ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سازندگان ابزارهای ردگیری شهروندان، محصولات خود را در سراسر جهان عرضه می کنند

در گزارشی که در واشنگتن پست منتشر شده آمده که اخیرا دهها کشور اقدام به خرید یا اجاره ابزارهای جاسوسی مخصوص برای ردگیری تلفن های موبایل مورد نظرشان در سراسر دنیا کرده اند. ضعف های امنیتی در ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۴ شهریور ۱۳۹۳ | ۰۲:۰۰

در گزارشی که در واشنگتن پست منتشر شده آمده که اخیرا دهها کشور اقدام به خرید یا اجاره ابزارهای جاسوسی مخصوص برای ردگیری تلفن های موبایل مورد نظرشان در سراسر دنیا کرده اند. ضعف های امنیتی در شبکه های موبایل این اجازه را می دهد که امکان ردگیری موبایل ها در این شبکه ها ساده تر شود. با دسترسی های کافی که برخی دولت ها در اختیار دارند به راحتی می توان هر کسی را چه در شهر شما، چه در شهری در آن سوی کره زمین ردگیری و پیدا کرد.

اوضاع وقتی بدتر می شود که بدانید این سرویس ها و ابزارهای ردگیری و جاسوسی به صورت مکرر در حال به روز رسانی هستند و از این طریق سرعت و دقت شان را افزایش می دهند.

بر اساس این گزارش حدود ۷۵ درصد اپراتورها به درخواست های مربوط به مکان کاربران پاسخ می دهند و بسیاری از اپراتورها نیز امکان مسدود کردن این درخواست ها را ندارند. امید می رود تجهیزات امنیتی جدید برای جلوگیری از کارکرد این ابزارهای جاسوسی تا ۱۰ سال دیگر جایگزین تجهیزات فعلی شود. هر چند که این مساله نیز نمی تواند مشکل را به طور کامل حل کند.

البته احتمالا هیچ دلیلی وجود ندارد که نگرانی خاصی برای بسیاری از شهروندان به وجود آید. اما اگر به هر دلیلی فکر می کنید ممکن است از اهداف یک دولت برای ردگیری باشید، شاید بهتر باشد که از هیچ تلفن همراهی استفاده نکنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • 7.62mm
    7.62mm | ۴ شهریور ۱۳۹۳

    صبح تیتر این مطلب یک چیز دیگه بود، درست میگم؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی