ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

چرا HTC تصمیم گرفت پرچمدار اصلیش را تحت ویندوز فون عرضه نماید

تلفن هوشمند HTC One M8 مدتهای طولانی است که به عنوان یکی از برترین تلفن های عرضه شده در پلتفرم اندروید گوگل مورد ستایش است. این تلفن در زمان عرضه اش در سال ۲۰۱۳ و ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۱:۰۷

تلفن هوشمند HTC One M8 مدتهای طولانی است که به عنوان یکی از برترین تلفن های عرضه شده در پلتفرم اندروید گوگل مورد ستایش است. این تلفن در زمان عرضه اش در سال ۲۰۱۳ و به عنوان جایگزین نسل پیشینش یعنی One M7، سبب گردید تا بسیاری از آن با عنوان اولین رقیب جدی آیفون در زمینه ی کیفیت ساخت و طراحی یاد نمایند.

حال همانطوری که در خبرها نیز شاهد بودیم HTC دست به عرضه ی نسخه ی جدیدی از این تلفن پرچمدار خود برای پلتفرم ویندوز فون زده است که از آن با نام  HTC One M8 برای ویندوز یاد می شود، و از نظر طراحی ظاهری و مشخصات فنی تفاوت خاصی را با همتای اندرویدیش ندارد. تلفن مذکور فعلاً تحت قرار داد دو ساله ی کمپانی مخابراتی ورایزن با هزینه ی ۱۰۰ دلار به کاربران عرضه می شود و از همین امروز یعنی بیستم آگوست قابل تهیه است.

تقریباً تا به امروز هیچ برند دیگری به غیر از HTC یک محصول پرچمدارش را با مشخصات فنی یکسان تحت دو پلتفرم ارائه نکرده است. هر دو کمپانی سامسونگ و HTC پیش از این نیز دست به تولید تلفن های هوشمند تحت پلتفرم ویندوز فون زده بودند، ولی محصولات آنها در این زمینه کاملاً از نظر فنی با محصولاتی که تحت پلتفرم اندروید ارائه کرده بودند تفاوت داشته است.

در ادامه ی مطلب با ما همراه شوید تا اطلاعات بیشتری در رابطه با علل ارائه ی پرچمدار HTC یعنی (One (M8 تحت پلتفرم ویندوز فون کسب نمایید.

2

با این تفاسیر چه چیزی سبب تصمیم اخیر HTC شده است؟ بر اساس گفته های جیسون مکنزی ،که ریاست دفتر HTC در ایالات متحده را بر عهده دارد، همه چیر دز یک جلسه ی شام در روزهای پایینی سال ۲۰۱۳ که بین اهالی مایکروسافت، HTC‌ و ورایزن برگزار می شده رقم خورده است. این سه کمپانی در گفتگوهای ما بین خود به این نتیجه رسیده اند که در خط تولید محصولات تحت ویندوز فون یک حفره ی بزرگ وجود دارد که لازم است به شکلی پر شود.

مکنزی می افزاید در آن زمان یک شکاف بزرگ در میان پلتفرم ویندوز فون و سایر پلتفرم های رقیب وجود داشت، آنهم اینکه هیچ یک از برندهای معروف دست به تولید یک تلفن رده بالای خود که همسطح محصولات پرچمدار اندرویدی آنها باشد نزده بودند. به نظر ما اینطور می رسید که پر کردن این شکاف با بهره گیری از اهرمی مانند One M8 شدنی باشد.

او اینطور ادامه می دهد تلفن هوشمندی در حد و اندازه های One M8 می توانست به ویندوز فون کمک کند، تا به بزرگترین رقیبش در بازار یعنی پلتفرم اندروید گوگل بسیار نزدیک تر شود. اگر من در زمان یاد شده نگاهی به پلتفرم ویندوز فون می انداختم و قصد داشتم یک تلفن رده بالا از این پلتفرم را تهیه کنم واقعاً گزینه های موجود در حد رقبای خودشان نبودند.

3

برای مثال لومیا آیکن از نوکیا را در نظر بگیرید، در حالی که این تلفن یک محصول رده بالا و قوی محسوب می شود ولی از نظر وزن با سایر همتایان مشابهش قابل قیاس نیست و وقتی آن را در دست می گیرد بلافاصله متوجه سنگینی قابل توجهش می شوید.

ویندوز فون تا به امروز رشد قابل ملاحظه ای داشته است، ولی هنوز مسیر طولانی را در پیش دارد تا بتواند به پلتفرم های قدرتمندی مانند اندروید و iOS رقابت کند. این پلتفرم تنها ۵ درصد بازار جهانی تلفن های هوشمند را در دست دارد که این سهم کم سبب دشورای کسب درآمد برای توسعه دهندگان و عرضه کنندگان آن شده است.

مکنزی می گوید آمار و ارقام HTC را نگران نکرده است، زمانی که ما فعالیت خود را به سمت پلتفرم اندروید سوق دادیم همه سئوالی مشابه را از ما می پرسیدند، چرا اینکار را می کنید؟ آیا سود دهی نیز وجود خواهد داشت؟ ولی پاسخ فعلی ما با پاسخی که در زمان گذشته ارائه می نمودیم یکسان است. تلفن هوشمندی وجود ندارد که بتواند نیازهای همه ی افراد را پاسخگو باشد و فعالیت یک برند در زمینه ی همه ی پلتفرم ها در دنیای فعلی یک الزام محسوب می شود. نیازهای کاربران متفاوت بوده و برحسب این تفاوت باید پاسخ های گوناگونی را مطرح نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • ramin20i
    ramin20i | ۷ آبان ۱۳۹۳

    دوست دارم امتحانش کنم

  • سعید(وسعتیها)
    سعید(وسعتیها) | ۳۰ مرداد ۱۳۹۳

    درسته ویندوز فون بیشتر از همه چی به سری لومیا میاد، اما ورورد برندهای دیگه باعث میشه که ماکروسافت هم بیشتر برای توسعش ترغیب بشه

  • LG Forever
    LG Forever | ۲۹ مرداد ۱۳۹۳

    به شخصه وینفونو خیلی بیشتر قبول دارم تا اندروید :)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی