ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سه چیزی که از سامسونگ و گلکسی نوت ۴ انتظار داریم

سامسونگ تا حدود دو هفته دیگر در نمایشگاه IFA در برلین آلمان، چهارمین نسخه از گلکسی نوت را رسما معرفی خواهد کرد. این فبلت سامسونگ به لطف سخت افزار و نرم افزار قوی اش، از ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ | ۲۲:۳۰

سامسونگ تا حدود دو هفته دیگر در نمایشگاه IFA در برلین آلمان، چهارمین نسخه از گلکسی نوت را رسما معرفی خواهد کرد. این فبلت سامسونگ به لطف سخت افزار و نرم افزار قوی اش، از اولین سال عرضه تا به حال هر سال برای مشتریان جذابیت داشته است.

در خصوص Galaxy Note 4 نیز تا به حال شایعات زیادی مطرح شده. نمایشگر ۵٫۷ اینچی QHD، پردازنده اسنپدراگون ۸۰۵، چهار گیگابایت رم و دوربین ۱۶ مگاپیکسلی ظاهرا از جمله مهمترین خصوصیات سخت افزاری در این پرچمدار سامسونگ هستند.

اما این ابزار چگونه بهتر می شود؟ مطمئنا خصوصیات سخت افزاری قوی تر، باتری بهتر و برخی امکانات دیگر می تواند نمره بهتری را برای هر دیوایس در بررسی ها نتیجه دهد. اما گلکسی نوت ۴ با سایز غیرمتعارفش در مقابل موبایل ها و مشتریانی که انتظارات متفاوتی از یک گجت موبایلی دارند، به چیزی بیشتر از این موارد احتیاج دارد.

اگر چهار سال قبل، از گجتی با خصوصیات سخت افزاری اشاره شده در بالا صحبت میشد همه تعجب می کردند، اما اکنون در سال ۲۰۱۴ هستیم و سامسونگ مشغول آماده شدن برای عرضه ابزاری است که با تکیه بر خصوصیات سخت افزاری منحصر به فردش، در قله تلفن ها و فبلت های هوشمند اندرویدی قرار گیرد.

اما آیا این خصوصیات سخت افزاری کافی هستند؟ در ادامه به سه انتظاری که از گلکسی نوت ۴ می رود که بتوانند بهتر و کاربردی تر از نسخه های قبلش کنند اشاره شده است.

حذف رابط کاربری TouchWiz

رابط کاربری اختصاصی سامسونگ برای تلفن های هوشمندش، در ابتدا لباسی نسبتا مناسب، متفاوت و چشم نواز برای ابزارهایش بودند، اما با پیشرفت های نرم افزاری اندروید، تلاش سامسونگ برای نگه داشتن تاچ ویز اصلا عاقلانه به نظر نمی رسد.

s4-front

پس از چند سال که سامسونگ سعی کرده مشکلات موجود در تاچ ویز را رفع کند، حالا به اعتقاد اغلب کارشناسان وقت آن رسیده که دست از آن بردارد. برای مثال در گلکسی نوت ۳ که با ۳ گیگابایت رم و پردازنده اسنپدراگون ۸۰۰ عرضه شد به نظر می رسید با این میزان قدرت سخت افزاری هیچ مشکلی در هنگام کار با گلکسی نوت مشاهده نشود، اما به لطف تاچ ویز کارایی آن افت کاملا محسوسی داشت.

امید می رود که سامسونگ به این مشکل پی ببرد که به اضافه کردن کوهی از جذابیت های غیرضروری نیازی نیست. در حالیکه برخی قابلیت های جدید همچون تقسیم صفحه به دو تکه و S Health می توانند بسیار مفید باشند، لازم است که سامسونگ روی خصوصیات مفید و ضروری دیگر هم کار کند.

کاهش وزن

در حالی که برخی خصوصیات بدنه گلکسی نوت ۴ درز کرده است مشخص است که استفاده از فلز و بخشی چرمی شکل در بدنه تقریبا قطعی شده. این ها عواملی هستند که خبر از افزایش وزن در این فبلت میدهند.

اما مساله افزایش وزن، در زمان هایی مانند کارکردن مداوم با گوشی به هنگام رد و بدل کردن پیام یا مطالعه به صورت خستگی در دست ها به چشم می آیند. نویسنده مقاله اشاره می کند که پس از یک مکالمه ۴۵ دقیقه ای با HTC One M8 خستگی شدیدی را در دستش تجربه کرده است که به شدت آزار دهنده به نظر می رسد.

Galaxy-Note-2

از آنجا که گلکسی نوت ذاتا ابزاری بزرگ است، افزایش وزن در آن بیشتر و بیشتر حس می شود. و به همین خاطر سامسونگ باید به فکر راه هایی برای کاهش وزن بیشتر در آن باشد. استفاده از موادی مانند پلی کربنات به جای فلز می تواند تا حدی از افزایش غیرضروری وزن بکاهد. در مجموع سامسونگ باید ترکیبی از خوش دستی، اندازه مفید و وزن کافی را در نسخه نهایی پیش بینی کرده باشد.

کاربرد بیشتر برای S-Pen

اگر با گلکسی نوت ۲ و ۳ کار کرده باشید، احتمالا دقت کرده اید که کمتر پیش آمده از قلم استایلوس دستگاه خود استفاده کنید. استفاده از استایلوس در گلکسی نوت ها اصلا حس طبیعی و جذابی که به هنگام نوشتن روی سطوح معمولی داریم را القا نمی کند.

Galaxy-Note-3

برای مثال سامسونگ می تواند از S-Pen به عنوان کلید عکسبردار بهره ببرد. کافیست گلکسی نوت را در جایی قرار داده و به جای استفاده از تایمر برای عکس برداری از قلم دستگاه استفاده کند.

به علاوه سامسونگ می تواند قابلیت های نرم افزاری مجزایی را نیز برای S-Pen تعریف کند که بتواند مورد استفاده توسعه دهندگان اپلیکیشن های مخصوص گلکسی نوت باشد. برای مثال در برخی بازی ها ممکن است بتوان استفاده های جذابی از قلم دستگاه کرد. استفاده هایی که ممکن است جذابیت های کاربری در بازی ها را افزایش دهد.

•••

در نهایت با توجه به رشد رقت بار فاکتورهای منفی به واسطه گنجاندن تاچ ویز در ابزارهای سامسونگ، به نظر می رسد این شرکت باید برای گلکسی نوت ۴ این شانس را قائل شود که از یک رابط کاربری تمیز و مطلوب تر بهره ببرد. همچنین کار بیشتر روی طراحی دستگاه برای خوش دستی بیشتر آن به عنوان ابزاری ۵٫۷ اینچی از ضروریات است.

آیا چیز دیگری به ذهنتان می رسد که از سامسونگ و فبلت پرچمدار بعدی اش انتظار داشته باشید؟ آن را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (52 مورد)
  • BADLAND
    BADLAND | ۴ شهریور ۱۳۹۳

    بی صبرانه منتظرشم

    نوت3 که عالی نبود شاهکار به تمام معنا بود
    امیدوارم نوت4 طراحیش مثه اس5 کریح نباشه

  • EROS
    EROS | ۱ شهریور ۱۳۹۳

    متاسفم واسه سایت بی منظق دیجیاتو. سه کامنت نوشتم هیچکدوم بدون یک ذره توهین. هیچ کدوم رو منتشر نکردین !!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی