ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

Aquos Crystal: زمانی برای خداحافظی با حاشیه های اطراف نمایشگر

در هفته ی جاری شارپ به همراهی سافت بانک ژاپن و اپراتور مخابراتی اسپرینت دست به معرفی خط تولید جدیدی در زمینه ی تلفن های هوشمند با عنوان اکوئز کریستال (Aquos Crystal) زد، که شکل و شمایل این ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۳:۴۱

در هفته ی جاری شارپ به همراهی سافت بانک ژاپن و اپراتور مخابراتی اسپرینت دست به معرفی خط تولید جدیدی در زمینه ی تلفن های هوشمند با عنوان اکوئز کریستال (Aquos Crystal) زد، که شکل و شمایل این محصول از نظر طراحی صفجه ی نمایش با تلفن های هوشمند فعلی بسیار متفاوت است.

اسپرینت نیز امروز تائید کرده است به زودی تلفن های پنج اینچی میان رده ی اکوئز کریستال را که دارای ظاهری بسیار متفاوت هستند دریافت و تحت قراردادهای گوناگونی به کاربرانش عرضه خواهد کرد.

اکوئز کریستال دارای صفحه نمایشی ۵ اینچی با رزلوشن ۷۲۰P است و تفاوت اصلی آن با سایر همتایان مشابه ش در طراحی همین صفحه نمایش بوده، که فاقد هر گونه حاشیه در اطرافش است. تصاویر منتشر شده از این تلفن به خاطر طراحی ظاهریش بسیاری از کاربران را به وجد آورده و عمده ی این افراد معتقدند اکوئز کریستال دارای ظاهری مشابه موبایل هایی است که تا کنون امکان مشاهده ی آنها فقط در فیلم های علمی تخیلی وجود داشت.

2

البته طراحی شارپ بی نقص نبوده و تلفن مذکور قدری از سایر محصولات مشابه امروزی ضخیم تر به نظر می رسد، و همچنین برای قسمت پشتی آن از پلاستیکی مات و نه چندان با کیفیت بهره گرفته شده که به نظر می رود به راحتی نیز دچار تو رفتگی شود. به یقین کیفیت تولید این محصول به پای رقبایی چون گلکسی S5 از سامسونگ و HTC One نخواهد رسید ولی در مجموع نمی توان آن را محصولی نامرغوب و ضعیف در زمینه ی مواد تولیدی دانست.

اکوئز کریستال با اندروید ۴.۴.۲ کیت کت و با ویرایشی سطحی در رابط کاربری این سیستم عامل ارائه شده است و اپراتور مخابراتی اسپرینگ نیز چندین قابلیت نرم افزاری و اپلیکیشن مجزا را بر روی آن نصب نموده. کسانی که همیشه دنبال پرچمداران قدرتمند بازار هستند مشخصات محصول تازه ی شارپ آنها را شگفت زده نخواهد کرد، این تلفن دارای پردازنده ی ۱.۲ گیگاهرتزی با یک و نیم گیگابایت حافظه ی رم و ۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی است، و البته در کنار این فضای ذخیره سازی درگاه میکرو اس دی نیز برای استفاده از کارت های حافظه در نظر گرفته شده.

اکوئز کریستال در کمال تعجب فاقد سنسور نزدیکی است ولی خوشبختانه این تلفن صفحه نمایش را در حین مکالمه به صورت نرم افزاری قفل می نماید. همچنین از دیگر نکات جالب آن می توان به حذف کامل اسپیکر بالایی تلفن جهت شنیدن مکالمات اشاره کرد، شارپ در اکوئز کریستال از یک گیرنده ی موج مستقیم استفاده کرده است و با به لرزش درآوردن کل صفحه ی نمایش صدا را به صورت القایی و تا حدی مشابه روشی که پیش از این در عینک گوگل شاهد آن بودیم به کاربر انتقال میدهد.

هر چند زمان عرضه ی موبایل یاد شده توسط اپراتور مخابرتی اسپرینت هنوز مشخص نشده است ولی باید منتظر ماند و دید در چه زمان اکوئز کریستال به صورت جداگانه به خرده فروشی ها عرضه می گردد. در ادامه ی مطلب می توانید تصاویر با جزئیات بیشتری از تلفن هوشمند جدید شارپ یعنی  اکوئز کریستال را مشاهده نمایید.

3

4

5

6

7

8

9

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (29 مورد)
  • محمد
    محمد | ۲۹ مرداد ۱۳۹۳

    ادم احساس کچلی بهش دست میده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی