درآورد. تکنولوژی یاد شده حاصل فعالیت تیمی از طراحان دیجیتالی، متخصصین تصویر سازی کامپیوتری و هنرمندان گریم است که تحت رهبری Nobumichi Asai گردهم آمده و بر روی این پروژه کار نموده اند.

اطلاعات فنی ارائه شده در این زمینه بسیار محدود بوده ولی بر مبنای ویدئوی منتشر شده به نظر می رسد، ابتدای چهره ی مدل حاضر در آن توسط یک اسکنر سه بعدی اسکن و الگو برداری شده و از آن یک نقشه به خصوص تهیه می گردد و سپس طرح های گرافیکی گوناگون که شامل گریم ها و آرایش های متفاوت است بر مبنای همین نقشه بر روی چهره ی مدل پراجکت می شوند و چهره ی وی در هر لحظه دچار یک جلوه ی خاص می گردد.

کمپانی Asai با تکنولوژی های پراجکشن و تهیه ی نقشه های مرتبط به این تکنولوژی که به آنها projection mapping نیز گفته می شود بیگانه نیست و در همین زمینه پیش از این همکاری هایی با کمپانی خودروسازی سوبارو و چندین برند مشابه دیگر داشته است.

هنوز مشخص نیست سوژه یی که تحت استفاده از تکنولوژی Omote قرار می گیرد تا چه حد می تواند حرکت داشته باشد و آیا می توان از آن برای یک مدل که در حال راه رفتن بر روی صحنه است بهره گرفت یا اینکه میزان حرکت وی محدود بوده و لازم است در یک نقطه ی معین بنشیند. در پایان از شما دعوت می کنیم به تماشای ویدئوی جذابی که از تکنولوژی مذکور بر روی اینترنت منتشر شده است بپردازید.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/7ebcfbcc2362f3955fa8138ba07c9ea11491987.mp4"]

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • KOCHIK#
    KOCHIK# | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴

    برای کارهایی مثل سرقت مسلحانه خیلی بدرد میخوره
    :D

  • sackboy
    sackboy | ۲۹ مرداد ۱۳۹۳

    WOW!
    این برای صنعت سینما و هنر های دیجیتال عالیه. :)

  • amirftma
    amirftma | ۲۸ مرداد ۱۳۹۳

    چه جالب بود.
    میتونه راحت صورتو تشخیص بده سریع دنبالش کنه

  • Thinkdifferent
    Thinkdifferent | ۲۸ مرداد ۱۳۹۳

    بازی جدید سازنده flappy bird دو روز دیگه منتشر میشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی