ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تماشا کنید: قفل هوشمند Noke مجهز به کلید بلوتوثی

دیگر دوران کلید فیزیکی سر آمده و به زودی قفل ها هم هوشمند خواهند شد. این حرف را سازندگان محصولی به نام Noke (تلفظ: No-Key و به معنی بدون کلید) می زنند که اخیرا در ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ | ۰۹:۳۰

دیگر دوران کلید فیزیکی سر آمده و به زودی قفل ها هم هوشمند خواهند شد. این حرف را سازندگان محصولی به نام Noke (تلفظ: No-Key و به معنی بدون کلید) می زنند که اخیرا در کیک استارتر شروع به جذب سرمایه کرده اند. اما این قفل چیست و چگونه عمل می کند؟

همان طور که از نام آن بر می آید، قفل هوشمند نوکی هیچ گونه کلیدی ندارد و فقط با بلوتوث تلفن هوشمند یا تبلت شما باز می شود. عملکرد این قفل ساخته شده توسط شرکت طراحی Fuz Design، به این صورت است که اپلیکیشن قفل در تلفن همراه هوشمند شما حاوی یک کد مخصوص باز کردن همان قفل است. باز شدن قفل هم فقط با نزدیک بودن موبایل حاوی کد و یک فشار کوچک به آن انجام می شود. در آینده هم امکان به اشتراک گذاری قفل با دیگران از طریق اپلیکیشن وجود خواهد داشت و بیشتر از یک نفر قادر به باز کردن آن خواهند بود.

قفل هوشمند نوکی یک محصول ضد آب و با باتری قابل تعویض است که طبق گفته سازندگان، فقط یک بار در سال انجام می شود. که البته همین موضوع ممکن است تنها ضعف این قفل باشد؛ تصور کنید در خیابان و حین باز کردن دوچرخه چنین اتفاقی رخ دهد!

نکته جالبی که در این قفل هوشمند وجود دارد این است که شما حتی بدون نیاز به تلفن هوشمند خود می توانید قفل را باز کنید. بدین صورت که از طریق اپلیکیشن یک کد مورس می سازید و با اجرای آن به روی قفل، عملیات باز شدن انجام می شود.

این محصول برای شروع ساخت نیاز به جذب ۱۰۰هزار دلار سرمایه در فرصت ۳۰ روزه خود دارد و در حال حاضر موفق به دریافت ۱۵هزار دلار از سرمایه گذاران شده است. در حال حاضر نوکی با قیمت ۵۹ دلار (به همراه یک کابل دوچرخه ۲۰ دلاری رایگان) از طریق کیک استارتر برای پیش فروش عرضه شده و احتمالا در فوریه ۲۰۱۵ به بازار عرضه خواهد شد.

در ادامه ی مطلب از شما دعوت می کنیم تا شاهد ویدئویی باشید که به توضیحات بیشتری در مورد قفل هوشمند Noke می پردازد.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Noke.mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • محمدرضا پورمیرزایی M.R.P
    محمدرضا پورمیرزایی M.R.P | ۳۰ مرداد ۱۳۹۳

    یجورایی آخرش میشیم مثل آدمای انیمیشن Wall-e :)

  • arash7985
    arash7985 | ۳۰ مرداد ۱۳۹۳

    چرا دکمه ی پاور آیفونه بالا سمت چپه در صورتی که باید بالا سمت راست باشه آقا آیفونه فیکه

  • فرزاد
    فرزاد | ۳۰ مرداد ۱۳۹۳

    جالب بود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی