ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پانل های خورشیدی شفاف جایگزینی جدی برای باتری تلفن های هوشمند

با گذر زمان بسیاری از ما به دیدن پانل های خورشیدی در بالای سقف خانه ها و ساختمان های مختلف عادت کرده ایم، اما حالا استارت آپی با نام Ubiquitous Energy از راه رسیده است که ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۹:۰۰

با گذر زمان بسیاری از ما به دیدن پانل های خورشیدی در بالای سقف خانه ها و ساختمان های مختلف عادت کرده ایم، اما حالا استارت آپی با نام Ubiquitous Energy از راه رسیده است که به نظر می آید می تواند تحولی بزرگ را در این پانل ها پدید بیاورد.

کمپانی مورد اشاه توانسته است پانل های خورشیدی شفافی را به تولید برساند که می توانند مستقیماً بر روی نمایشگر تلفن های هوشمند قرار گرفته و نیاز سنتی این گجت ها به باتری و شارژر را به فراموشی بسپارند.

تکنولوژی پانل های خورشیدی شفاف ارائه شده توسط شرکت یوبیکوتس انرژی، قادرند پرتوهای نور موجود در محیط را به انرژی الکتریسیته تبدیل نمایند و از آن جالب تر اینکه قرار گیری آنها بر روی نمایشگرهای گوناگون سبب ایجاد هیچگونه اعوجاجی در آنچه به نمایش در می آید نمی گردد.

مایلز بار بنیانگذار این استارت آپ اخیراً نامش وارد لیست ۳۵ اختراع برتر توسط افراد دارای کمتر از ۳۵ سال دانشگاه MIT‌ شده است، همچنین نام وی در فهرستی از فوربس با عنوان ۳۰ فرد داری سن کمتر از ۳۰ سال با نقش موثر در صنعت انرژی نیز آورده شده.

در ماه آوریل کمپانی یوبیکوتس انرژی، با توجه به ابداع ارزشمندش توانست سرمایه ای معادل ۵.۸ میلیون دلار را به خود جذب کند، این کمپانی در سال ۲۰۱۲ نیز توانسته بود در حدود دو میلیون دلار سرمایه را به مجموعه ی خود وارد نماید.

تحقیقات در زمینه ی تولید پانل های خورشیدی با مواد پلاستیکی و با قابلیت عبور نور از آنها امری جدید نیست، اما نتایجی که قبلاً در همین رابطه به دست آمده بود به دو علت چندان مطلوب محسوب نمی گشتند.  تولید انرژی بر مبنای این تلاش ها دارای بازدهی کمی بود و پانل های حاصل معمولاً شفاف نبوده و به سمت یک رنگ خاص تمایل داشتند.

مایلز بار، بنیانگذار استارت آپ مورد بحث، از سال ۲۰۱۱ کلیه ی تلاش و تمرکز خود را بر روی آماده سازی این پانل های خورشیدی جهت عرضه به بازار قرار داده است و به نظر می رسد اکنون در رسیدن به نتیجه بسیار نزدیک شده باشد. اگرچه شاید تا چند سال آینده هنوز هم تلفن های هوشمند ما نیازمند باتری و شارژر باشند ولی برمبنای آنچه از شواهد بر می آید محصول جدید کمپانی یوبیکوتس این شانس را دارد تا به شکلی جدی جایگزین آنها گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • amirftma (طرفدار هیچ برندی نیستم!!!)
    amirftma (طرفدار هیچ برندی نیستم!!!) | ۲ شهریور ۱۳۹۳

    میتونه یکی از راه هایی باشه که تو گوشی استفاده بشه که دیر تر نیاز با شارژ باشه.
    ولی به طور کامل نمیتونه باطری تامین کنه.
    مثلا تو یه گوشی از چند روش متفاوت استفاده بشه واسه شارژ که دیر تر نیاز با شارژ با شارژرباشه

  • Haj MG
    Haj MG | ۲ شهریور ۱۳۹۳

    دوستان چرا فقط به گوشى بند كرديد؟ميدونيد اگر بشه به عنوان شيشه پنجره يا نما ازش استفاده بشه چه تحولى در توليد انرژى ميشه؟طورى كه نه تنها ميتونيد انرژى خونتونو تامين بلكه حتى انرژى توليديتونو به نيروگاه صادر كنيد.فقط كافيه به اين فكر كنيد كه هر جايى شيشه هست بجاش از اينها استفاده بشه.

    • ava
      ava | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

      امید وارم فقط تو گوشی پیشرفت نکنیم تو بقیه چیز های دیگر هم پیشرفت کنیم. شما درست عرض می نمایید.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی