ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت جدید گوگل: یک عینک هوشمند با ظاهری طبیعی تر

عینک گوگل با همه امکانات و جذابیت هایش، مشکلی دارد که همه افراد به آن اذعان دارند و آن چیزی نیست جز ظاهر عجیب اش. باید اعتراف کرد هر کسی در وهله اول چنین می ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۸:۰۰

عینک گوگل با همه امکانات و جذابیت هایش، مشکلی دارد که همه افراد به آن اذعان دارند و آن چیزی نیست جز ظاهر عجیب اش. باید اعتراف کرد هر کسی در وهله اول چنین می پندارد که چنین دستگاهی آنچنان به یک "عینک" شبیه نیست. گوگل تلاش کرد تا حد ممکن ظاهر آن را طبیعی تر کند ولی موفق نبود.

اما به نظر می رسد نسل بعدی عینک های هوشمند ظاهری قابل قبول تر خواهند داشت و این را از پتنت جدید گوگل که هفته پیش ثبت شد می توان حدس زد. در سندی که این شرکت به ثبت رسانده عبارت "صفحه نمایش دستگاه پوشیدنی" دیده می شود و ظاهر آن کاملا همانند یک عینک معمولی است.

تقریبا با این سند می توان مطمئن بود که گوگل قصد دارد اسکلت عینک هوشمند پیشین خود را درون یک فریم کاملا معمولی قرار دهد و به همین ترتیب، این گجت را به نام اش بیشتر نزدیک کند. همانطور که از تصاویر برمی آید، محیط نقطه چین شده در اصل همان گوگل گلس است که درون یک فریم قرار گرفته و به نوعی آن را پشت یک نقاب پنهان کرده. همچنین نمایشگر این عینک جدید نسبت به نسخه اول کمی کوچک تر به نظر می آید.

باید این نکته را هم در نظر داشته باشیم که این پتنت، به نام مایکل هنریش، یکی از مهندسان گوگل و از اعضای اصلی پروژه عینک گوگل است که بسیاری از اختراعات این محصول هم به نام همین شخص است. متاسفانه اطلاعات بیشتری از این پتنت منتشر نشده و ما نمی توانیم نسبت به نحوه اجرا و عملکرد این عینک سخنی بگوییم.

ضمن این که هنوز برای نهایی دانستن این طراحی کمی زود است، ولی چندی پیش گوگل اعلام کرده بود قصد بازطراحی مجدد عینک هوشمند را دارد و تا سال ۲۰۱۵ نسخه دوم را رونمایی خواهد کرد. امیدواریم گوگل همانند نسل اول، در نمونه باز طراحی شده عینک گوگل هم بتواند ما را هیجان زده کند.

در ادامه مطلب تصاویر بیشتر از این پتنت جدید گوگل را خواهید دید.

5 6 3 4

2

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • قاسم شیخی
    قاسم شیخی | ۲۹ مرداد ۱۳۹۳

    اینایی که میگن نباید طبیعی باشه همون های هستن که گوگل گلس را برای پز دادن میخوان

  • LG Forever
    LG Forever | ۲۹ مرداد ۱۳۹۳

    به نظر من نباید خیلی طبیعی باشه چون حریم شخصی افراد کاملا نابود میشه ... :)

    • Thinkdifferent
      Thinkdifferent | ۲۹ مرداد ۱۳۹۳

      مگه الان نابود نشده؟؟؟ حریم شخصی؟اصلا داریم؟مردممممم؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی