ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت در حال کار بر روی ابزاری مشابه کروم کست گوگل است

به نظر می آید تولید یک گجت بسیار کوچک و جمع و جور استریم کردن ویدئو، برای گوگل به خوبی نتیجه داده است. کروم کست که تنها ۳۵ دلار قیمت قیمت دارد توانسته است در ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۱:۰۲

به نظر می آید تولید یک گجت بسیار کوچک و جمع و جور استریم کردن ویدئو، برای گوگل به خوبی نتیجه داده است. کروم کست که تنها ۳۵ دلار قیمت قیمت دارد توانسته است در طول هفته های اخیر در بالای لیست پرفروش ترین قطعات الکترونیکی آمازون قرار بگیرد و سبب افتخار تولید کنندگانش شود.

حالا از گوشه و کنار اخباری منتشر شده است که اسناد موجود در FCC نشان می دهند مایکروسافت در حال تولید ابزاری مشابه برای کاربران ویندوز است. وب سایت ویندوز فون دیلی جز اولین سایت هایی است که متوجه اسناد یاد شده گشته و در همین رابطه گزارش نموده ابزار مورد بحث از Wi-Fi و پورت HDMI پشتیبانی به عمل آورده و دارای یک پورت USB‌ است.

بر مبنای اسناد FCC مایکروسافت فعلاً نام این ابزار را دانگل میرکست (Mircast Dongle) گذاشته است و این دانگل قرار است دارای توانایی استریم کردن محتوای ویدئویی از روی تلفن های هوشمند تحت ویندوز فون و کامپیوترها و لپ تاپ های تحت سیستم عامل ویندوز باشد.

در همین راستا وب سایت Gigaom می گوید دانگل مایکروسافتی به اندازه ی کروم کست انعطاف پذیر نخواهد بود و برای مثال نمی تواند امکان کنترل به صورت همزمان بر روی محتوای در حال پخش را برای چندین فرد حاضر در یک مکان واحد فراهم بیاورد، اما سایر قابلیت های ضروری میرکست تا حد زیادی مشابه محصول محبوب گوگل هستند.

در عین حال می توان با توجه به روحیات مایکروسافت انتظار داشت این کمپانی در آینده یی نزدیک سرویس های گوناگونی را جهت ایجاد تمایل کاربران در تهیه ی دانگلش پیاده سازی و عرضه نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • LG Forever
    LG Forever | ۱ شهریور ۱۳۹۳

    ساتیا نادلا قطعا مایکروسافتو به اوج میرسونه .

  • فاميل دور
    فاميل دور | ۱ شهریور ۱۳۹۳

    ساتيا نادلا قطعا خواهد توانست مايكروسافت رو به دوران اوجش برگردونه ولي به نظر من تنها مشكل مايكروسافت اينه كه خط مشي معيني براي خودش نداره ( مانند كمپاني هاي اپل و گوگل ) اما به نظر مي رسه با مديريت نادلا اين امر داره تحقق پيدا مي كنه

  • Shut Down
    Shut Down | ۱ شهریور ۱۳۹۳

    مایکروسافت خیلی دیر عمل میکنه ولی امیدوارم با همین روند رو به جلو حرکت کنه تا رقابت جذاب بشه

  • Nuit D'hiver
    Nuit D'hiver | ۱ شهریور ۱۳۹۳

    خدا کنه ساتیا نادلا بتونه این مایکروسافت رو به رقابت برگردونه
    فعلا تنها محصولی که از مایکروسافت دوست دارم ویندوزفونه
    که اونم خود مایکروسافت زیاد دوست نداره مثل اینکه

مطالب پیشنهادی