ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاربران اینترنت در کره شمالی چه فایل هایی دانلود کرده اند

بر خلاف تصور عموم اینترنت در کره شمالی وجود دارد و مردم نیز به آن دسترسی دارند، فقط مسئله اینجاست که دسترسی به اینترنت در این کشور مرموز با سایر کشورها بسیار متفاوت بوده و ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ | ۰۲:۰۰

بر خلاف تصور عموم اینترنت در کره شمالی وجود دارد و مردم نیز به آن دسترسی دارند، فقط مسئله اینجاست که دسترسی به اینترنت در این کشور مرموز با سایر کشورها بسیار متفاوت بوده و تنها دسترسی به تعدادی سایت خاص امکان پذیر است.

اخیراً سرویس ScanEye که به مانیتور کردن ترافیک بر روی بیت تورنت می پردازد، آمار جالبی را اعلام کرده است و بر مبنای این آمار برخی از کاربران کشور کره شمالی که توانسته اند به هر نحوی محدودیت های اینترنتی در این کشور را دور بزنند، اقدام به دانلود فایل های متنوع و گوناگونی نموده اند.

در بین آمارهای ScanEye ردپای ۱۷۸ مورد دانلود از اهالی کره شمالی دیده می شود، که نشان می دهد کاربران در این کشور برنامه های تلویزیونی مانند تاپ گیر، Britain's Biggest Hoarders، مستند معروف شبکه ی تلویزیونی HBO در رابطه با جستجو برای کشف محل اختفای بن لادن را دانلود نموده اند.

اهالی کره شمالی به بازی هایی مانند پرندگان خشمگین و Far Cry 3 نیز علاقه مند بوده و این موارد را هم دانلود کرده اند، کلیه ی دانلود های یاد شده در یک محله ی خاص از شهر پیونگ یانگ (پایتخت کره شمالی) و جایی که مقر اصلی سرویس دهنده ی موبایل این کشور در آنجا مستقر است صورت پذیرفته اند.

مردم کره شمالی محدودیت های فراوانی را تجربه می نمایند که دسترسی به اینترنت بسیار محدود و کند یکی از این موارد محدودیت است، و با توجه به شرایط مذکور این پرسش پیش می آید که چه کسانی توانسته اند دست به دانلود فایل های مورد بحث بزنند.

اینکه قشری از مردم در کره شمالی و ضمن تجربه ی محدودیت های فراوان اقدام به دانلود یکی از جذاب ترین برنامه های تلویزیونی در مورد خودروهای روز دنیا نموده اند نیز کمی عجیب بوده و سئوالات غیر قابل پاسخ بیشتری را مطرح می نماید. شاید این دانلودها توسط برخی از افراد خارجی ساکن در این کشور صورت پذیرفته باشد، ولی به هر حال پاسخگویی به سئوالات مطرح شده با توجه به اینکه آمارهای منتشر گردیده مرتبط به فوریه سال ۲۰۱۲ هستند و ردپایی از شناسه های اینترنتی مورد بحث در زمان وجود ندارد تقریباً غیر ممکن است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • LG Forever
    LG Forever | ۲۸ مرداد ۱۳۹۳

    باز به ایران این دیگه چه وضعشه o:

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی