ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آزمایش اتومبیل های بدون راننده ی گوگل در شبیه سازی مشابه فیلم ماتریکس

گوگل می گوید در بخشی از دفتر مرکزیش شبیه سازی از کلیه ی جاده های ایالت کالیفرنیا را پیاده سازی کرده است تا بتواند به شکل گسترده تری اتومبیل های خودرانش را مورد آزمایش قرار ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۴:۱۰

گوگل می گوید در بخشی از دفتر مرکزیش شبیه سازی از کلیه ی جاده های ایالت کالیفرنیا را پیاده سازی کرده است تا بتواند به شکل گسترده تری اتومبیل های خودرانش را مورد آزمایش قرار دهد، بسیاری بر این باورند شبیه سازی که غول دنیای جستجو از آن سخن به میان آورده با توجه به توانایی محساباتیش و ایجاد میلیون ها شرایط متفاوت در لحظه شباهت بسیاری به آنچه در فیلم ماتریکس مشاهده کرده ایم دارد. این کمپانی ادعا می نماید شبیه ساز مذکور آنها را قادر ساخته تا تجربیات آزمایشی که نیاز به یک دهه زمان داشته اند، تنها در طول چند ساعت به دست بیایند.

گوگل معتقد است یکی از برترین و بی نقص ترین سیستم های شبیه ساز ممکنه را پیاده سازی کرده و اعتقاد آنها به این مسئله در حدی است که تلاش هایی را آغاز نموده اند، تا مجوزهای مرتبط به اتومبیل های خودران را بر مبنای همین آزمایش های شبیه سازی شده کسب نمایند. اهالی گوگل بر این باورند شیوه ی تستهای مجازی آنها می تواند به صورت کامل جایگزین آزمایشات واقعی که بسیار هزینه بر هستند گردد.

مدفورد، مسئول ایمنی پروژه ی اتومبیل های خودران کمپانی گوگل، در نامه ای که در ابتدای سال ۲۰۱۴ به مقامات ایالت کالیفرنیا نوشته است آورده: شبیه سازی های کامپیوتری بسیار ارزشمند هستند و کمپانی های که در زمینه ی تولید خودرو نقش دارند را قادر می سازند تا محصولاتشان را در شرایطی به مراتب دشوارتر و پیچیده تر که فراهم آوردن آن در برخی موارد بر روی جاده های واقعی غیر ممکن است تست نمایند.

البته ناگفته نماند که گوگل هنوز در قانع کردن مقامات ذیربط چندان موفق نبوده است و حتی دپارتمان وسائل نقلیه ی موتوری موسوم به DMV قوانین جدیدی را وضع کرده که شرایط آزمایشات را تا حدی سخت گیرانه تر می نمایند.

گاردین گزارش نموده است خودروهای گوگل تا کنون بیش از ۶.۴۴۰.۰۰۰ میلیون کیلومتر مسافت را در شبیه ساز ماتریکس مانند این کمپانی پیموده اند و با چالش هایی مشابه دنیای واقعی از قبیل موتور سوارنی که در جاده ها مانورهای مارپیچ می نمایند، دوچرخه سوارنی که به ناگهان دچار تزلزل می شوند و موارد مشابه دیگری از این دست روبرو شده اند.

جالب است بدانید زمانی که گوگل پیش از این برای آزمایش خودرهایش در طی مسافت ۳۲۱۸ کیلومتر صرف می کرد حالا و به کمک شبیه سازی جدیدش برای آزمایش در طی مسافت ۱.۱۲۶.۰۰۰ هزار کیلومتر کفایت می کند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • فرزاد
    فرزاد | ۲ شهریور ۱۳۹۳

    این ماشینها توی ایران با این وضعیت جاده ها .................!
    ایشالا یه پونصد سال دیگه

  • amirftma (طرفدار هیچ برندی نیستم!!!)
    amirftma (طرفدار هیچ برندی نیستم!!!) | ۲ شهریور ۱۳۹۳

    تو ماشینت میشینی اگه دستیار صوتی داشته باشه میگیبا آدرس میدی بعد شروع میکنی به کار های خودت فقط زیر نظرداریکه خودرو چی میکنی
    دیگه اشتباهاتی مثل خواب آلودگیو ..ونداریم
    ولی درکنارش ممکنه خودروت هک بشه ویا حتی در اثر یه هنگ کوچیک یا اشتباهی در کد نویسی جونت بر فنا بره یا داغون بشی.
    ولی از رانندگی خود آدما بهتره
    ولی خودروهای تمام خودرکار رو هنوز بهش ایمان ندارم با توسط همون خودرو میتونن آدم ربایی کنن!!!!

  • ::MOH3N::
    ::MOH3N:: | ۲ شهریور ۱۳۹۳

    اينا واسه تاکسی خوبه، ولی اونوقت کسی نمی مونه که مسائل سیاسی خاورمیانه رو تحلیل کنه واسمون.

  • Ehsan
    Ehsan | ۲ شهریور ۱۳۹۳

    واقعا كه خيلي خوبه. تصوركن ميشيني تو ماشين آدرس ميدي بعد با خيال راحت يه چرت ميزني ...
    البته بايد اين رو هم در نظر گرفت كه ممكنه خيلي از خلافكارا به راحتي از اين نوع ماشينا سوء استفاده كنن.

    • عــــــامـــــــــر
      عــــــامـــــــــر | ۲ شهریور ۱۳۹۳

      یه بار یه درسی بود جامعه شناسی قشرها به من گفتن برو در مورد زندگی یه پیرمرد پولدار تحقیق کن ، بعد من یکی رو پیدا کردم این گفت بیا بریم باغم منو دوستم و اون رفتیم سوار ماشینش شدیم یه bmw x6 همش سرعت ۷۰ تا میرفت بهش گفتم چرا انقد یواش میری جواب داد؛ من وفتی سوار ماشینم احساس میکنم بقیه راننده ها خرن من باید مواظب خودم باشم حالا اینجوره ماشینو تنظیم کنیم و چرت بزنیم وقتی رسیدیم مقصد و ماشین رو نگاه،کردیم فقط خودمون باشیم و صندلیش و فرمون پدرشو در آوردن بس که زدن ناکارش کردن

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۲ شهریور ۱۳۹۳

    دارم از آینده میترسم که یکی از اینا بشه قاتل جوون آدما و برای مقاصد ناجور استفاده بشه اما خب یکی از فانتزیام اینه که یکیشو داشته باشم بفرستم برام دلستر بگیره و لپه دقت کنید لپه خیلی مهمه

مطالب پیشنهادی